روستای اولسبلنگاه ماسال ؛ ییلاقی چشم نواز در ارتفاعات کوه

روستای اولسبلنگاه ماسال، روستایی بهشتی در استان گیلان و در شهر ماسال. و جایی ییلاقی با طبیعت دلفریب و چشم نواز است. ییلاق اولسبلنگاه در ارتفاع1490 متری از سطح دریا قرار دارد.بافت قدیمی این روستا با کلبه های چوبی و سقف های حلبی رنگی در میان طبیعت گیلان یکی از جاذبه های این روستای معروف است.

روستا اولسبلنگاه
روستا اولسبلنگاه

چرا اولسبلنگاه؟

اولسبلنگاه نامی تالشی است و از دو بخش «اولس»  و «بلنگاه»  تشکیل شده است.اولس به معنای درخت ممرز و بلنگاه به معنای جای بلند، مکان مرتفع است.و در کل اولسبلنگاه به معنای جایگاه رویش درخت ممرز است.

روستای اولسبلنگاه ماسال
روستای اولسبلنگاه ماسال

روستای اولسبلنگاه ماسال، روستایی بهشتی

روستای اولسبلنگاه ماسال روستایی زیبا و تماشایی است که چشم انداز سرسبز آن در کنار خانه های چوبی و مردمانی که سنت های قدیمی شان را هنوز باور دارند و حفظ کرده اند یکی از خاص ترین گزینه ها برای سفر و گذراندن اوقات خود است.جاده ای که به سمت روستای اولسبلنگاه ماسال می رود مملو از درختان در هم پیچ وتاب خورده ی بلندی است که شما را با داستان ها و رویا ها می برد. مسیر سبزی که زمان را از یادتان می برد.

روستا اولسبلنگاه
روستا اولسبلنگاه

آب و هوای اولسبلنگاه

از آنجایی که روستای اولسبلنگاه ماسال در شمال کشور و در استان گیلان قرار دارد، آب و هوایی معتدل با شب ها و صبح هایی سرد دارد.گرچه این روستا در همه ی فصول زیبا و دیدنی است اما به دلیل شرایط آب و هوایی پیشنهاد می کنیم در فصل تابستان به آنجا سفر کنید.

3 | روستای اولسبلنگاه ماسال • درناتریپ ✈️

پوشش گیاهی روستا

همان گونه که از نام روستا مشخص است این روستا دارای عمده پوشش گیاهی درختان ممرز است.این درخت که در شمال به شَرَم معروف است دارای ارتفاعی بین 15 تا 20 متر است و در جنگل های هیرکانی به فراوانی دیده می شود.این درخت تنها در ارتفاعات بالای 600 متر رشد می کند.روستای اولسبلنگاه علاوه بر درخت ممرز درختان دیگری هم چون راش و بلوط نیز دارد.

Instagram post by ایرانگردی تیشینه • Sep 2 2015 at 1 53am UTC | روستای اولسبلنگاه ماسال • درناتریپ ✈️

زندگی در روستای اولسبلنگاه ماسال

برای خیلی از ما زندگی در روستا بیشتر به رویایی می ماند که در فیلم ها دیده ایم و درکتاب ها در مورد آن خوانده ایم.اولسبلنگاه از ییلاق هایی است که می تواند این فضای روستایی را به خوبی در آن تجربه کنید. و حس ناب زندگی در اقامتگاه های بومگردی را به شما القا کند.خانه های چوبی که با کاه و گل و کپسول های گازی کوجک گرم می شوند.

اگر شب در روستا بمانید و یا صبح زود به روستای اولسبنگاه بروید می توانید این بار دریا را در آسمان ببینید. در اولسبلنگاه به جهت ارتفاع زیاد این روستا از سطح دریا، این فرصت را دارید تا بالا تر از ابر ها قرار بگیرید و از تماشای منظره گذر ابرها زیر پای تان غرق در لذت شوید.

4 | روستای اولسبلنگاه ماسال • درناتریپ ✈️

اولسبلنگاه سرزمین اسب ها!

اینجا به سرزمین اسب ها معروف است.اسب های اهلی و از آن دیدنی تر اسب های وحشی که در دشت ها می دوند و می چرند.در این منطقه وجود اسب ها سبب شده که به منطقه گردشگری بسیار مهمی برای شهر و مسافران تبدیل شود.اسب هایی زیبا و نجیب با رنکگ ها متفاوت و خارق العاده که تماشای آن ها خود یکی از ناب ترین تفریحات است.

| روستای اولسبلنگاه ماسال • درناتریپ ✈️

تفریحات ییلاق اولسبلنگاه ماسال

عکاسی: این منطقه به دلیل وجود منظره خاص طبیعت بهترین گزینه برای ثبت تصاویر و مقالات آموزشی عکاسی است.

پیاده روی در طبیعت: پیاده روی در روستای اولسبلنگاه یکی از لذت بخش ترین تفریحات است.چرا که شما می توانید به دل جنگل ها و کنار رودخانه بروید و لحظات خوشی را به ارمغان آوردید.

اسب سواری: اگر به اسب سواری علاقه دارید انجام این تفریح در کوه ها و دشت های روستای اولسبلنگاه بسیار لذت بخش است.فقط توجه کنید که اسب سواری در طبیعت نیاز به مهارت بالایی دارد.

کمپینگ: از آنجایی که این منطقه دارای پوشش گیاهی مناسب و کوهستانی است می تواند گزینه خوبی برای کمپینگ در دل طبیعت باشد.

| روستای اولسبلنگاه ماسال • درناتریپ ✈️

اقامت در روستای اولسبلنگاه

در این روستای زیبا برای اقامت گردشگران کلیه ها و سوئیت های چوبی در نظر گرفته شده است.که دارای امکانات مناسبی برای اقامت در این روستا است.شما با اقامت در این کلبه های بومی زیبا می توانید از لذت ماندن در شب در این روستا را تجربه کنید.همچنین می توانید از غذاهای محلی و بومی مردم این روستا نهایت استفاده را ببرید.

6 | روستای اولسبلنگاه ماسال • درناتریپ ✈️

جاذبه های گردشگری اطراف

در اطراف این روستای زیبا جاذبه های گردشگری بکری قرار دارد که از جمله آنها می توان به رودخانه خالکایی، ییلاق شلما، ییلاق نسا، ییلاق بورا و همجنین شاندرمن و غار آویشو و پارک ساحلی ماسال همچنین آلاچیق ها و دکه های بین راهی اشاره کرد که خود می توانند از بهترین گرینه ها برای سفر باشند.

آدرس و مسیر دسترسی به روستا

برای دسترسی و سفر یه این روستای زیبا باید ابتدا به استان گیلان و سپس شهر ماسال برسانید.سپس جاده ای گیلوان را در پی بگیرید تا راحت به این ییلاق زیبا برسید.

پیام بگذارید