هتل سنتی طبیب شوشتر ؛ مکانی آرام برای اقامتی دلچسپ

  • امکانات
  • موقعیت و دسترسی
  • عملکرد کارکنان
  • پاکیزگی هتل و اتاق ها
  • آرامش و راحتی

اقامتگاه سنتی طبیب در شوشتر یکی از خانه های تاریخی در این شهر است که زیبایی و صفای خانه های قدیمی را تداعی می کند. این خانه ی تاریخی در سال 95 به طور کامل بازسازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. هتل سنتی طبیب شوشتر دارای 9 اتاق در سرتاسر حیاط است. با درناتریپ همراه شوید تا بیشتر با هتل سنتی شوشتر آشنا شویم.

شوشتر، شهر شگفتی های تاریخی

شوشتر یکی از شهرهای استان خوزستان، واقع در جنوب غرب ایران است. این شهر در فاصله 90 کیلومتری اهواز، مرکز خوزستان قرار دارد.  شوشتر با بیش از ۱۰۰ بنای آبی تاریخی متعلق به دوران مختلف، از شهرهای کهن ایران است. سازه های آبی تاریخی شوشتر مجموعه ای عظیم و به هم پیوسته برای هدایت آب هستند. آثار باستانی این سازه های آبی، با عنوان نظام آبی تاریخی شوشتر به صورت یکجا به عنوان دهمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است.

 

هتل سنتی طبیب شوشتر

اقامتگاه سنتی طبیب در شوشتر یکی از خانه های تاریخی در این شهر است که زیبایی و صفای خانه های قدیمی را تداعی می کند. این خانه ی تاریخی در سال 95 به طور کامل بازسازی شد و مورد بهره برداری قرار گرفت. خانه ی طبیب بعد از بازسازی، شکل و شمایل هتل به خود گرفت. اما با این حال هنوز هم حالت سنتی خود را از دست نداده است. هتل سنتی طبیب دارای 9 اتاق در سرتاسر حیاط است.

تاریخچه خانه طبیب شوشتر

خانه طبیب شوشتری بیش از 200 سال قدمت دارد. این خانه متعلق به دوران قاجار است. در زمان قاجار از این خانه به عنوان تجارت خانه استفاده می شده است. خانه تاریخی طبیب شوشتر جزء آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. در حال حاضر این مجموعه با ارائه ی خدمات مناسب، میزبان گردشگران است.

اقامتگاه سنتی طبیب

اتاق های اقامتگاه سنتی طبیب شوشتر

این اقامتگاه دارای 9 اتاق متفاوت و با شکل و ظاهر متفاوت به نام های زیر است:

برای رزرو مستقیم هر کدام از اتاق های بالا روی نام آن کلیک کنید.

جاذبه های اطراف خانه طبیب

خانه تاریخی طبیب شوشتری در فاصله یک کیلومتری از مجموعه آبشارها و آسیاب های شوشتر قرار دارد که مزیت این هتل محسوب می شود. همچنین هتل سنتی طبیب شوشتری دسترسی آسانی به بازارچه صنایع دستی شوشتر دارد و از این حیث نیز مورد توجه مهمانان قرار دارد.

اقامتگاه سنتی طبیب شوشتر

مجموعه آبشارهای شوشتر

مجموعه آبشارهای شوشتر (سیکاها) سازه‌های آبی شوشتر در دوران ساسانیان است.این سازه های آبی جهت بهره‌گیری از نیروی آب به عنوان محرک آسیاب‌های صنعتی ساخته شده اند. در این مجموعه ی بزرگ، ساختمان آسیاب‌ها، آبشارها، کانال‌ها و تونل های عظیم هدایت آب است. همچنین سیکاها که محلی جهت استراحت و تفریح است، بسیار قابل توجه و جالب هستند. بخش های مختلف این آبشارها و سازه های آبی در زیر آمده است:

  • آسیاب آبی
  • بند میزان
  • کلاه فرنگی
  • رودخانه گرگر
  • پل بند برج عیار
  • پل شاه علی
  • پل بند شادروان
  • بند دختر
  • سیکا

سیکا محلی برای استراحت و تفریح است که در قسمت غربی مجموعه قرار دارد. دسترسی به آن از طریق پله‌هایی که در سنگ کنده شده، امکان پذیر شده است. در داخل این مکان، حوض ۸ ضلعی دیده می شود که کانال های کوچکی به آن می‌رسد و سپس آب آن به سمت رودخانه هدایت می شود.

بازارچه صنایع دستی شوشتر

از آنجا که شوشتر کرسی خوزستان بوده و گمرک در این شهر قرار داشته دارای کاروانسراهای متعدد می باشد. یکی از معروفترین کاروانسراها، کاروانسرای افضل است که امروزه به عنوان بازارچه صنایع دستی شوشتر فعالیت می کند. این بازارچه صنایع دستی توسط خاندان افضل در ضلع غربی خیابان طالقانی در دوره قاجاریه ساخته شده است. خاندان افضل که از خانواده های معروف و قدیمی شوشتر هستند، اغلب به شغل تجارت مشغول بوده اند. این محل در گذشته مرکز توزیع غله بوده است.

رزرو هتل طبیب

ویژگی جالب توجه هتل طبیب شوشتر

به دلیل حفظ معماری سنتی و القاء حسی نوستالژیک، آشپزخانه با امکان پخت و پز به صورت عمومی در حیاط خانه وجود دارد! مهمانان می توانند با هماهنگی قبلی از آشپزخانه استفاده کنند و به آشپزی بپردازند.

همچنین اتاق شاه نشین دارای سرویس بهداشتی فرنگی و حمام اختصاصی است و دارای امکانات دیگری چون: میز و صندلی, یخچال, سشوار, صندوق امانات, تلویزیون و سرویس چای, نسکافه و اب معدنی رایگان دارد.

رزرو اقامتگاه سنتی طبیب شوشتر

رزرو اقامتگاه سنتی طبیب شوشتر

برای رزرو اقامتگاه طبیب شوشتر می توانید از رزرو اقامتگاه سنتی طبیب شوشتر استفاده نمایید.

آدرس هتل سنتی طبیب شوشتر

استان خوزستان – شوشتر – خیابان امام خمینی – هتل سنتی طبیب شوشتر
پیام بگذارید