بزرگترین فرش سرگل آسیا در محلات رونمایی شد

ششمین فرش سرگل شهر محلات که از نظر مساحت بزرگ‌ترین فرش سرگل آسیا محسوب می‌شود، در فضایی به مساحت ۱۱۵۰ مترمربع و با استفاده از حدود ۴۰۰ هزار شاخه گل شامل داوودی و رز در رنگ‌های مختلف در زمین چمن مصنوعی بوستان سلامت این شهر اجرا شده است.

این فرش گل که به همت شهرداری و شورای اسلامی شهر محلات با همکاری شرکت تعاونی گل و گیاه محلات از ۱۷ الی ۱۹ آبان‌ماه از ساعت ۹ الی ۱۹ پذیرای بازدیدکنندگان است.

مراسم افتتاح فرش سرگل محلات

همزمان با برگزاری این فرش گل، نمایشگاه صنایع دستی و سوغات محلات در 14 غرفه که با همکاری شهرداری، شورای اسلامی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری محلات در ورودی بوستان سلامت برقرار شده، با حضور مرزبان، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان افتتاح شد.

ثبت فرش سرگل محلات به عنوان بزرگترین فرش سرگل آسیا

در این مراسم و با حضور مدیر رکوردهای ملی ایران، گواهینامه ثبت فرش سرگل محلات به عنوان بزرگترین فرش سرگل کشور در رکوردهای ملی ایران به شهردار محلات تحویل داده شد.

همچنین گواهینامه ثبت رویداد فرش سرگل در تقویم رویدادهای گردشگری ایران در سطح استانی به رییس شورای شهر محلات تحویل داده شد.

62795712 | • درناتریپ ✈️

عزیز تقی‌زاده، شهردار محلات در مراسم رونمایی این فرش گل گفت: بر اساس برنامه‌ریزی شهرداری و شورای اسلامی در سال ۱۴۰۲ با هدف برندسازی برای شهر محلات با استفاده از ظرفیت‌های عمومی شهر نسبت به انجام اقداماتی مبادرت شد.

وی با بیان اینکه هدف از برندسازی، ارزش‌گذاری مکانی برای شهر است، ادامه داد: باید برنامه‌ریزی‌ها به سمتی باشد که با شناسایی پتانسیل‌ها، شهر از ساختار معمول خود خارج شود. شهر محلات در مطالعات راهبردی به عنوان یک شهر گردشگری با محوریت اقتصاد گل معرفی شده است. وظیفه شهرداری این است که تمام توانایی‌های خود را برای تقویت این صنعت که محور اصلی گردشگری شهر است، به کار گیرد.

پیام بگذارید