معرفی ۵ تا از بهترین و زیباترین پارک‌های جنگلی تهران + آدرس

سفر در طبیعت و گشت‌وگذار در آن یکی از تفریحات سالم و مهیجی است که علاقه‌مندان و مخاطبان بسیاری دارد. اما پیدا کردن یک جای مناسب برای گردش‌های آخر هفته که طبیعتی جنگلی و آب‌وهوای پاکی داشته باشد، گاهی چالش‌برانگیز است. اگر با خرید بلیط هواپیما مشهد تهران یا بلیط هواپیما کیش تهران قصد سفر به پایتخت را دارید، یا اینکه در این شهر شلوغ و آلوده زندگی می‌کنید و می‌خواهید تعطیلات بهتری را در جایی نزدیک به شهر با امکانات مناسب پیدا کنید؛ پارک‌های جنگلی تهران بهترین گزینه‌ای هستند که در این مواقع به دنبال آن می‌گردید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

 

شهر تهران به دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌اش، از جاذبه‌های طبیعی و گردشگری فوق‌العاده‌ای بهره‌مند است. در این مطلب از یوتراوز می‌خواهیم سری بزنیم به بهترین پارک‌های جنگلی تهران و یک‌به‌یک بیشتر با آن‌ها آشنا شویم. بدون‌شک با خواندن این مطلب، از این پس ایده‌های بیشتری برای گردش یک‌روزه در پارک‌های تهران در ذهن خواهید داشت. پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

لیست بهترین پارک‌های جنگلی تهران

پارک‌های جنگلی زیبای تهران از جمله بهترین مقاصد گردشگری تهران هستند که جنبه تفریحی دارند. وجود پارک‌های جنگلی معروف تهران در داخل شهر به شما کمک می‌کند تا در مدت زمان کوتاهی، بدون آنکه از شهر خارج شوید، خود را به دامان طبیعت برسانید و از فضای زیبا و خلوت این پارک‌ها نهایت لذت را ببرید. رفتن به پارک‌‌های جنگلی در تهران نه‌تنها یک گشت‌وگذار کم‌هزینه برایتان محسوب می‌شود بلکه می‌توانید از انبوه پوشش‌های گیاهی و جانوری مختلف، دریاچه‌ها، رودخانه‌های مصنوعی و آب‌نماهای متعدد نیز دیدن کنید. اگر می‌خواهید با توجه به فاصله زمانی و نوع تفریحات مطلوب خود، یکی از پارک‌ها را برای استراحت، تعطیلات آخر هفته، دورهمی با خانواده یا دوستان و بازی انتخاب کنید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را از دست ندهید تا با بهترین شش‌های همیشه سبز پایتخت آشنا شوید.

 

پارک جنگلی چیتگر (معروف‌ترین پارک طبیعی تهران)

پارک جنگلی چیتگر تهران یوتراوز
پارک جنگلی چیتگر تهران

امکان ندارد با خرید بلیط هواپیما اهواز تهران به پایتخت سفر کرده باشید و یا ساکن تهران باشید و تاکنون به قدیمی‌ترین پارک تهران نرفته باشید! اما اگر برای اولین بار است که می‌خواهید به تهران سفر کنید و یا به‌تازگی برای سکونت به تهران آمده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم پارک جنگلی چیتگر را که یکی از پارک‌‌های جنگلی غرب تهران است و جزء بهترین و معروف‌ترین تفرجگاه‌های پایتخت محسوب می‌شود را از دست ندهید. قدمت این پارک زیبا و وسیع به دوران پهلوی دوم برمی‌گردد و به‌‌دلیل وسعت زیاد و وجود درختان بی‌شمارش در برطرف ساختن آلودگی هوای شهر تهران نقش مهمی را ایفا می‌کند و حکم ریه‌های این شهر را دارد.
در پارک چیتگر علاوه‌بر استفاده از طبیعت زیبایی که دارد می‌توانید از امکانات تفریحی و رفاهی متفاوتی چون پیست اسکیت، پیست دوچرخه‌سواری، پیست اختصاصی دوچرخه‌سواری بانوان، زمین تنیس، باشگاه سوارکاری، استیج ورزش صبحگاهی، سالن ورزشی چندمنظوره، آمفی‌تئاتر روباز، ست ورزشی بانوان، ست ورزشی کودکان، خانه عکس، سالن پینگ‌پنگ و فوتبال‌‌دستی، زمین فوتبال محصور، ایستگاه تندرستی، سالن بدن‌سازی و بیلیارد، میز شطرنج، زمین چمن، آلاچیق، باربیکیو و … که در اختیارتان قرار داده شده استفاده کنید و برای خرید انواع تنقلات و خوراکی‌های خوشمزه به غرفه‌های مختلفی که در جای‌جای این پارک وجود دارد، مراجعه کنید.
طبیعت زیبا و جنگلی چیتگر با برخورداری از دریاچه‌ای بزرگ و مصنوعی در کنار پوشش‌های گیاهی و جانوری خاص و امکانات رفاهی و تفریحی به یکی از پر طرفدارترین پارک‌های تهران برای پیک‌نیک تبدیل شده است.
آدرس: اتوبان تهران-کرج، بعد از خروجی شهرک راه‌آهن

