مرکز خرید ایران مال ؛ پنجمین مرکز خرید جهان!

مرکز خرید ایران مال بزرگترین مرکز تجارت، فرهنگ، رفاه، تفریح تهران است. و همچنین یکی از مدرن ترین جاذبه های گردشگری تهران ـ خاورمیانه است. در این سری از نوشتار قصد داریم شما را با این مرکز خرید آشنا کنیم. با درناتریپ همراه باشید.

مرکز خرید ایران مال

ایران مال ؛بزرگترین مرکز خرید خاورمیانه

ایران مال بزرگترین مرکز خرید تهران و خاورمیانه است. این مرکز خرید و فروشگاهی بزرگ و بسیار زیبا ساخته شده است.مرکز خرید ایران مال در فضایی به وسعت 32 هکتار ساخته شده است.که این مساحت از مجموع کل مرکز خرید دبی مال و مرکز تجاری بزرگ چین هم بزرگتر است. در این مجموعه 186 هزار متر مربع را به بخش تجاری اختصاص داده اند. بخش تجاری این پاساژ هم از مرکز خرید ترافورد سنتر انگلستان و مال او آمریکا بزرگتر است.

| مرکز خرید ایران مال • درناتریپ ✈️

جاهای دیدنی مرکز خرید ایران مال

در این پروژه سرگرمی بزرگ بخش های متعددی را در نظر گرفته اند. هرتفریحی که فکرش را کنید داخل پاساژ ایران مال پیدا می شود. از مسجدبزرگ، انواع باغ و کتابخانه باشکوه گرفته تا مجموعه سینمایی، نمایشگاهی، ورزشی، سینما، شهربازی، انواع رستورانو هتل لوکس هرچه که مردم ممکن است برای تفریح و گردش دوست داشته باشند این جا فراهم است.

  • باغ ایرانی
  • مسجد ایران مال
  • کتابخانه ایران مال
  • باغ دیدار
  • بازار سنتی
  • مجموعه باغ رستوران ملل
  • تالار آیینه
  • سالن های ورزشی
  • شهربازی کودکان
  • سینمای ایران مال
  • شربت خانه ایران مال
  • هتل ایران مال

hotel 1 | مرکز خرید ایران مال • درناتریپ ✈️

باغ ایرانی، شباهتی با باغ شاهزاده ماهان

مرکزی ترین فضای ایران مال را باغی تشکیل داده است که الگوی طراحی آن، باغ شاهزاده ماهان بوده است. در این تفرجگاه قدم زدن حسی بسیار دلپذیر را برای شما به ارمغان می آورد.در این محل رستوران های مختلف نیمکت و صندلی گذاشته اند. و می توانید بهترین غذاها و تنقلات رت سفارش دهید. باغ دو ورودی شیشه ای دارد که به دریاچه آبنمای ایران مال متصل است.

baghe irani 6 | مرکز خرید ایران مال • درناتریپ ✈️

مسجد ایران مال، نگاهی به معماری ایرانی

نام مسجدی که در مجتمع ایران مال تهران ساخته شده است، مسجد جامع حضرت محمد رسول الله بوده که دارای110 سالن نمازخانه است.در هر منطقهاز ایران مال که باشید، در هنگام نماز می توانید خود رابه یکی از نمازخانه ها برسانید. مساحت آن 1200متر مربع است و برخی از تزئینات آن الهام گرفته از مسجد النبی طراحی شده است. پنج گنبد آن نیز شبیه به گنبد حافظیه شیرازهستند 40 نمازخانه در نقاط مختلف بازار بزرگ ساخته شده است.

کتابخانه ایران مال، لوکیشن خاص برای عکاسی

کتابخانه ایران مال یکی از زیبا ترین و خاص ترین مکان ها در این مجتمع می باشد. و جای بسیار مناسبی برای عکاسی با لوکیشن خاص می باشد. بیشتر گردشکران گفته اند که به دلیل معماری منحصر به فرد این بنا حین گردش در آن حس نمیکنید که در کتابخانه ایران نشسته اید بلکه حس می کنید در کتابخانه هاگواتز کتاب های هری پاتر گردش می کنید.

باغ دیدار، نمادی از شهرهای مرکزی ایران

باغهای ایرانی با آبنماها و طراحی فضای سبزی که دارند شناخته می شوند. با وجود درختانی که در این باغ، سرپوشیده کاشته شده اند، درختان نخل بوده و گاها شما را به یاد مناطق جنوب ایران می اندازد. این فضا برای استراحت خانواده های ایرانی و گردشگران مناسب بوده.

بازار سنتی، تیمچه حاج علی اکبر در ایران مال

در این بازار سنتی تمامی سوغاتی ها و محصولات و صنایع دستی ایرانی را پیدا خواهید کرد. مغازه های مختلف برای فروش فرش و انواع خشکبار، صنایع دستی، وسایل آنتیک و بسیاری دیگر از لوازم که در این بازار سنتی یافت می شوند. بازار دارای دو راسته است. نمایشگاه فیروزه نمایشگاه زمرد نمایشگا عقیق نمایشگاه الماس دیده می شود.

