بروجرد؛ پاریس کوچولوی ایران!

پاریس کوچولوی ایران را بشناسید!

0

پاریس کوچولو، لقب یکی از جالب‌ترین شهرهای استان لرستان است. “بروجرد” که به “پاریس کوچک” معروف است، به خاطر آب‌وهوای خوبش و جاذبه‌های طبیعی که دارد در بین مردم منطقه معروف است. علت این نام‌گذاری آن است که اگر فردی از بام بروجرد به سمت غرب نگاه کند، دهکده‌هایی می‌بیند که چنین منظره ای تنها در اروپا قابل دیدن است.همچنین اطراف شهر بروجرد، بر اساس توپوگرافی شباهت خاصی به پاریس دارد و به همین دلیل بروجرد پایتخت کوهنوردی ایران نیز معرفی می گردد.

مردم بروجرد را می‌توان از خوش‌گذران‌ترین مردم دانست، همه در حال تفریح و گشت‌وگذار هستند و معمولاً پارک‌ها در تمامی روزهای هفته شلوغند؛ به قدری شلوغ که شاید با خود شک کنید مگر امروز تعطیل است!!!

شهرستان بروجرد، دومین شهر پرجمعیت استان لرستان است و در رده‌بندی شهر های پرجمعیت ایران، جایگاه سی و نهم را به خود اختصاص داده است.

تپه جغا در بروجرد پاریس کوچولوی ایران
مجسمه ی آرش کمانگیر در تپه چغا بروجرد

بروجرد از جنبه تاریخی دارای اهمیت است و دلیل این اهمیت وجود آثار تاریخی حاصل از دشت سیلاخور بوده که متعلق به زمان‌های پیش از تاریخ است. دشت سیلاخور گسترده‌ترین زمین هموار، در سرتاسر استان لرستان است. طبق شواهد موجود، این دشت به همراه بروجرد در طول تاریخ شاهد جنگ‌های بسیاری بوده است.

8946147 128 | پاریس کوچولوی ایران • درناتریپ ✈️

در سال ۱۳۸۹ بروجرد را پایتخت انیمیشن ایران نامیدند زیرا شرکت های مختلف انیمیشن سازی در این شهر فعالیت می کنند. همچنین بروجرد شهر ملی ورشو در ایران است و به عنوان پایتخت ورشو شناخته می‌شود.

پاریس کوچلو ی ایران
پارک شهید بهشتی یا همان پارک سماور بروجرد

در بروجرد نویسندگان و شاعرانی برجسته همچون، علامه شهیدی، عبدالحسین زرین کوب، مهرداد اوستا، استاد موسیقی‌دانی مانند لوریس چکناواریان متولد شده اند و از این نظر این شهر را می توان شهری فرهنگی نیز به شمار آورد.

بقعه‌ی شاه زواریون بروجرد، پل قلعه حاتم، بازار بروجرد، امام زاده قاسم، قلعه یزدکرد، گردشگاه چغا، سرآب کرتول و… را می‌توان از جاذبه های تاریخی، طبیعی و مذهبی بروجرد دانست.

پیام بگذارید