هتل داد یزد؛ اقامتی رویایی در قلب کویر

یزد شهری تاریخی با سه هزار سال قدمت، اولین شهر خشتی جهان است و قدیمی ترین شهر ایران نیز به شمار می رود که در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. به دلیل بازدید بالای توریست ها از این شهر تاریخی، هتل های معروفی در این شهر  قرار دارد که قصد داریم یکی از معروف ترین ها، هتل داد را به شما معرفی کنیم.

هتل داد به عنوان تنها هتل ۴ستاره استان یزد که در دل بافت تاریخی قرار دارد، نمونه ای بی نظیر از یک هتل کلاسیک با سبکی ایرانی – یزدی است. این مجموعه در مجاورت شناخته شده ترین یادگارهای تاریخی یزد قرار دارد.فضای این هتل با حیاطی که توسط اتاق های هتل احاطه شده، شما را به یاد عمارت های باستانی ایران خواهد انداخت؛ اما در عین اصالت و قدمت، امکانات رفاهی مدرن این هتل، اقامتی آسوده را تقدیمتان می کند.

IMG 20200502 213643 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

پیشینه هتل داد یزد

پیشینه بنای هتل داد به سال های آغازین قرن حاضر باز می گردد. این بنا در سال ۱۳۰۷ شمسی تحت عنوان بنگاه باربری داد به کوشش و همت مردی خود ساخته، حاج عبد الخالق داد، با کاربری مهمانپذیر و حمل و نقل کالا تاسیس گردید. و  تا سال ۱۳۷۲ شمسی مورد استفاده قرار می گرفت. عملیات مرمت و بازسازی این مجموعه با هدف حفظ هویت تاریخی بنا به همت و بینش والای حاج محمد حسن داد و توسط فرزندان و نوادگان موسس در سال ۱۳۸۰ شمسی آغاز و در سال ۱۳۸۶ شمسی به عنوان هتل ۴ ستاره به بهره برداری رسید. هتل داد یادگاری هشتاد ساله است که در مرکز تاریخی شهر ۳۰۰۰ ساله یزد در بافت قدیم و در مجاورت آثار شناخته شده میراث فرهنگی قرار دارد.

parasto0tbt 20200430 0001 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

معماری هتل داد یزد

معماری برجسته و دلربای این هتل شما را مجاب می کند تا با فنجانی چای ساعت ها در حیاط مرکزی آن بنشینید و لحظاتی را ثبت کنید که یادآوری اش همواره دلتان را روشن نگه دارد. پشت بام این هتل بدون شک زیباترین قسمت های این بناست که می توان رخ به رخ با تاریخ، سطر به سطر تاریخ و فرهنگ این شهر را مرور کرد.

یزدی ها به میهمان نوازی شهره اند و ما در این مجموعه این خصلت را به بهترین نحو به شما نشان خواهیم داد.پیوند کاهگل و آجر که از قدیمی ترین مصالح مورد استفاده کویر نشینان بوده است به همراه قوس ها، طاق نماها و نورگیرهای بسیار زیبا در گوشه گوشه بنا از جلوه های معماری این هتل است.

dadhotel 20200430 0007 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

امکانات رفاهی هتل داد یزد

IMG 20200502 213756 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

امکانات ورزشی هتل 

در این هتل زیبا نیز به سلامت جسمی مسافران اهمیت خاصی می دهند و وجود امکان ورزشی در این هتل به نحوه احسنت این نیاز را برطرف کرده است. در این هتل استخر سر پوشیده، سالن ماساژ، سونا، جکوزی، سالن بدنسازی، سالن بیلیارد وجود دارد که نیاز مسافران به سایر امکن ورزشی را رفع می کند در این قسمت ها از بهترین و به روز ترین وسایل ورزشی استفاده می شود و گردشگران و مسافران می توانند با استفاده از آن ها لحظات خوبی را برای خود رقم بزنند.

Gl 9 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

دکوراسیون داخلی اتاق ها

دکوراسیون داخلی اتاق های این هتل به صورت ایرانی اصیل می باشد و شما می توانید در این اتاق ها گچ بری های قوس دار به سبک سنتی را ببینید. همچنین استفاده از رنگ های اصیل ایرانی مانند فیروزه ای، قرمز لاکی، قهوه ای سوخته و… به زیبایی در دکوراسیون این اتاق ها، به کار رفته شده است. رو تختی و روبالشی تخت ها، دارای طرح های بته جقه و سنتی هستند که توجه توریست ها را به خود جلب می کنند.

dadhotel 20200430 0003 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

بهترین زمان برای اقامت در هتل 

پاییز و بهار فصل های مناسب اقامت در این هتل هستند. در این زمان که باد خنکی شروع به وزیدن می کند، می توان در بعد ظهر و غروب های شهر یزد، در کافه های روباز حیاط یا بام هتل نشست، چای خوش عطر و خوش طعمی ار نوش جان کرد و از فضای بسیار دل انگیز محوطه هتل لذت برد؛ چرا که روشن کردن چراغ ها، منظره فوق العاده ای را در شب پدید می آورند. همچنین در زمان هایی که تعطیلات و زمان مراجعه نباشد، تخفیف های ویژه ای برای مسافران در نظر گرفته می شود.

IMG 20200502 213733 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
هتل سنتی داد

جاذبه های تاریخی اطراف هتل

از جمله جاذبه های تاریخی اطراف هتل می توان به : آتشکده زرتشیان، مسجد جامع، موزه آب، زندان اسکندر، مجموعه امیرچخماق و محله تاریخی فهادان، قنات اطراف، بادگیرهای تاریخی،موزه و میدان مارکار،باغ دولت آباد، شیرینی فروشی حاج خلیفه که از معروف ترین و قدیمی ترین شیرینی فروشی های یزد است اشاره کنیم.
امیر چخماق یزد 9 | هتل داد یزد • درناتریپ ✈️
میدان امیر چخماق

دسترسی به هتل داد یزد

این هتل زیبا در استان یزد ـ شهر یزد ـ میدان شهید بهشتی ـ خیابان دهم فروردین ـ پلاک214 ـ هتل بین الملی داد یزد

نمایش نظرات (1)