بهترین نقاط ایران برای کمپینگ ؛ حتما بخوانید!

در این سری از نوشتار قصد داریم شما را با بهترین نقاط ایران برای کمپینگ و شب مانی آشنا کنیم . نقاطی که ماندن و بودن در آنجا به شما لذت و آرامش می بخشد.

کمپینگ تفریحی است که پیشینه آن به شخصی به نام “توماس هیرام هولدینگ” بر می گردد وی برای نخستین بار در انگلستان و نزدیک رودخانه تایمز این کار را انجام داد. در دهه 1880 میلادی مردم اشتیاق زیادی به تفریح در رودخانه و قایقرانی داشتند. و این اتفاق باعث شد پس از قایقرانی در کنار رودخانه استراحت کنند.اینجا بود که برای نخستین بار بشر کمپینگ مدرن را تجربه کرد

لوازم کمپینگی که آن سال ها استفاده می شد بسیار سنگین بود و برای حمل آن از گاری و اسب استفاده می شد اما امروزه با پیشرفت دانش بشر در کوتاه ترین مدت ممکن و با پیشرفته ترین امکانات به این تفریح می پردازند.

این تفریح بسته به سلیقه افراد انجام می شود ، برخی در کنار رود خانه کمپ می زنند برخی در دل جنگلها و برخی نیز در کنار سواحل و کویر که هر کدام به نوبه خود جذاب و لذت بخش هستند.

بهترین نقاط ایران برای کمپینگ
بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

در کشور ما آماده سازی طبیعت به منظور کمپینگ حرفه ای چندان مرسوم نیست و این مساله باعث می شود که امکان کمپ کردن در هر نقطه از کشور که علاقه داریم مقدور باشد.

اما از روی دیگر ، اکثرا خبری از امکانات بهداشتی و رفاهی نیست و عدم آشنایی با منطقه می تواند خطر حضور حیوانات وحشی و گم شدن را در پی داشته باشد. از نظر جغرافیایی نیز ، سه استان شمال ، کردستان ، لرستان و دماوند نواحی محبوب کمپینگ ایران هستند.

Asli3 768x398 1 | بهترین نقاط ایران برای کمپینگ • درناتریپ ✈️

1. جنگل دالخانی رامسر، بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

بهترین نقاط ایران برای کمپینگ
بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

سه استان مجاور دریای مازندران وجب به وجب زیبا هستند و در جاده اصلی که موازی ساحل کشیده شده است، هر فرعی به یک بهشت کوچک ختم می شود به همین منظور انتخاب محل مناسب برای کمپینگ را اندکی آسان تر می کند ولی از نظر دنج بودن ، زیبایی ، امکانات ، نزدیکی به جاده اصلی و ارتباط با سایر دیدنی ها ، جنگل دالخانی رامسر بهترین انتخاب است.

و می تواند شما را با زیبایی های طبیعت آشنا کند و لحظات دلچسبی را برای شما به ارمغان آورد. این جنگل یکی از بکر ترین جنگل های ایران محسوب می شود. که از نظر پاکیزگی و آب و هوای خنک ، حضور مه امکان کوهنوردی و طبیعت گردی کلبه های چوبی و سد های نزدیک به آن از بهترین مناطق برای کمپینگ است.

باید به این نکته نیز توجه داشته باشیم در سفر به این جنگل که در روز خطری شما را تهدید نمی کند اما در شب حشرلت زیاد هستند و گاهی نیز شغال پیدا می شود که با زدن چادر مناسب این مشکل نیز حل می شود.

سایر جاهای شمال برای کمپینگ: فیلبند ، جنگل الیمستان ، جنگل سراوان ، سی سنگان ، النگدره و سیاه بیشه.

2. ساحل درک چابهار ؛ کمپ با طعم کویر و دریا

بهترین نقاط ایران برای کمپینگ
بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

برای دیدن منظره نخل کنار دریا و ساحل باید به دویست کیلومتری غرب چابهار یا صدو بیست کیلومتری کنارک برویم و روی رمل ها، منظره غروب را پای آتش و تصویر طلوع را از دریچه چادر خود، روی افق دریا دنبال کنیم.

