بیمه مسافرتی؛ سفر با ریسک و هزینه کمتر

برای یک سفر خوب باید برنامه‌ریزی دقیقی داشته باشیم که شامل رزرو بلیط هتل، اقامت، خرید بلیط هواپیما و… میباشد، اما برخی اوقات بنا به هر دلیلی برنامه سفر بهم میریزد و این تغییر برنامه هزینه‌های بسیاری برای شخص ضرر میرساند. مسلما کسی در سفرهای خارجی ترجیح نمیدهد پول زیادی هزینه کند که بیمه مسافرتی از پیشنهاد‌های مناسبی جهت مقابله با وقایع غیر منتظره به شمار می‌آید. در این پست قصد داریم شما را با بیمه مسافرتی و شرایط دریافت آن آشنا سازیم. با درناتریپ همراه باشید.

a25f10a17a184bb2b571436360c5ebdb | بیمه مسافرتی • درناتریپ ✈️

بیمه مسافرتی چیست؟

این بیمه برای مسافران خارجی کاربرد زیادی دارد که در مسافرت‌های خارجی، هزینه‌های پزشکی و برخی از وقایعی که تحت پوشش بیمه قرار میگیرند را شامل میشود.

اصطلاحات

 بیمه شده: همان بیمه گذار است که و به هر فرد ساکن و یا مقیم کشور ایران که کمتر از ۷۰سال سن داشته و تحت پوشش ‌‌بیمه‌نامه معتبر مسافرتی صادره از طرف شرکت ‌‌بیمه‌گر باشد، بیمه‌ شده گفته
می‌شود.

حق بیمه: هزینه‌ای که بیمه شده در قبال تعهدات بیمه گر میپردازد و انجام تعهدات بیمه گر نوط به پرداخت حق بیمه به نحوی که در قرارداد بیمه نامه توافق شده است.

موضوع بیمه: جبران هزینه‌های پزشکی و غیر پزشکی و ارائه سایر خدمات طبق شرایط درج شده در بیمه نامه.

فرانشیر: بخشی از هزینه‌هایی که بر عهده خود فرد است و توسط بیمه پرداخت میشود.

اصطلاحات تخصصی

بستگان درجه اول: شامل همسر قانونی، پدر، خواهر، برادر، مادر و فرزندان زیر ۱۸ سال میباشد.

صدمات بدنی: عارضه پزشکی است که در سفر به شخص بیمه شده به واسطه عاملی ناگهانی وارد میشود.

بیماری: هر بیماری که توسط پزشک متخصص تایید شده باشد. البته این بند شامل بیماری‌های مادرزادی یا ارثی یا حتی بیماری‌هایی که قبل از بیمه شدن شخص آنها را داشته باشد نمیشود.

بیماری حاد: تغییر در سلامتی که باعث بستری شدن در بیمارستان میشود و شخص قادر به ادامه سفر نمیباشد.

قرنطینه اجباری: انجام عملیات ایزوله جهت جلوگیری از انتشار بیماری.

محدودیت‌های جغرافیایی

مسافری که بیمه شده است میتواند از مزایای آن در خارج از کشور بهره ببرد در صورتیکه بیماری یا حادثه بیرون از منطقه جغرافیایی مشخص شده در قرارداد و یا در کشورهایی که درگیر جنگ داخلی یا خارجی می‌باشند، رخ نداده باشد.

travel insurance1 | بیمه مسافرتی • درناتریپ ✈️

مزایا

۱. انتقال پزشکی

در صورت بروز جراحات ناگهانی یا بیماری ناخواسته، شرکت بیمه گر متعهد به پذیرش و انتقال بیمه شده به نظارت پزشکی لازم به نزدیکترین مرکز درمانی میباشد.

