آبشار سه کاسه جهان جان

ایران پر از زیبایی های طبیعی می باشد و استان کرمان یکی از مکانها برای یافتن جادبه های گردشگری است.در امتداد جاده کرمان و بافت، آبشاری به نام سه کاسه جهان وجود دارد.

cb290dee 290b 4d72 9671 ae5372f712d2 | آبشار سه کاسه جهان جان • درناتریپ ✈️

در امتداد جاده کرمان و بافت، آبشاری به نام آبشار سه کاسه جهان جان وجود دارد. بنابراین در صورت مسافرت با خودروی شخصی، می توانید برای استراحت به مدت کوتاه و حتی برای صرف ناهار از این محیط دلنشین و بکر بهره ببرید.
یکی از عجایب این آبشار، هوای خنک آن است. زیرا استان کرمان دارای آب و هوای گرم و خشک و محیطی بیابانی است که وجود فضایی با هوای خنک مانند آبشار سه کاسه، می تواند شگفتی ساز باشد.

62368399 249c 45d9 a91d c01110a332bb | آبشار سه کاسه جهان جان • درناتریپ ✈️

دلیل نام گذاری این آبشار این است که سه حفره مانند کاسه، بر سر راه آب وجود دارند و به همین دلیل به آبشار سه کاسه جهان جان معروف است. آبشار سه کاسه در ۱ کیلومتری جنوب روستای «جهان جان» و در ارتفاع ۲۵۰۰ متری از سطح دریا واقع است که  این روستا در ۲۵ کیلو متری شهرستان بافت در مسیر جاده اصلی بافت کرمان قرار دارد و دارای یک رود خانه دایمی است. وجود پسوند جهان جان در انتهای نام این آبشار نیز به دلیل نزدیکی آبشار با روستایی به همین نام است.
ارتفاع آبشارحدود ۱۰ متر است. این آبشار پس از عبور از یک مسیر طولانی در سد بافت ذخیره میشود.
پیشنهاد درناتریپ این است تا با مسافرت به این منطقه، جزء افرادی باشید که این محیط طبیعی را مشاهده می کند.
seh kaseh 4 | آبشار سه کاسه جهان جان • درناتریپ ✈️

چگونه آنجا بروم؟

شهر بافت دارای راه آهن است، بنابراین شما می توانید با قطار به این شهر بروید. پس از رسیدن به شهر بافت، شما باید یک تاکسی برای رفتن به جاده بافت -کرمان بگیرید و در ۲۵ کیلومتری جاده بافت، آبشار سه کاسه جهان جان را می توان یافت.

 آدرس: ایران، کرمان، جاده ی بافت به کرمان ، آبشار سه کاسه جهان جان
منبع تیتر شهر
پیام بگذارید