تالار آیینه، نمونه تالار های ایرانی

هنگامی که وارد این بخش از ایران مال می شوید انگار وارد کاخ ها و موزه های تهران شده اید.تالار آیینه که در واقع بخشی از بازار سنتی ایران مال است برای میزبانی مهمانان ویژه طراحی شده است. برای تزئین ان از بیش از 38 میلیون قطعه آیینه بکار رفته است. این تالار به وسعت 200 متر است که تمام ان با ایینه پوشیده شده است.

مرکز خرید ایران مال

سالن های ورزشی، ورزش در ایران مال

در این مرکز خرید علاوه بر خرید و تفریح می توانید به ورزش و سلامت بدن نیز بپردازید. در ایران مال فضاهای ورزشی برای 15 رشته ورزشی در نظر گرفته شده است. استادیوم ها و زمین های ورزشی گوناگون و استاندارد طراحی شده که شامل جاده و مسیر تندرستی سالن های  بدنسازی و.. است.

شهر بازی کودکان، محیطی برای بازی

از دیگر جاذبه های تفریحی این مرکز خرید فضای سرپوشیده ای برای کودکان است. شهربازی دو طبقه مجموعه با استاندارد های بین المللی ساخته شده.و برای کودکان، نوجوانان، جوانان و تمامی اعضا خانواده سرگرم کننده است. داخل آن ترن هوایی در فضای بسته، فضای بازی های لیزری، سالن ههای نمایش کودکان، بازی های الکترونیک و پیست قایق های ضربه ای باشد.

شهر بازی مرکز خرید ایران مال

سینمای ایران مال، پردیس ایران مال

پردیس سینمایی بازار بزرگ ایران یکی از مدرن ترین و با کیفیت ترین های ایران به شمار می رود. داخل آن 12 سالن احداث شده است. که بیش از1800 نفر ظرفیت دارد. 9 سالن پردیس سینمایی عمومی و 3 سالن آن vip هستند و مهمانانش می توانند خودشان فیلم مورد نظرشان را انتخاب کنند.تجهیزات به کار رفته بسیار پیشرفته و با کیفیت است.مانند تصویر عالی، صدای با کیفیت، صندلی های راحت،.. می باشد

سالن سینما مرکز خرید ایران مال

شربتخانه ایران مال، طعمی کاملا ایرانی

در ایران مال وجود این شربتخانه سبب شده است تا شما هیچگاه احساس خستگی نکنید. در این شربتخانه انواع نوشیدنی ها  و دمنوش های کاملا ایرانی سرو می شود. و می تواند لحظات نابی را برای گردشگران و بازدیدکنندگان به وجود آورد.

هتل ایران مال، جایی برای اقامت

یکی دیگر از بخش های مجتمع ایران مال هتل لوکسی است که در این مجموعه قرار دارد. این هتل که یکی از زیباترین هتل های تهران محسوب می شود دارای امکانات اقامتی بسیار مجهز برای اقامت در این مجتمع بزرگ می باشد.

رستوران های ایران مال

رستوران هایمرکز خرید ایران مال

  1. ام شریف EM sherif   نوع سرویس دهی: غذای لبنانی  محل سرویس دهی: باغ ماهان
  2. ساج sage  نوع سرویس دهی: غذای دریایی  محل سرویس دهی: طبقه سوم غرب
  3. قریشی ghorish  نوع سرویس دهی: غذای ایرانی  محل سرویس دهی: طبقه سوم غرب
  4. هانی hani  نوع سرویس دهی: غذای ایرانی  محل سرویس دهی: طبقه سوم غرب

کافی شاپ های ایران مال

کافی شاپ مرکز خرید ایران مال

شربتخانه بزرگ ایران مال ـ محل سرویس دهی: طبقه دوم تیمچه حاج علی اکبر

کافه دیدار ـ محل سرویس دهی: طبقه دوم باغ دیدار

کافه کتاب ـ محل سرویس دهی: طبقه دوم جنب کتابخانه جندی شاپور

کافه سینما ـمحل سرویس دهی: طبقه دوم خروجی شرقی تیمچه حاج علی اکبر

کافه ورزش ـ محل سرویس دهی: طبقه دوم خروجی شرقی تیمچه حاج علی اکبر

کافه لانژسینما ـ محل سرویس دهی: طبقه سومپردیس سینمایی

کاپوچینو ـ محل سرویس دهی: باغ شاهزداه ماهان

بازار های ایران مال

بازار های مرکز خرید ایران مال

سرای فیروزه: تالار هنر و صنعت ایرانی در آن ظرف های مینا ـ سفال ـ خاتم کاری ـ و آیینه کاری به فروش می رسد.

سرای زمرد: سرای فرش اصیل و دست بافت ایرانی

سرای عقیق: برای دیدن اشیا و صنایع دستی و عتیقه

سرای الماس: سوغات تمامی شهر های ایران

آدرس مرکز خرید ایران مال: تهران، انتهای بزرگراه شهید همت، بزرگراه شهید خرازی

پیام بگذارید