ویژگی های یک تورلیدر خوب

امروزه یکی از اشغالی که طرفدار زیادی دارد، تور لیدری و جهانگردی است و بسیاری از مسافران جهت راحتی در سفر، امنیت بیشتر، راحتی ارتباط کلامی با مردم مقصد و…… سفر با تور را انتخاب میکنند. سفر با تور مزایای بسیار زیادی را خواهد داشت که مهم ترین آن، داشتن یک راهنمای کاربلد است و برای مسافرانی که با تور سفر میکنند مهم است که راهنمای آنها چه ویژگی هایی داشته باشد. ویژگی های یک تورلیدر خوب به دو دسته اختصاصی و عمومی تقسیم میشوند که در این پست به بررسی آنها میپردازیم.

ویژگی های یک تور لیدر خوب
ویژگی های یک تور لیدر خوب

۱. آمادگی جسمانی

یکی از ویژگی های مهم در بین تور لیدرها، داشتن آمادگی جسمانی میباشد و این برای مسافران مهم است که در طول سفر با تور به مناطق مختلف، راهنما از نطر جسمانی کاملا آماده باشید.

۲. مهارت ارتباطی قوی

یکی از مهم ترین وظایف راهنمای تور، برقراری ارتباط قوی با دیگران است. راهنمای تور باید دارای توانایی ارتباط قوی بین مسافران و یا حتی بین مردم کشور مقصد جهت رفاه مسافران باشد و بسیار دقیق به راهنمایی مسافران در طی کسب اطلاعات از مردم کشور مقصد بپردازد.

۳. با شخصیت و اجتماعی بودن

برخی افراد ذاتا اجتماعی هستند و برخی مهارت های اجتماعی خود را طی مراحل مختلفی بدست آورده اند. علاوه بر اجتماعی بودن، راهنما تور باید قوانین و اخلاق حضور در جامعه و گروه‌های مختلف را رعایت کند و به گونه ای رفتار کند که مسافران احساس راحتی طی ارتباط با وی را داشته باشند.

۴. حافظه خوب به علاوه هوش کافی

یک راهنمای تور دائما با اطلاعات و ارقام گوناگون در مورد جاذبه‌ها و دیدنی‌های یک مکان در ارتباط است. راهنمای تور باید توانایی به خاطر سپردن این اطلاعات را به طور کامل داشته باشد و بتواند آنها را به درستی به دیگران انتقال دهد. راهنمای تور باید اطلاعات را بر اساس تجربه شخصی به دیگران منتقل سازد.

ویژگی های یک تور لیدر خوب
ویژگی های یک تور لیدر خوب

۵. توانایی بداهه گویی

بداهه گویی یکی از ویژگی های مهم راهنمایان تور میباشد. منظور از بداهه‌گویی توانایی جمع‌‌ کردن و سرو سامان دادن به گفت و گوهای مختلف است که توانایی تسلط بر موضوع و پاسخگویی به سوالاتی که از طرف مسافران مطرح میشود، نوعی بداهه گویی را نشان میدهد.

۶. اشتیاق به کار

یک راهنمای تور باید اشتیاق به کاری را داشته باشد تا مسافران نیز به تور برگذاری شده اشتیاق کامل را پیدا کنند. نداشتن شوق و علاقه در تور لیدر باعث بی میلی مسافران از سفر خواهند شد.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

۷. داشتن حس شوخ طبعی

داشتن حس شوخ طبعی باعث افزایش انگیزه مسافران در سفر و بیشتر لذت بردن آنها از سفر با تور خواهد شد و خشک بودن در سفر باعث ایجاد بی رغبتی در میان مسافران میگردد.

۸. وقت شناس بودن

یکی از ویژگی های مهم راهنمای تور، وقت شناس بودن است و راهنما باید در رساندن مسافران به مقصد و یا برگرداندن آنها به کشور مبدا وقت شناس باشد تا باعث بی میلی مسافران نشود.

ویژگی های یک تور لیدر خوب
ویژگی های یک تور لیدر خوب

۹. توانایی جهت‌یابی

البته یکی از ویژگی‌های مهم هر راهنمای تور، آشنایی کامل با محیطی است که قرار است آن را به دیگران معرفی کند. اما گاهی شرایطی پیش می‌آید که فرد باید گروه را به یک مکان جدید منتقل کند یا برخی از مسافران را برای رسیدن به مقصدشان راهنمایی کند. در این صورت، باید توانایی جهت‌یابی داشته باشد.

۱۰. آشنایی کامل با فرهنگ مردم مقصد

یکی از ویژگی های بسیار مهمی که یک تور لیدر باید داشته باشد، آشنایی کامل با فرهنگ مردم مقصد است و باید به مسافران آموزش دهد که چه چیزهایی در فرهنگ مقصد ممنوع و یا آزاد است. به عنوان مثال، در کشور آلمان خوردن پیتزا با دست کاری بسیار ناپسند است و باید در رستوران، پیتزا را با قاشق و چنگال خورد.

۱۱. علاقه به شهر و زادگاه

یگی از ویژگی‌های راهنمایان تور محلی که باعث می‌شود تجربه‌ای لذت‌بخش برای مسافران رقم بخورد، اشتیاق و علاقه‌ی او به شهر و مکانی است که قصد معرفی آن را دارد. البته این علاقه نباید باعث تعصب و چشم بستن روی حقایق شود. همه می‌توانند مجموعه‌ای از اعداد و ارقام را حفظ کنند و در مقابل جمع تکرار کنند اما کسی که به آن محل تعلق خاطر داشته باشد، بهتر می‌تواند احساس خود را منتقل کند و مسافران را در این شور و اشتیاق شریک کند.

۱۲. تسلط به زبان مقصد

تسلط به زبان مقصد از جمله ویژگی هایی است که یک تور لیدر باید داشته باشد تا بتواند جهت راهنمایی، با مردم کشور مقصد به راحتی ارتباط برقرار کند.

۱۳. آشنایی با کمک های اولیه

در سفر با تور هم ممکن است مشکلاتی پیش بیاید که ملزم به این است راهنمای تور با کمک های اولیه طی حادثه ای آشنایی داشته باشد تا مسافران طی اتفاق افتادن رخدادی بتوانند از بروز مشکلات بیشتر جلوگیری کنند.

ویژگی های یک تور لیدر خوب
ویژگی های یک تور لیدر خوب
منبع سیری در ایران
پیام بگذارید