کوه آتش‌فشانی بزمان در استان سیستان و بلوچستان

کوه آتش‌فشانی بزمان در استان سیستان و بلوچستان

کوه آتش‌فشانی بزمان در استان سیستان و بلوچستان

از آن جایی که بخش اعظم استان سیستان و بلوچستان ایران را صحرا و بیابان تشکیل می‌دهد و آب و هوای این منطقه نیز گرم و خشک است، تقریباً اکثر جاذبه‌های گردشگری این منطقه به کوه و دشت مربوط می‌شوند.

جالب است بدانید که مهم‌ترین کوه‌های آتش‌فشانی ایران مانند تفتان و بزمان نیز در سیستان و بلوچستان واقع شده‌اند. با درناتریپ همراه باشید تا در مورد بزمان اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درباره کوه بزمان و شهر بزمان

یکی از تاریخی‌ترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان، بزمان نام دارد زیرا به گفته مردم محلی، قدمت آن به ۱۱۰ سال پیش می‌رسد.

در نزدیکی این شهر، یک کوه آتش‌فشانی نیمه فعال وجود دارد که نام خود را از اسم بزمان گرفته است.

در این منطقه، حیوانات و پرندگان زیادی زندگی می‌کنند که از آن جمله می‌توان به عقاب، آهو، بز، قوچ، کبک تیهو و . . . اشاره کرد.

مهم‌ترین محصول این منطقه، خرما است. خاص بودن این محصول کشاورزی در بزمان به گونه‌ای است که امکان پیدا کردن نمونه‌های شبیه آن در دیگر استان‌ها نظیر خوزستان نیز وجود ندارد.

دین مردم بزمان

اگرچه اکثر مردم استان سیستان و بلوچستان از اهل تسنن هستند ولی بزمانی‌ها غالباً اهل تشیع می‌باشند.

چگونه به آنجا بروم؟

کوه آتشفشانی بزمان در ۴۰ کیلومتری شهر بزمان قرار گرفته است بنابراین برای رفتن به آن ابتدا باید به ایرانشهر و سپس بزمان بروید.

[icon name=”map-marker” class=”” unprefixed_class=””] آدرس: ایران، استان سیستان و بلوچستان، ۴۰ شهر بزمان، آتش‌فشان نیمه فعال بزمان

پیام بگذارید