دریاچه ویستان، زمردی سبز در میان جنگل

دریاچه ویستان یکی از مهم ترین دریاچه های شمال کشور است که در استان گیلان و در بره سر قرار دارد.این دریاچه با زیبایی های بی بدیل خود یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری در استان محسوب می شود.ما در درناتریپ قصد داریم شما را با این جلوه زیبای طبیعت آشنا کنیم.

1 2 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

معرفی دریاچه ویستان

دریاچه زیبای ویستان با مناظری چشم نواز پیوسته در تمامی فصل ها جلوه ای منحصر به فرد را به نمایش می گذارد. بهار با رویش برگ و چمن ها حس طراوت و شادابی را در دامان بره سر و این دریاچه می گستراند. آب و هوای دلچسب ویستان در تابستان و طبیعت دست نخورده آن سبب شده تا در سال های اخیر به یکی از تفرجگاه های پرطرفدار شمال کشورمان تبدیل شد. اما انعکاس درختان پاییزی و رقص برگ های رنگارنگشان در دریاچه جلوه دیگری دارد. زمستان نیز لباسی بلورین بر دامان این منطقه می پوشاند و دریاچه همچون مرواریدی درخشان از میان آن همه سفیدی دلبری می کند.

3 1 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

موقعیت ویستان

طول دریاچه ویستان 230 متر و پهنا و عمقش حدود 100 متر می باشد. هنگامی که در این فضای آرامش بخش قرار می گیرید به قدری محو تماشای زیبایی های اطراف می شوید که زمان از دستتان در می رود. این دریاچه که در ارتفاع 1200 متری از سطح دریا قرار دارد، در اثر وقوع زلزله پدید آمده و به همین دلیل از چشمه ها و کوه های اطراف سیراب می شود از همین رو در اغلب مواقع سال پرآب می باشد. آب زلال دریاچه امکان تماشای ماهی های درون آب را که به این سو و آن سو پرسه می زنند برایتان فراهم می کند.

دریاچه ویستان
دریاچه ویستان

پوشش گیاهی اطراف دریاچه

گیاهان شناوری مانند سراتوفیلیوم و سریوفیلیوم و گیاهان حاشیه ای نظیر نی، هزارنی، بارهنگ آبی، نیلوفر آبی، علف هفت بند، پیچک ها، لویی و بزواش، جگن و نعناع پوشش گیاهی دریاچه ویستان را تشکیل می دهند.

khavas golgavzaban | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

اکوسیستم جانوری دریاچه ویستان سر بره

پوشش جانوری دریاچه ویستان شامل آبزیان و پستانداران و خزندگان می شود: آبزیانی همانند؛ سیاه ماهی خالدار، سیاه ماهی معمولی، عروس ماهی، ماهی آمور سفید، کپور آیینه ای، کپور معمولی، کپور سرگنده، پشه ماهی، میگوی غول پیکر،مار ماهی و… پستانداران همانند؛ سگ آبی، روباه، خوک آبی، خرگوش، گراز و گونه ای از گربه وحشی و خزندگانی همانند؛ مار چلیپر، مار آتشی، قمچه مار، مار قیطانی و مار پلنگی از دسته مارهای غیر سمی؛ گرزه مار و افعی از دسته مارهای سمی‌؛ سوسمارها و گونه‌هایی از خانواده لاسرتاها، گکوها و آگاماها دیده می‌شوند.

6 1 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

تفریحات مهیج در کنار یاقوت مریوان

این دریاچه پهناور با داشتن وسعتی بسیار زیاد و عمقی بسیار مطلوب، بهترین مکان برای انجام تفریحاتی نظیر قایقرانی، ماهیگیری، پاراگلایدر سواری و عکاسی است. کافی است قایقی موتوری یا پدالی را اجاره کنید و چوب ماهیگیری و دوربین عکاسی خود را در آن گذاشته، دل را به دریا بزنید.

9 1 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

 کمپینگ در دریاچه ویستان: طبیعت بکر دریاچه و محیط چشم نواز اطراف آن انتخاب مناسبی برای کمپینگ می باشد. اگر قصد دارید با هدف کمپ کردن در جوار دریاچه راهی ویستان شوید، توصیه می کنیم که تمامی خریدهای خود را درون شهر انجام دهید چراکه فروشگاه یا مغازه زیادی در روستا وجود ندارد که بخواهید وسایل مورد نیازتان را از آن ها تامین کنید.

کیسه خواب، لباس مناسب، چراغ قوه، مواد غذایی، جعبه کمک های اولیه، چادر، لباس گرم، آب و زیرانداز از جمله مواردی هستند که باید به همراه داشته باشید. این مکان کاملا امنیت دارد و هیچ نگرانی بابت اقامت در چادر وجود ندارد؛ ضمن این که پوشش شبکه خوبی هم دارد و به راحتی می توان از طریق اینترنت ارتباط برقرار کرد.

2 1 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

ماهیگیری در سکوت مطلق و آرامش بخش دریاچه ویستان از لذت های توصیف ناپذیری است که هر کس مستحق تجربه آن است. همچنین تماشای طلوع و غروب خورشید و ثبت تصاویری خاطره انگیز و زیبا از پرندگان مهاجر و مناظر شگفت انگیز اطراف دریاچه از دیگر تفریحاتی است که سفر به گیلان و بازدید از دریاچه زیبای ویستان را به خاطره ای فراموش نشدنی مبدل خواهد ساخت.

اقامت در کنار ویستان

8 1 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

یکی از نقاط ضعف این منطقه نبود اقامتگاه نزدیک در کنار دریاچه ویستان است.اما نگران نباشید از چشمه تا اقامت های بومگردی شهر فاصله ای زیادی وجو ندارد که می توانید برای شب بمانی در این اقامتگاه اسکان گزیده و از بودن در شهر رودبار لذت ببرید.

بهترین فصل برای سفر به دریاچه ویستان

فصل بهار و تابستان بهترین زمان برای دیدن دریاچه ویستان و طبیعت زیبای آن است. در فصل پائیز گذشته از بر زیبایی چشم نوازی که به وجود می آید سوز و سردی هوا و رطوبت دریاچه ممکن است مشکل ساز باشد.در فصل زمستان به دلیل ریزش برف سطح دریاچه یخ بسته و می تواند اندکی خطر ناک باشد.

10 | دریاچه ویستان • درناتریپ ✈️

نمایش نظرات (1)