نکات ضروری در سفر با قطار

قطار یکی از بهترین وسایل انتخابی برای سفر است و علاوه بر کم بودن سوانح ریلی و خطر تصادف بسیار پایین، میتوان به ویزگی های مثبت آن چون آزادی عمل بیشتر، داشتن جای خواب، کافی شاپ، سرگرمی و ….. اشاره کرد. مسلما در هیچ وسیله دیگری در حد و اندازه قطار شما آزادی عمل ندارید، چرا که در اتوبوس و اتومبیل قادر نخواهید بود آزادانه دراز کشیده و استراحت کنید. اگر قصد سفر با قطار را دارید، بهتر است با نکات سفر با قطار آشنا شوید.

نکات ضروری در سفر با قطار
نکات ضروری در سفر با قطار

مسیرهای ریلی ایران

شما در محور تهران- گلستان می‌توانید به شهرهای گرمسار، فیروزکوه، پل سفید، قائم‌شهر، ساری، بهشهر، بندرترکمن و گرگان سفر کنید.

اگر زائر بارگاه امام رضا(ع) هستید در محور تهران- خراسان با عبور از شهرهای گرمسار، سمنان، دامغان، شاهرود، سبزوار و نیشابور به مشهد خواهید رسید.

اما چنانچه برای دیدن‌ شهرهای آذری زبان عازم مسافرت هستید در محور تهران- آذربایجان، شهرهای کرج، قزوین، زنجان، میانه، مراغه و تبریز را خواهید دید. این محور در مسیر قطارهای بین‌المللی تهران- دمشق و تهران- استانبول قرار دارد.

همچنین اگر قصد مسافرت به شهرهای مرکزی کشور یا جزایر جنوبی را دارید، در محور تهران- اصفهان، کرمان و هرمزگان می‌توانید به شهرهای کاشان، اصفهان، میبد، یزد، زرند، کرمان، بم، بافق، سیرجان و بندرعباس سفر کنید و چنانچه می‌خواهید به دیدن اماکن تاریخی و مناطق جنگی جنوب بروید، در محور تهران- خوزستان از شهرهای قم، اراک، دورود، اندیمشک، اهواز و خرمشهر دیدن خواهید کرد.

نکات ضروری در سفر با قطار
نکات ضروری در سفر با قطار

وسایلی که اجازه دارید با خود ببرید

هر مسافری بنا به نیاز خودش میتوان هر وسیله ای را ببرد به شرطی که طول آن از ۷۰ سانتی متر و وزن آن از ۳۰ کیلوگرم تجاوز نکند. وسایلی که مسافران به قطار میبرند نباید مشکلی را ایجاد کند. برای مثال، همراه داشتن موادمحترقه، آتش‌زا، بیماری‌زا، بدبو، مایعات روغنی و لبنی، قاچاق، سمی، شکستنی و… ممنوع است و مأموران ایستگاه مانع همراه بردن این‌گونه بارها توسط مسافر خواهند شد. در هر صورت چنانچه به هر دلیلی بار شما بیش از حد متعارف باشد، لازم است بار مازاد خود را به باجه توشه در ایستگاه تحویل دهید.

021 4 | نکات ضروری در سفر با قطار • درناتریپ ✈️

حمل خودروی شخصی با قطار

اگر علاقه‌مند به رانندگی در جاده نیستید ولی مایلید خودروی خود را در مقصد به همراه داشته باشید، ‌می‌توانید هنگام مراجعه به مراکز فروش بلیت، ضمن تهیه بلیت خود و همراهان، برای تهیه بلیت حمل خودرو با قطار نیز اقدام کنید. فراموش نکنید که خودروی خود را باید ۳ ساعت قبل از حرکت قطار تحویل دهید.

00221910dbbd15943a8a2e | نکات ضروری در سفر با قطار • درناتریپ ✈️

منبع سیری در ایران
پیام بگذارید