پارک جنگلی سرخه حصار (پارک ملی ایران)

پارک جنگلی سرخه حصار تهران
پارک جنگلی سرخه حصار تهران

اگر از آن دسته افرادی هستید که به حیوانات و جانوران علاقه دارید و دوست دارید انواع جانوران اهلی، خزندگان و پرندگان را از نزدیک ببینید، پیشنهاد می‌کنیم حتماً به پارک سرخه حصار بروید. سرخه حصار یکی از قدیمی‌ترین و مهم‌ترین پارک‌های جنگلی تهران است که قدمت آن به دوران قاجار بازمی‌گردد. پارک جنگلی سرخه حصار یک زیست‌بوم غنی کوهستانی است که در گذشته شکارگاه پادشاهان قاجار بوده است. این پارک جنگلی زیبا با داشتن طبیعتی زیبا و حیات وحشی غنی تبدیل به یکی از محبوب‌ترین پارک‌های جنگلی تهران شده که چون تحت کنترل و حفاظت سازمان محیط زیست قرار دارد به عنوان پارک ملی نیز به حساب می‌آید.
اگر دوست دارید کل تهران را در یک نگاه ببینید، می‌توانید خودتان را به ارتفاعات پارک برسانید و شاهد مناظر زیبای تهران باشید. در این پارک پیست مخصوص دوچرخه‌سواری وجود دارد که می‌توانید از آن دوچرخه کرایه کنید و دورتادور فضای پارک را گشت بزنید. پارک آموزش ترافیک برای کودکان و نوجوانان، زمین‌های پینت‌بال و تنیس، پینگ‌پنگ، میز بیلیارد، امکانات دارت و تیراندازی، بیلیارد و فوتبال‌دستی از جمله امکانات تفریحی و رستوران، بوفه، آلاچیق، باربیکیو، پارکینگ و … از امکانات رفاهی سرخه حصار (بزرگترین پارک جنگلی تهران) است که برای پیک‌نیک‌های خانوادگی جان می‌دهد.
آدرس: انتهای خیابان دماوند، جنب ترمینال شرق

 

پارک جنگلی لویزان (نگین سبز شمیرانات)

پارک جنگلی لویزان (نگین سبز شمیرانات)
پارک جنگلی لویزان

اگر دوست دارید در جایی به‌دور از هیاهو و شلوغی شهر بروید و در آنجا به‌تماشای مناظر خیره‌کننده تهران بنشینید، پیشنهاد می‌کنیم بام شیان را در پارک جنگلی لویزان از دست ندهید. از ارتفاعات پارک جنگلی لویزان می‌توان نمای بسیار زیبایی از شهر تهران را از لابه‌لای درختان همیشه‌سبز آن مشاهده کرد؛ به‌ویژه هنگام شب، که تماشای تهران چراغانی شده از این پارک بسیار لذت‌بخش است.
پارک جنگلی لویزان یکی از بزرگترین پارک‌های جنگلی در شمال شرق تهران است که در منطقه خوش آب‌وهوای شمیرانات واقع شده است. این پارک به دلیل موقعیت جغرافیایی خود و همچنین ارتفاع منطقه، دارای چشم‌انداز زیبایی از شهر تهران است. پوشش گیاهی متنوع و همچنین وجود امکانات تفریحی مناسبی چون باغ پرندگان، زمین‌های ورزشی، زمین بازی کودکان، زمین‌های پینگ‌پنگ، مجموعه ورزشی، دستگاه‌های بدن‌سازی، پارک بانوان تهران، استخر و سونا و امکانات رفاهی متفاوتی از جمله هتل شیان، تالار عروسی، رستوران، سفره‌خانه سنتی، بوفه، کافی‌شاپ و … این پارک را به یکی از محبوب‌ترین تفرجگاه‌های خانوادگی در تهران تبدیل کرده است. به‌طوریکه به‌جز ساکنین شهر تهران، هر گردشگری که با خرید بلیط هواپیما نجف تهران و یا بلیط هواپیما اصفهان تهران به پایتخت سفر کرده‌اند، پارک لویزان را که یکی از پارک‌های جنگلی استان تهران است، برای گذران لحظات شاد و مفرح در کنار خانواده خود انتخاب می‌کنند.
در این پارک می‌توانید با دیدن مناظر پوشش‌های گیاهی زیبا و قدم زدن در میان درختان بلند و قدیمی آن از جمله سروها، چنارها، بلوط‌ها، اقاقیا و افراهای قدیمی لحظاتی خاطره‌انگیز را در کنار خانواده تجربه کنید.
آدرس: اتوبان شهید بابایی، خیابان هنگام