۲. پرداخت هزینه پزشکی

پرداخت هزینه‌های پزشکی بر اساس نرخ ارز مندرج در بیمه نامه و استناد بر گواهی پزشکی مبنی بر نیاز فوری به درمان در مدت پوشش (بعد از کسر فرانشیز هزینه‌های پزشکی غیر بستری)، شامل ویزیت اولیه و هزینه‌های دارویی، جراحی‌های سرپایی، فیزیوتراپی، خدمات تصویربرداری و آزمایشگاهی و انتقال مصدومان و بیماران به مراکز پزشکی مربوطه ناشی از حوادث و هزینه‌های پزشکی ناشی از بستری و جراحی در بیمارستان و مراکز جراحی را پوشش‌ می‌دهد.

۳. هزینه‌های غیر پزشکی

هزینه‌های رفت و برگشت همراه بیمار در صورت بستری شدن شخص بیمه شده به عهده بیمه میباشد.

۴. فوت یکی از بستگان

اگر ‌‌بیمه‌گذار به دلیل فوت یکی از اعضای نزدیک خانواده (تا بستگان درجه دوم) خود ناچار به توقف سفر شود، در صورتی که شخص قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی خود و یا وسیله نقلیه‌‌ای که برای سفر اجاره شده است نباشد، ‌‌بیمه‌گر هزینه سفر او را پرداخت خواهد نمود. البته باید گواهی فوت توسط شخص به شرکت بیمه گذار ارائه شود.

هزینه متعارف بازگشت غیر منتظره شخص بیمه شده به دلیل صدمات یا بیماری حاد پزشکی در صورتی که نتواند از بلیط برگشت استفاده کند بر عهده شرکت بیمه میباشد.

هزینه‌های لازم جهت تهیه مدارک مهم مسافرتی نظیر گذرنامه، گواهینامه رانندگی و یا مدارک کنسولی در صورت گم‌شدن مدارک مربوطه مربوط بر عهده شرکت بیمه میباشد.

health insurance doctor 770 | بیمه مسافرتی • درناتریپ ✈️

هزینه‌های دندانپزشکی

شرکت بیمه‌گر در صورت نیاز، هزینه‌های دندانپزشکی شخص در خارج از کشور را تا سقف مبلغ مندرج پرداخت خواهد نمود. البته این هزینه‌ها شامل صدمات ناشی از حوادث شامل دندان درد، درمان عفونت و کشیدن دندان محدود میشود و پر کردن یا پروتز دندان به عهده بیمه نمیباشد.

بیمه مسافرتی
هزینه های دندانپزشکی

تحویل دارو

در صورتی که پزشک معالج دارویی را پیش از سفر تجویز کرده باشد، در صورتی که در محل اقامت شخص در مقصد دارویی نباشد، بیمه گر هزینه‌های ارسال اضطراری دارو را پرداخت خواهد کرد.

بازگردان جسد متوفی

هزینه‌های متعارف به تهیه تابوت و انتقال جسد بیمه شده متوفی به نزدیکترین فرودگاه بین‌المللی تحت پوشش بیمه خواهد بود، اما مراسم تشییع و تدفین به عهده بیمه نمیباشد.

راهنمای پزشکی

بیمه‌گر موظف است اطلاعات مورد نیاز بیمه‌شده از قبیل نام و نشانی پزشکان متخصص، دندانپزشکان، داروخانه، بیمارستان و مراکز درمانی، آمبولانس و دیگر مراکز تخصصی جهت بیماران و مصدومان را در اختیار بیمه‌گذار قرار دهد و راهنمایی‌های لازم را ارائه کند.

کمک‌رسانی حقوقی

بیمه‌گر در شرایطی که شخص طبق قوانین محلی تحت پیگرد قانونی مسئولیت مدنی ناشی از وارد آوردن خسارت تصادفی به شخص ثالث و یا نقض غیر عمدی قوانین حاکم بر کشور فوق قرار گیرد، هزینه‌های مربوط به مراحل قضایی را ساماندهی و پرداخت خواهد نمود. این مزایا شامل خسارت ناشی از استفاده، نگهداری و یا در اختیار داشتن اتومبیل نمیگردد.

