دهکده ساحلی چی چست | دیزنی لند ارومیه

3
80%
متفاوت
  • امکانات رفاهی
  • تنوع سرگرمی ها
  • راه دسترسی

معرفی سریع

  • شماره تماس: 04414362012
  • آدرس: استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه، جاده چی چست فاصله ۱۸ کیلومتری ارومیه به طرف دریاچه(بندر گلمانخانه).
  • وب سایت: http://urmiachichest.ir/
  • اقامت شبانه: دارد، در هتل فلامینگو

دهکده ساحلی چی چست ، مکانی تفریحی، فرهنگی و توریستی جهت ایجاد نشاط و بستری سالم بنا شده است. این بنا از دیدنی‌های شهر ارومیه است که دارای امکانات فرهنگی، تفریحی و رفاهی است و در روزهای گرم نیز جزو استراحت‌ گاه‌های مناسب به شمار می‌آید.

دهکده ساحلی چی چست

احداث این منطقه نقطه قوتی جهت پیش بردن پروژه‌های احیای دریاچه ارومیه بوده است. پروژه ساخت این بنا از سال ۱۳۳۹ شروع شد و در سالهای پس از انقلاب نیز کاربرد‌های مختلفی داشته، اما از سال ۱۳۷۸، شهرداری ارومیه با در دست گرفتن مدیریت این دهکده، آنرا احیا کرده و به صورت توریستی در آورده است.

این دهکده در زمینی با مساحت ۲۰ هکتار بنا شده و امکانات آنرا میتوان به دو بخش رفاهی شامل هتل، رستوران، سوئیت، کافه سنتی، تالار و فرهنگی که شامل آمفی تئاتر و… میشود تقسیم کرد. هتل سه طبقه با ظرفیت ۱۰۹ نفر و سوئیت‌ها نیز با ظرفیت ۶۲ نفر آماده خدمت رسانی به بازدید کنندگان میباشند. از لحاظ امکانات محیطی نیز میتوان به فضای سبز، فضای گل کاری، باغ توت، آمفی تئاتر ۱۲۰۰ نفری اشاره کرد. ساختمان بازی این دهکده شامل بازیهایی چون بیلیارد، ایرهاکی، استوکر، کارتینگ اتومبیل‌رانی و…. میباشد.

دهکده ساحلی چی چستاین دهکده یک مجموعه تفریحی خودگردان است و از طریق هزینه‌های دریافتی از مراجعین اداره میشود. یکی از ویژگی‌های این دهکده میزبان بودن جشنواره انگور است که مربوط به سنت‌های اصیل آذری می باشد.

 

در آینده نیز این دهکده شاهد احداث منطقه‌ای با وسایل بازی مدرن می شود و همچنین استخر سرپوشیده به علاوه پیست اسکی زمستانی نیز در برنامه کار این دهکده قرار دارد. در این منطقه نیز احداث منطقه‌ای برای ورزش‌های ساحلی و همچنین احداث کلینیک‌های درمانی در دستور کار قرار دارد.

 

 

آدرس دهکده ساحلی چی چست

آدرس دهکده ساحلی چی چست: ایران، استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه، جاده چی چست فاصله ۱۸ کیلومتری ارومیه به طرف دریاچه(بندر گلمانخانه).



نمایش نظرات (3)