 

پارک جنگلی وردآورد

پارک جنگلی وردآورد دومین پارک جنگلی بزرگ تهران است که پوشش‌های گیاهی و درختان متعددی از جمله پسته، سنجد، بادام کوهی، سرو، کاج، ارزن، گز، سیاه دلیک، سماق و… در آن به چشم می‌خورند. اگر در فصل پاییز به این پارک جنگلی بروید در دامنه‌هاى جنوبى رشته کوه البرز در پارک وردآورد، با دشتی از انواع گل نسترن و شقایق وحشى روبه‌رو خواهید شد.
اگرچه ساخت‌و‌سازهای اخیر در فضای داخلی این پارک، تا حدودی طبیعت بکر و زیبای آن را تخریب کرده، اما این پارک هنوز هم فضای مناسبی برای گردش و تفریح است. پس اگر قصد دارید تعطیلات آخر هفته خود را در یک پارک جنگلی زیبا و وسیع بگذرانید، پارک جنگلی وردآورد بهترین پیشنهاد ما به شماست. فضای داخلی این پارک امکانات تفریحی و رفاهی خوبی را برای رفاه حال طبیعت‌دوستان و جمع‌های خانوادگی شما دارد که می‌توانید از آن بهره‌مند شوید.
آدرس: حد فاصل کرج و پادگان سپاه، روبه‌روی ایستگاه تقلیل فشار گاز

 

پارک جنگلی طالقانی تهران (سرسبزترین پارک جنگلی تهران)

پارک جنگلی طالقانی تهران
پارک جنگلی طالقانی تهران

اگر می‌خواهید به پارکی بروید که با یک تیر چند نشان بزنید و همزمان از چند جای دیدنی و زیبای تهران هم دیدن کنید، پیشنهاد می‌کنیم به پارک طالقانی بروید. پارک جنگلی طالقانی یکی از پارک جنگلی‌های تهران نزدیک مترو است که با نام‌های پارک جنگلی عباس‌آباد، پارک جهان کودک و تپه‌های داوودیه نیز شناخته می‌شود.
پارک طالقانی یکی از سرسبزترین و زیباترین پارک‌های تهران است که آب‌وهوای مطبوعی دارد. در این پارک جنگلی گونه‌های کمیاب بلوط ایتالیایی و بلوط سبز و درختچه‌های یاس زرد و درختانی مانند سپیدار، افرا، ارغوان و اقاقیا و دیگر پوشش گیاهی متنوع، زیبایی چشم‌نوازی به این پارک بخشیده‌ است. در بخش غربی این پارک یک مسیر چوبی (راه چوبی) وجود دارد که جزو زیباترین بخش‌های پارک جنگلی طالقانی محسوب می‌شود و مکان مناسبی برای عکاسی است.
وجود امکانات تفریحی و رفاهی کاملی که در این پارک جنگلی وجود دارد، با توجه به طبیعت زیبایی که دارد می‌تواند یک گزینه عالی برای پیک‌نیک یا گردشی یک‌روزه باشد. اگر اهل گشت‌وگذار در جای‌جای پارک باشید می‌توانید در گوشه‌وکنار آن جاذبه‌های شکم‌گردی هوس‌انگیزی چون بساط لبو، باقالی، آش و بلال پیدا کنید. جالب است بدانید مرتفع‌ترین پرچم ایران در این پارک قرار دارد. در نظر داشته باشید پس از تفریح و گردش در این پارک جنگلی زیبا می‌توانید سری به پل طبیعت و پارک آب و آتش بزنید که در چند قدمی پارک جنگلی طالقانی قرار دارند.
آدرس: بزرگراه حقانی، بعد از پل بزرگراه مدرس

 

راهنمای جاهای دیدنی تهران

از دیگر پارک‌های جنگلی معروف و زیبای تهران می‌توانیم به پارک جنگلی خرگوش‌دره، لتمال، افرا و کوهسار اشاره کنیم. اگر به‌دنبال اطلاعاتی در مورد بهترین مکان‌های تفریحی تهران هستید، سری هم به مقاله بهترین جاهای دیدنی تهران در مجله گردشگری یوتراوز بزنید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

پیام بگذارید