راهنمایی برای رفع مشکلات

در صورت گم شدن مدارک، بیمه‌گر موظف است راهنمایی‌های لازم را به بیمه شده ارائه دهد.

بازگرداندن کودکان بی سرپرست

هرگاه بیمه‌شده یا جسد وی به ایران منتقل شود، بیمه‌گر هزینه‌های متعارف جهت بازگرداندن افراد زیر ۱۵ سال همراه فرد بیمه‌شده که در اثر این حادثه بی‌سرپرست مانده‌اند و قادر به سفر با وسیله نقلیه شخصی و یا وسیله نقلیه‌ای که در ابتدای سفر مورد استفاده قرار گرفته است نمیباشد را همراه با یک سرپرست به ایران پرداخت خواهد نمود.

بیمه مسافرتی

هزینه‌هایی که تحت پوشش بیمه مسافرتی نیستند عبارت‌اند از:

  1.  کمک رسانی فقط به مسافرینی است که کمتر از ۹۲ روز متوالی خارج از ایران باشند.
  2. بیمه‌شده در مورد هزینه‌هایی که شخصا و بدون موافقت قبلی شرکت ‌‌بیمه‌گر متحمل شده است، مشمول جبران خسارت نخواهد بود.
  3. بیماری سابقه دار، ابتلای مججد به بیماری مزمن‌دار یا ادامه دار و یا عوارضی که بیمه‌شده قبلا از آن آگاهی داشته و قبل از شروع پوشش بیمه‌ای برای آن تحت درمان بوده یا میباشد. دوران نقاهت جزئی از دوران بیماری محسوب میشود.
  4.  موارد ناشی از جنگ، تجاوز نظامی، اعمال دشمنان خارجی، مخاصمات، جنگ داخلی، قیام، شورش، تروریسم، عملیات نظامی، بلوا و نا‌آرامی اجتماعی.
  5. مباشرت، مشارکت یا معاونت در عمل مجرمانه.
  6.  شرکت در مسابقه اسب دوانی، مسابقه دوچرخه سواری و هر نوع مسابقه یا نمایش با وسایل موتوری و شرکت در تمرینات و مسابقات ورزشی خرفه‌ای نظیر کوهنوردی، هوانوردی، پروازی، غار نوردی، غواصی، ورزش‌های زمستان یا تمرین به منظور شرکت در مسابقات رسمی و یا نمایش و یا هرگونه ورزش و تفریحی که بطور معمول و معقول خطرناک تلقی میشود.
  7.  آلودگی ناشی از آثار مستقیم یا غیر مستقیم رادیو اکتیویته، تشعشعات هسته‌ای یا هر مورد مربوط به آن.
  8.  زایمان در خلال سه ماه مانده به موعد زایمان و سقط جنین اختیاری.
  9.  آثار جزئی و یا کلی ناشی از مصرف مواد مخدر، مشروبات الکلی و داروهای روان گردان و به استثنای داروهایی که با تجویز پزشک ذیصلاح مصرف شده باشد.
  10.  ریسک‌های شغلی بیمه‌شده که طبق قانون به حوادث شغلی و کار قلمداد میشود.
  11.  اختلالات مادرزادی و بیماری‌های ناشی از آن.
  12.  پیشگیری یا واکسیناسیون.
  13.  عوارض ناشی از فیزیوتراپی
  14.  انرژی درمانی، آفتاب درمانی و درمان به منظور زیبایی، معالجه از طریق چشمه‌های آب معدنی.
  15.  عوارض ناشی از بیماری‌های روانی و جنون.
  16.  موارد بیماری، مرگ یا جراحات ناشی از خودکوشی و اقدام به خودکشی.

