پارک هفت حوض مشهد

پارک هفت حوض مشهد یکی از پارک های طبیعی بکر و خاص در میان کوه‌های خلج مشهد است که حدود هفت کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد. از نظر زمین شناختی و ظاهر متفاوتش مورد توجه قرار گرفته است.

درباره پارک هفت حوض مشهد

در جنوب شرقی و در فاصله کمی از کلانشهر مشهد، منطقه‌ای بکر و خوش آب و هوا وجود دارد که به خاطر وجود ۷ حوضچه طبیعی آب، به هفت حوض شهرت دارد. در هفت حوض، آب از حوضچه اول به درون حوضچه‌های بعدی می‌ریزد. دلیل تشکیل این حوضچه‌ها، باران‌های اسیدی می‌باشد که به مرور زمان سبب ایجاد حفره‌های آب گردیده است.

حوض 3 | پارک هفت حوض مشهد • درناتریپ ✈️

پس از اینکه هفت حوضچه اصلی را گذراندید، به حوض‌های بزرگ آب می‌رسید که به خاطر دوری از مناطق شهری و سکوت، صدای دلنشین آب به خوبی به گوش می‌رسد. در واقع، به گفته مردمان محلی، مهمترین ویژگی این منطقه نیز همین بکر و دست‌نخورده بودن آن می‌باشد.

پارک 7 حوض مشهد

از سال ۱۳۹۱، شهرداری مشهد و سازمان دهیاری‌ها و شهرداری‌های کشور، این منطقه را به یک پارک تبدیل کرده‌اند که آخر هفته‌ها، خانواده‌های بسیاری از این مکان طبیعی، دیدن می‌کنند.

بازدید از پارک هفت حوض مشهد

بهترین زمان سفر به این منطقه و بازدید از این پارک طبیعی سه ماه اول سال و فصل بهار می باشد. اگر قصد دارید به این منطقه سفر کنید بهتر است صبح زود از مشهد حرکت کنید و قبل از غروب آفتاب منطقه را ترک کنید چرا که جاده پیچ در پیچ و خطرناکی دارد و رانندگی در شب به هیچ وجه توصیه نمی شود.

حوض 4 | پارک هفت حوض مشهد • درناتریپ ✈️

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

مسیر دسترسی به  پارک طبیعی هفت حوض

برای رسیدن به پارک هفت حوض به سمت کوه های خلج بروید و سپس وارد شهرک سیدی و جاده خلج شوید. پس از 3 کیلومتر به یک دوراهی خواهید رسید بعد جاده اتوبان و مسیر آسفالت در سمت چپ را ادامه دهید تا به پارک برسید. بعد از رسیدن به بوستان حدود 2 کیلومتر را طی کنید تا به هفت حوض برسید.

توجه: حتماً زمان رفتن به این مکان را پیش از تاریکی شب معین کنید زیرا هنگام برگشت، به علت جاده پیچ‌در‌پیچ حرکت خودروها بسیار خطرناک می‌شود.

کوه های خلج مشهد

کوه های خلج در 7 کیلومتری جنوب شرقی مشهد واقع شده اند و هفت حوض نیز در میان این کوه ها قرار گرفته است. گردشگران و کوهنوردان می توانند علاوه بر بازدید از هفت حوض به کوهنوردی در این کوه ها بپردازند و از طبیعت لذت ببرند.

کوه های خلج مشهد

 

توصیه هایی قبل از سفر

  • بهترین زمان سفر به این منطقه اوایل صبح و بهترین زمان برگشت قبل از غروب آفتاب می باشد.
  • قبل از سفر وسایل مورد نیاز خود را خریداری کنید زیرا هیچ مرکز خرید و سوپر مارکتی در نزدیکی این پدیده طبیعی یافت نمی شود.
  • بردن لوازمی مانند کفش و لباس مناسب الزامی است.
  • دوربین عکاسی برای ثبت خاطرات با این پدیده طبیعی توصیه می شود.
  • دارو و دیگر لوازم شخصیتان را همراه خود ببرید چرا که این پارک خارج از محدوده شهری است.
  • زیبایی این منطقه به بکر بودن آن می باشد بنابراین کیسه زباله را فراموش نکنید.

چگونه به پارک هفت حوض بروم؟

به خاطر نزدیکی پارک طبیعی هفت حوض به مشهد، به راحتی می‌توانید با یک تاکسی به این منطقه برسید ولی اگر از نظر زمان، محدودیتی ندارید، می‌توانید با اتوبوسهای شرکت اتوبوسرانی مشهد نیز به این پارک بروید اما مسئله اصلی این است اتوبوسها همیشه حرکت نمی‌کنند و به خاطر تعداد کم آنها، احتمال از دست رفتن زمان بسیار زیاد است.

آدرس پارک هفت حوض مشهد

استان خراسان رضوی، مشهد، شهرک سیدی، جاده خلج، پس از اتوبان و عبور از میدان، با ۲ کیلومتر پیاده‌روی به هفت حوض خواهید رسید

پیام بگذارید