جزیره کوشک ؛ جزیره‌ای رویایی در دل آب‌های نیلگون کارون

اگر می‌خواهید به جایی سفر کنید که آرامش رویایی‌اش شما را مسحور خود کند، جزیره کوشک پیشنهاد بسیار مناسبی برای شماست! با درناتریپ همراه باشید تا به این جزیره‌ی رویایی سفر کنیم.

جزیره‌ی کوشک، یکی از زیباترین تفرجگاه‌های کشور واقع در استان خوزستان، شهرستان اندیکا است که در همسایگی رودخانه‌ی زیبای کارون و در پشت سد شهید عباس‌پور قرار گرفته است.

سد شهید عباسپور
سد شهید عباسپور

این منطقه‌ی سرسبز و دوست داشتنی با آب و هوای خوب خود، در فصل بهار، همچون تکه‌ای از بهشت می‌ماند که تنها با سفر به آنجا می‌توانید زیبایی‌های آن را درک کنید.

طبیعت زیبا و بکر، درختان میوه و چمنزارهای پر از گل و گیاه در کنار چشم‌انداز زیبای دریاچه‌ی اطراف سد و مجاورت با رودخانه کارون و رشته کوه زاگرس باعث شده این مکان، گردشگران زیادی را به سمت خود بکشاند. سکوت و آرامش وصف ناپذیر این جزیره، آن را به منطقه ای افسانه ای مبدل کرده است.

دریاچه سد شهید عباسپور
رود کارون، دریاچه سد شهید عباسپور

این جزیره دیدنی در اوایل سال ۱۳۸۰ توسط سازمان آب و برق خوزستان از یک جزیره‌ی غیرمسکونی به یک منطقه گردشگری-اقامتی تبدیل شد. معماریِ شهریِ کاملاً مدرن و برنامه‌ریزی شده، جلوه خاصی به این محیط بخشیده است. مسیرهای رفت و آمد در این فضای کوچک به صورت کارآمد احداث شده‌‌اند و سعی شده است تا فضای سبز آن در روند بهبود و ساخت بافت شهری آسیب نبیند.

سد شهید عباسپور

دیوارهای سنگی متعددی در گوشه به گوشه کوشک ساخته شده که فضاهای ناهم‌سطح را از هم جدا می‌کنند. همچنین پلکان‌های سنگی در این جزیره به وفور دیده می‌شود که فضاهای مختلف را به هم متصل می‌کنند.

جزیره کوشک سد شهید عباسپور

امکانات رفاهی و اقامتی مناسبی نیز در جزیره کوشک ایجاد شده است که شامل زمین فوتبال، سالن غذاخوری، سالن ورزشی و رستوران می‌شود. در واقع در سالن‌های چندمنظوره جزیره‌ی تفریحی کوشک دوچرخه‌سواری، مینی‌ فوتبال، بسکتبال، والیبال، تنیس روی میز و بسیاری تفریحات ورزشی قابل انجام دادن است. همچنین تالار پذیرایی، سالن غذاخوری و تریا مشرف به دریاچه و فضای سبز برای پذیرایی از جشن ها، مراسم، نشست ها و سمینارها در این جزیره وجود دارد.

جزیره کوشک

گردشگران همچنین در طبیعت زیبای این منطقه به دو و پیاده‌روی می‌روند و برخی دیگر هم به کوه‌نوردی و صخره‌نوردی در کوه‌های اطراف و برخی هم به قایق سواری و ماهیگیری در اطراف جزیره می‌پردازند.

البته جالب است بدانید که تمامی زمین‌های این منطقه دارای مالک و صاحب امتیاز است و گردشگران باید برای حفظ زمین‌های سرسبز و مراتع زیبای آن منطقه، با دقت بسیار رفتار کنند.

راه جزیره کوشک

از جاذبه‌های گردشگری در این جزیره، بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم (ع) است که در تمامی ایام سال، میزبان گردشگران و مسافران از سراسر استان و ایران است که برای حضور در این بارگاه ملکوتی از مسیر آبی دریاچه استفاده می‌کنند.

جزیره سد شهید عباسپور

همچنین منطقه‌ی زیبای سیداحمد، مملو از دیدنی‌های طبیعی بکر، مناظر چشم‌نواز و طبعیت دست‌نخورده و تماشایی است که هر گردشگری با حضور در آن، قطعا تکه‌ای از بهشت را در مقابل دیدگان خود، به نظاره خواهد نشست.

تماشای شفق و فلق، در منطقه سیداحمد بسیار زیبا و رویایی است. تماشای شفق و فلق، ستارگان درخشان در آسمان شب و نگاه کردن به ژرفای آسمان بی‌کران، از زیباترین و به یادماندنی‌ترین لحظاتی است که می‌توان در طول حضور در این منطقه‌ی گردشگری تجربه کرد.

بهتر است برای رفتن به منطقه‌ی گردشگری سیداحمد، از ایستگاه‌های قایقرانی استفاده کنید. مسیری ۲۲ کیلومتری از ایستگاه تا ساحل سیداحمد وجود دارد که هنگام طی کردن آن، با مناظری بسیار زیبا، چشم‌نواز و تماشایی روبه‌رو خواهید شد.

جزیره کوشک سد شهید عباسپور

بازدید از جزیره‌ی گردشگری کوشک، دریاچه سد شهید عباسپور و مناطق گردشگری سیداحمد و امامزاده سلطان سید ابراهیم (ع)، از محبوب‌ترین و پربازدیدترین مقاصد گردشگری در استان خوزستان و شهرستان مسجدسلیمان است که می‌توان در آن‌ها آرامش و سفری خاطره‌انگیز را تجربه کرد.

جزیره کوشک

چطور به جزیره کوشک برویم؟

برای رفتن به جزیره‌ کوشک، در جاده‌ی مسجد سلیمان به سمت شهرستان اندیکا حرکت کنید و در نهایت خودتان را به دریاچه سد شهید عباسپور برسانید.

منبع سفرزون کجارو سایت خبری شعر سال
نمایش نظرات (1)