بیمه مسافرتی

وظایف بیمه‌شده بیمه مسافرتی

در صورت نیاز به خدمات، بیمه‌شده قبل از هر اقدام شخصی و در اولین فرصت ممکن با نزدیک‌ترین مرکز پاسخگویی و راهنمای شبانه روزی بیمه‌گر در ایران تماس گرفته و اطلاعات زیر را اعلام نماید:

  1.  نام کامل بیمه شده، شماره و تاریخ اعتبار بیمه‌نامه مسافرتی، شماره گذرنامه.
  2.  نشانی محل اقامت در ایران و شماره تماس.
  3.  شرح مختصر حادثه، بیماری و نوع کمک مورد درخواست.
  4.  در موارد بستری حداکثر ظرف مدت ۵غغ روز از زمان بستری شدن و قبل از ترخیص موضوع را به بیمه‌گر اعلام کند.
  5.  از هر عملی که اقدام بیمه‌گر را علیه مسئول حادثه(در صورت وجود) مشکل و نامقدور سازد خودداری کند.
  6. کلیه مدارک و مستندات لازم برای بازیافت خسارت از منابع مربوطه را در صورت درخواست بیمه‌ر تهیه و در اختیار وی قرار دهد.

بیمه مسافرتی

پوشش‌های مربوط به بار

تنها بر اساس شرایط زیر، هزینه‌های نربوط به بارو وسایل شخصی بیمه‌گذاران قابل ارائه خواهد بود:

خسارت فقدان بار تحویلی به هواپیما

در صورت گم شدن بار توسط شرکت هواپیمایی حامل، علاوه بر خسارتی که حامل بار ملزم به پرداخت آن است، شرکت ‌‌بیمه‌گر التفاوت آن را تا سقف مشخصی برای بار و لوازم تحویل شده به هواپیما، به ‌‌بیمه‌گذار پرداخت می‌کند. به همین دلیل ‌‌بیمه‌گذار باید لیستی از محتویات بار و مشخصات آنها، ازجمله حدود قیمت و تاریخ خرید هر کالا و همچنین میزان خسارت پرداختی توسط شرکت حامل را به شرکت ‌‌بیمه‌گر ارائه نماید. پرداخت خسارت براساس روش توصیه شده به وسیله سازمان‌های بین المللی حمل بار محاسبه خواهد شد.

حداقل زمان برای اینکه بار همراه مسافر مفقود دائمی محسوب شود، توسط شرکت حامل تعیین شده و کمتر از ۲۱ روز نمیباشد.

خسارت تاخیر در ورود بار مسافر

در صورتی که بار همراه مسافر ثبت شده باشد، شرکت ‌‌بیمه‌گر هزینه تأخیر در ورود بار را هر ماه به شرط آنکه شرکت هواپیمایی وابسته به انجمن بین ‌المللی حمل و نقل هوایی (یاتا) باشد، پس از گذشت حداقل ۶ ساعت تأخیر، برای خرید ملزومات اساسی و تا سقف مشخصی پوشش‌ می‌دهد.

در تمام موارد باید اسناد و مدارک بیانگر وقوع حادثه، که به تأیید شرکت هواپیمایی رسیده، به همراه درخواست خسارت ‌‌بیمه‌گذار باشد.

یافتن و ارسال بار و ملزومات شخصی

در صورت بروز حادثه، شرکت بیمه‌گر متعهد به ارائه راهنمایی‌های لازم در خصوص نحوه گزارش سرقت یا فقدان بار و وسایل شخصی به بیمه‌گذار و همکاری برای یافتن آن خواهد بود. در صورت پیدا شدن وسایل نامبرده، انتقال آن به مقصد مورد نظر بیمهگذار یا کشور محل اقامت او توسط شرکت بیمه‌گر، بیمه‌گذار متعهد به استرداد خسارت دریافتی در زمینه فقدان بار بر اساس این بیمه‌نامه خواهد بود.

پوشش تاخیر در حرکت

خسارت به ازای میزان تاخیر بر اساس ساعت حداکثر تا مبلغ ۱۸۰ یورو‌ می‌باشد. این تعهد شامل تأخیر ناشی از اعتصاب کارکنان شرکت‌های هواپیمایی، فرودگاه‌های مبدا و مقصد و یا شرکت‌های خدماتی طرف قرارداد آن‌ها و همچنین تأخیر‌های مربوط به پروازهای چارتر و غیر عادی‌ نمی‌باشد.

