سوغات و صنایع دستی زنجان

خریدن سوغات و صنایع دستی از اهداف بسیاری از مردم در سفر محسوب میشود که هر شهر یا استانی به وجود سوغاتی‌های خاص خود مشهور است، به عنوان مثال در نیشابور میتوان به فیروزه اشاره کرد که سوغات اصلی این شهر به حساب می‌آید. در این پست شما را با سوغات و صنایع دستی زنجان آشنا میسازیم. با درناتریپ همراه باشید.

سوغات زنجان

سوغات زنجان

۱. نان اردک

این نان ساده و خوشمزه از نان‌های محلی سمنان محسوب میشود و البته اگر با طرز پخت این نان آشنا باشید میتوانید آنرا بپزید.این نان خوشمزه سوغات زنجان هم محسوب میشود و میتوانید آنرا در زنجان تهیه کنید.

سوغات و صنایع دستی زنجان

۲. نان برنجی

این نان از سوغاتی‌های محبوب به شمار می‌آید که در تهیه آن از گلاب، تخم مرغ، پودر قند، آب، آرد برنج، تخم خرفه، روغن کرمانشاهی یا کره استفاده میشود.

سوغات و صنایع دستی زنجان

۳. شیرینی شستی

این شیرینی از شیرینی‌های سنتی زنجان محسوب میشود که از انگشت شست در شکل دهی آن استفاده میشود و به همین دلیل است که به آن شیرینی شستی میگویند.

سوغات و صنایع دستی زنجان

۴. غاز یاغی

این گیاه نوعی گیاه خودرو است که میتوان آنرا در مناطق کوهی زنجان پیدا کرد. این گیاه علاوه بر کاربرد در آشپزی در درمان برخی بیماری‌ها نقش بسزایی دارد.

سوغات زنجان

۵. پیاز کوهی

این پیاز در روستاها و کوه‌های اطراق روییده و جزو گیاهان خودرو محسوب میشود. نام محلی این گیاه والک است که از آن در تهیه سالاد و آش استفاده میشود.

سوغات زنجان

۶. گردو، بادام و زیتون

گردو، بادام و زیتون زنجان از محصولات مرغوب این استان میباشد که از بهترین‌های آن میتوان به زیتون طارم اشاره کرد.

2777919 | سوغات زنجان • درناتریپ ✈️

صنایع دستی زنجان

۱. چاقو زنجانی

مشهورترین سوغات و صنایع دستی زنجان چاقوی آن است که شهرتی جهانی دارد. تاریخچه ساخت این چاقوها مشخص نیست اما قدیمی‌ترین چاقوی آن مربوط به مردی نمکی نزدیک روستای حنزه لو میباشد که قدمتش به ۱۸ قرن قبل از میلاد باز میگردد.

سوغات و صنایع دستی زنجان

۲. چاروق دوزی

نوعی پاپوش است که از روزگار قدیم مورد استفاده قرار میگرفته و در شکل‌های مختلفی ساخته میشده است و در زمان قدیم از چرم برای ساخت آن استفاده میشد. امروزه نوعی پاپوش در زنجان با نام چاروق با نوکی عقابی و برگشته تولید می شود که بدون بند و تسمه است و در تهیه این نوع چاروق از چرم قرمز استفاده میشود.

image 1 | سوغات زنجان • درناتریپ ✈️

۳. مسگری

ظروف مسی از سوغاتی‌های مهم زنجان است که از دیرباز برای تولید ظروف و یا وسایل مختلف مسی کاربرد دارد. این ظروف علاوه بر استان زنجان نیز در دیگر بازارهای کشور به فروش میرسد.

| سوغات زنجان • درناتریپ ✈️


نظر شما درباره این مقاله چیست؟ آیا سوغات و صنایع دستی زنجان را میپسندید؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
منبع خبرگزاری مهر
پیام بگذارید