حمل و نقل عمومی کیش

کیش یکی از جزایر منطقه آزاد و همچنین از مقاصد گردشگری بسیاری از توریست ها و گردشگران نه تنها از ایران، بلکه از سرتاسر دنیا میباشد. دانستن حمل و نقل و تردد در بخش های مختلف جزیره برای گردشگران بسیار حائز اهمیت است که در این مقاله به بررسی آنها مبپردازیم.

3512593 710 | حمل و نقل عمومی کیش • درناتریپ ✈️

فرودگاه بین المللی کیش

فرودگاه بین‌المللی کیش (یاتا:KIH و ایکائو:OIBK) نام فرودگاهی است که در جزیره کیش در غرب استان هرمزگان واقع شده‌ است. این فرودگاه با توجه به اینکه بین المللی است، از آن قادر خواهید بود به تمام نقاط جهان سفر کنید.

5cf578c2 8340 4830 b5e8 0a99bb7ea6ed | حمل و نقل عمومی کیش • درناتریپ ✈️

کشتی رانی

با توجه به اینکه دسترسی به این جزیره با خطوط ریلی یا اتوبوس ممکن نیست، شما میتوانید از بنادر اطراف با کشتی به کیش سفر کنید. همچنین میتوانید اتومبیل خود را با کشتی از بنادر به کیش بیاورید.

jootix.ir 7961562761 | حمل و نقل عمومی کیش • درناتریپ ✈️

تاکسی

تاکسی ها در رنگ بندی های سفید و زرد محسوب تقسیم میشوند که از آنها به ترتیب میتوان در دسته دربست و خطی نام برد. اما توجه داشته باشید که تاکسی ها در کیش کیفیت بالاتری نسبت به دیگر مناطق ایران دارند و همین باعث این شده که کرایه آنها گرانتر بوده و از آنها به عنوان تور اختصاصی نام برد.

حمل و نقل عمومی کیش
حمل و نقل عمومی کیش

مینی بوس

بهایی که به مینی بوس در جزیره کیش میپردازید بسیار ارزانتر از بهای تاکسی است. مینی بوس ها در این جزیره حدود دو ساعت کل جزیره را دور میزنند.

حمل و نقل عمومی کیش
حمل و نقل عمومی کیش

اتومبیل شخصی

شما می‌توانید با ماشین شخصی خودتان نیز در این جزیره رانندگی کنید؛ که هزینه انتقال خودروی سواری شما به این جزیره خیلی زیاد نیست. درضمن شما باید قوانین زیر را رعایت کنید:

۱. کمر بند برای تمامی سرنشینان اجباری است.
۲. حق تقدم همیشه با عابر پیاده است.
۳. بوق زدن ممنوع است .
۴. چراغ راهنمایی و رانندگی وجود ندارد و به جای آن از میدان استفاده شده است. بایستی بدانید حق تفدم در این میدان‌ها همیشه با کسی است که در حال دور زدن در میدان است.
۵. حداکثر سرعت مجاز در جزیره ۶۰ کیلومتر بر ساعت می باشد و تخطی از این سرعت توسط دوربین های کنترل سرعت ثبت می شود.

2046121 326 | حمل و نقل عمومی کیش • درناتریپ ✈️

کرایه اتومبیل های گران قیمت

یکی از لذت های موجود در کیش گردی، کرایه اتومبیل های گران قیمت است که میتوانید لیستی از خودرو ها را در طیف قیمتی مختلف در جزیره دریافت کنید.

حمل و نقل عمومی کیش
حمل و نقل عمومی کیش

شما برای رفت و آمد در کیشاز چه وسایلی استفاده میکنید با ما در میان بگذارید.
منبع ویکی سفر
پیام بگذارید