دریافت خسارت

در صورت وقوع خطرات و حوادث حیطه ‌‌بیمه‌نامه مسافرتی، شامل بروز بیماری و یا صدمات جسمی ناشی از حوادث، با توجه به شرایط ‌‌بیمه‌نامه و در طول مدت اعتبار ‌‌بیمه‌نامه در خارج از کشور و نیاز به مراجعه به مراکز درمانی، اجرای مراحل زیر الزامی است.

بستری شدن

قبل از انجام اقدامی، با شماره تماس مندرج در بیمه‌نامه تماس گرفته و پس از بیان واقعه، کد رهگیری را دریافت کنید و پس از ترخیص از بیمارستان، شرکت بیمه‌گر با بیمارستان تسویه حساب میکند.

موارد سرپایی

پس از تماس با شماره تلفن مندرج در ‌‌بیمه‌نامه و دریافت کد رهگیری، شرکت ‌‌بیمه‌گر برای انجام معاینات پزشکی، پزشک معتمد خود را معرفی‌ می‌کند و بیمه‌شده فقط مبلغ فرانشیز ‌‌بیمه‌نامه را پرداخت‌ می‌کند.

در صورتی که بعد از تماس با شرکت ‌‌بیمه‌گر، پرداخت هزینه‌های درمان بیماری شما مورد تائید آن شرکت قرار گرفت؛ اما پزشک، داروخانه، آزمایشگاه و یا مرکز درمانی‌‌ای که طرف قرارداد با شرکت ‌‌بیمه‌گر باشد در آن کشور وجود نداشته باشد، برای دریافت هزینه‌های درمان انجام شده پس از پرداخت هزینه‌ها، اصل قبض‌ها با مهر و امضا و کد رهگیری را به همراه سایر مدارک به نمایندگی و یا مجتمع‌های بیمه‌‌ای مربوطه که ‌‌بیمه‌نامه مسافرتی خود را خریداری نموده اید، تحویل دهید.

بیمه مسافرتی

مدارک لازم جهت اعلام خسارت بیمه مسافرتی:

  1.  اصل بیمه‌نامه رونوشت صفحه اول گذرنامه و صفحات مهر خروج و ورود
  2. صورتحساب پرداخت شده
  3.  برای هزینه‌های درمانی، گزارش پزشکی، صورتحساب مرکز درمانی، رسید پرداخت هزینه‌های
    مربوطه
  4.  رسید پول یا قبض به صندوق
  5.  برای هزینه‌های درمانی، گزارش پزشکی، صورتحساب مرکز درمانی، رسید پرداخت هزینه‌های
    مربوطه
  6.  برای تأخیر در پرواز، نامه شرکت هوایی، فاکتور هزینه‌های پرداخت شده
  7. برای فوت ‌‌بیمه‌گذار، گزارش پزشکی قانونی، بیمارستان، پزشک معالج و یا سایر مراجع قانونی.
  8.  برای هزینه‌های خرید ضروری ناشی از تأخیر در رسیدن چمدان‌ها، فاکتور هزینه‌های انجام شده، نامه شرکت هوایی مبنی بر عدم ارائه چمدان تا حداقل ۱۲ ساعت.
  9. گزارش کامل وقوع حادثه و یا بروز بیماری شامل شهر و کشور محل وقوع حادثه، علت حادثه، تاریخ دقیق حادثه، ذکر نوع بیماری و تاریخ دقیق اقدامات درمانی اعم از بستری در بیمارستان و یا درمان سرپایی، کل مبلغ هزینه‌های درمان انجام شده (مبلغی که بیمه‌شده پرداخت کرده است).

نظرات خود را با ما در میان بگذارید
منبع azki
نمایش نظرات (2)