اگر در فصل گردشگری به ساحل بروید، علاوه بر شنا امکان قایق رانی و موج سواری نیز وجود دارد.  بهترین نقاط ایران برای کمپینگ ساحل درک تنها نقطه ایران است که طعم کمپ کویری و ساحلی را همزمان در اختیار بازدیدکنندگان قرار می دهد.

3. رود سیروان، نماد صلابت کردستان

بهترین جاهای ایران برای کمپینگ
بهترین جاهای ایران برای کمپینگ

رود سیروان در منطقه ارومان قرار گرفته و تا مرز عراق پیش می رود. آن هایی که سابقه حضور در کردستان را دارند می دانند که از بین آن همه زیبایی کوهستان بهترین انتخاب برای کمپینگ در استان کردستان است این منطقه به دلیل وجود آب ، بافت جانوری و گیاهی منحصر به فرد، می تواند از بهترین بهترین نقاط ایران برای کمپینگ.

سیروان طولانی ترین رود کردستان است و باعث دو تکه شدن ارومان و سرو آباد می شود. از این رو برای رفتن از یک کرانه به کرانه دیگر باید در بیست و پنج کیلو متری پاوه از پل دو آب کمک بگیرید.

سایر جاهای کردستان برای کمپینگ: دریاچه زیوار ، قلعه قمچقای ، کوه آربابا ، آبشار گویله ، روستای پلکانی پالنگان ، کوه آوالان ، کوه شاهو و سرو آباد.

4.دریاچه گهر ، گوهر زاگرس

بهترین جاهای ایران برای کمپینگ
بهترین جاهای ایران برای کمپینگ

دریاچه گهر واقع در شهر دورود استان لرستان جایی که از ارتفاعات اشترانکوه ، آبی زلال جریان یافته و با همکاری چشمه های جوشان دل دره، دریاچه ای پدید آمده که نه تنها میزبان حیات آبی قزل آلا ، لاکپشت و مار ماهی است ، بلگه زندگی گونه جانوری خرس ، قوچ ، روباه ، عقاب و شاهین  را پشتیبانی کرده است

و انواع درختان بلوط ، بید ، پسته ، زالزالک و انجیر را آب می دهد علاوه براین آنها اطراف این دریاچه زیبا دشت لاله های واژگون قرار دارد که زیبایی آن را دو چندان می کند.بهترین نقاط ایران برای کمپینگ باشد.  برای رسیدن به این دریاچه زیبا و کمپ در کنار ساحل آرام آن پس از عبور از آخرین ایستگاه ماشینی دورود حدود چهل دقیقه راه در پیش دارید تا به دریاچه برسید و از بودن در آنجا لذت ببرید.

سایر جاهای لرستان برای کمپینگ: آبشار نوژیان و گریت ، مخمل کوه ، آبشار بیشه ، دره شیزر ، دشت لاله های واژگون الیگودرز و دره خزینه.

5. دماوند ، بهترین نقاط ایران برای کمپینگ

بهترین جاهای ایران برای کمپینگ
بهترین جاهای ایران برای کمپینگ

به جز خود قله که هدف اصلی کوهنوردان کار کشته است، دشت و سبزی اطراف دماوند یکی از بهترین نقاط ایران برای کمپینگ است. به خصوص برای آنهایی که ساکن تهران یا شهر های اطراف هستند، کتر انتخابی جذابیت دماوند را دارد. چه چیزی از این بهتر که چند کیلومتر رانندگی کرده و در دشت یا کنار آبشاری کمپ کنید که منظره آن نماد طبیعت ایران یا بزرگترین آتشفشان خاورمیانه است؟

کار جالب تر می شود هروقت بدانیم با احداث کمپ زمستانی دماوند، حالا این امکان برای همه فراهم استبهترین نقاط ایران برای کمپینگ . برای کمپ در دماوند تنها دو انتخاب دارید، اگر سبزی دشت منظره مورد علاقه شماست به سمت غرب کوه حرکت کنید و اگر روح شما با آبشار و غار سازگار تر است در حوالی آبشار جنگلک و غار رود افشان به دنبال جای مناسب باشید.

سایر جاهای دماوند برای کمپینگ: چشمه دیو آسیاب ، آبشار برف تنگه لار ، دشت مشا ، چشمه سیاه سنگ ، چشمه اعلا ، دریاچه تار ، دریاچه هویر ، روستای خسروان ، غار بورنیک.

پیام بگذارید