تنگ غوره دان؛ مأمن تفریحات تابستانی

 تنگ غوره دان واقعا در استان فارس است… شهر شیراز از معروف ترین شهرهای توریستی در ایران است، که سالانه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را شاهد می باشد. سفر به شهر شیراز منحصرا به بناهای تاریخی مانند تخت جمشید، و یا مقبره های زیبا از شاعران معروف ایران زمین مانند حافظیه نیست،

بلکه در سفر به شیراز علاوه بر مکان های تاریخی و مقبره های شعرا، جذابه های طبیعی زیاد و زیبایی را در خود جای داده است. بسیاری از افراد برای دیدن جذابه های طبیعی از تورهای گردشگردی استفاده می کنند که برای معرفی تنگه غوره دان، گروهی سفر کردن لذت این سفر متفاوت بیشتر می کند.

تنگ غوره دان
تنگ غوره دان

تنگه غوره دان یک جاذبه گردشگری طبیعی فارس است که در طول زمان و با گذشت دوره های مختلف به وجود آمده است. اگر بخواهیم به علت ایجاد این تنگه اشاره کنیم باید گفت که، در نتیجه گذر رودخانه از دل کوه و در طول میلیون‌ها سال به وجود آمده است. در ادامه مطلب با درناتریپ همراه باشید.

معرفی تنگه غوره دان

تنگ غوره دان
تنگ غوره دان

تنگه غوره دان یکی از تنگه‌های افسانه‌ای استان فارس است که در در میان سنگ‌های سترگ و صخره‌های بلند جای گرفته است. از داخل این تنگه رودخانه‌ای جریان دارد که با عبور خود بر عظمت و بزرگی هلت افزوده و سیمایی جادویی به آن بخشیده است. طبیعتی بکر و زیبا با آب و هوای خنک و دلپذیر که در طول بهار و تابستان، گردشگران بسیاری را از مناطق مختلف استان فارس به خود جذب می کند.

موقعیت جغرافیایی تنگ

666 | تنگ غوره دان • درناتریپ ✈️

این مکان یکی از مکان‌های شگفت انگیز و زیبا است که در فاصله سی کیلومتری شیراز واقع‌شده و به دلیل آب و هوای مطبوعی که دارد هرساله میزبان گردشگران بسیاری به شمار می‌رود.

زیست بوم گیاهی و جانوری تنگ غوره دان

scaled | تنگ غوره دان • درناتریپ ✈️

این تنگه را درختان انبوهی از قبیل-بادام و ارژن و بنه و….پوشانده است. دربعضی ازنقاط این تنگه دیواره های بلندی وجوددارد که صخره نوردان را به مبارزه میطلبد. در این تنگه گونه های جانوری مختلفی زندگی میکنند، مانند گرگ،گراز، خرس و…

آبشار و چشمه های تنگ 

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

5555 | تنگ غوره دان • درناتریپ ✈️

تنگه ای در میان انبوه درختان سه به فلک کشیده با چشمه های متعدد و رودخانه ای خروشان، غارهای زیبا،آبشارها، آبچک ها  مناظری بدیع و چشم نوازی را به وجود آورده است. در کنار این آبشار چشمه های خروشان و زلالی وجود دارد که آب آن بسیار گوارا و نشاط بخش است هر گردشگری را به وجد می آورد. به دلیل وجود آبشار در این ناحیه اطراف صخره ها را پوششی از خزه فرا گرفته است و در کنار سایر پوشش گیاهی این ناحیه حس دل چسبی را به ارمغان می آورد.

2222 | تنگ غوره دان • درناتریپ ✈️

یکی دیگر از بخش های این تنگ زیبا حوضچه ای است که در پایین آبشار قرار دارد عمق این حوضچه در بعضی جاها زیاد و در برخی جاها کم تر است.آب این حوضچه بسیار زلال و شفاف است.در برخی از تنگه، آب درون حوضچه جمع می شود که اغلب گردشگران در همین نقطه تجمع می کنند.

تفریحات رایج

| تنگ غوره دان • درناتریپ ✈️

در این تنگ بسیار زیبا و جذاب شما می توانید تفریحات بسیاری داشته باشید. از جمله این تفریحات می توان به جنگل نوردی، شنا، ماهیگیری، عکاسی، کمپینگ، پیاده روی، اشاره کرد. این تفریحات می تواند از بهترین کارها برای گذراندن یک وعده در محیط طبیعت باشد. البته به شرط اینکه همان گونه که طبیعت در اختیار ماست ما نیز به آن احترام بگذاریم.

وسایل و ضرورت سفر

| تنگ غوره دان • درناتریپ ✈️

وسایل ضروری مناسب کفش مناسب کوهنوردی، لباس اضافه، کلاه و آفتابگیر، کرم ضد آفتاب و همچنین لباس مناسب شنا و کفش مناسب صخره نوردی و… را به همراه داشته باشید.

مکان های گردشگری نزدیک

این تنگه زیبا در کنار روستای امامزاده اسماعیل با زیارتگاهی به همین نام قرار دارد. در این منطقه زیبا رودخانه ای بطول ۱۰کیلومتر قرار دارد که با گرم شدن تدریجی هوا از حجم آب آن کاسته میشود.

آدرس:

۲۰کیلومتری شمال غرب بیضا سپیدان، جاده تنگ غوره دان
پیام بگذارید