نوروز ۱۴۰۳ مبارک

سال جدید، دامنه جدید

سلام مجدد به همه همراهان درناتریپ، در سالی که گذشت اتفاقات عجیبی در مجموعه ما افتاد که بسیاری از دوستان و همراهان مارو متعجب کرد. از اونجا که سالی یک بار درباره این موارد صحبت می‌کنیم قصد دارم مختصری درباره اون‌ها توی این مطلب بنویسم.

تغییر دامنه

مهمترین و زیانبارترین اتقاق سال گذشته توی درناتریپ تغییر اجباری دامنه سایت بود. به خاطر مشکلات درونی درناتریپ که مربوط مالکیت دامنه قبلی میشد مجبور شدیم درناتریپ رو به آدرس جدید منتقل کنیم که البته بخاطر همون مشکلات امکان ریدایرکت دامنه قدیمی به دامنه جدید نبود. کسانی که دستی بر آتش دارن می‌دونن مهمترین دارایی یک وبسایت اینترنتی دامنه‌ش هست و کل اعتبار و ارزش یک سایت ارزش و اعتبار دامنه‌ش هست. از نظر گوگل  درناتریپ یک سایت تازه تاسیس هست که این خودش بزرگترین ضربه رو به ما زده و البته کلی کار برای ما درست کرده.

حذف برخی از مطالب قدیمی

به خاطر همون مشکلات و اختلافات داخلی مجبور شدیم تعدادی از مطالب قدیمی سایت رو هم که مشکل مالکیتی داشت حذف کنیم که البته از نظر تعداد و ارزش محتوایی تأثیر زیادی در اصل درناتریپ نداشتن. در هر صورت سعی ما اینه اون مطالب رو دوباره بازنویسی کنیم و با محتوایی بهتر و غنی‌تر جایگزین کنیم.

 

تبلیغات و رپورتاژها

یکی از مهمترین منابع درآمدی درناتریپ تبلیغات بوده که البته بخاطر اعتباری که درناتریپ در طی این سال‌ها کسب کرده برای بسیاری از فعالان حوزه گردشگری شناخته شدس. اما با اتفاقات سال گذشته من باید یه تشکر و یه عذرخواهی از همکارها و مشتری‌های درناتریپ بکنم.

اول تشکر بخاطر اینکه بعد از تغییر دامنه و از دست دادن اعتبار سایت بسیاری از شرکت‌ها همکاریشون رو با ما مثل قبل ادامه دادن و ما رو توی روزهای سختمون تنها نذاشتن.

دوم عذرخواهی بخاطر عدم توانایی اجرای تعهداتمون در قبال برخی شرکت‌ها. برخی از تبلیغات اجرایی مثل رپرتاژ آگهی‌ها که تعهد حفظ دائمی اون‌‌ها رو داریم با اتفاقات رخ داده دوستان ما رو ناراحت کرده بود که ما به همه دوستان همکارمون قول جبران خسارت‌ها به صورت انجام تبلیغات بیشتر به صورت رایگان، همچنین قول رسیدن به همان شرایط قبلی سایت در مدت زمان کوتاه رو میدیم.

تغییر محل سرورها

در سال گذشته اختلال‌های زیاد در اینترنت و دیتاسنترهای ایران ما رو مجبور کرد که دوباره میزبانی سایت رو به دیتاسنترهای آلمان منتقل کنیم البته سعی کردیم با استفاده از روش‌های مختلف دسترسی کاربران رو در ایران سریع‌ و آسون‌تر کنیم.

 

تغییرات ظاهری

در سال گذشته سایت رو کاملاْ بازطراحی و بهینه کردیم. از فونت‌ها تا زبان طراحی جدید استفاده کردیم تا  رابط کاربری سایت کاربر پسندتر و بهینه‌تر باشه. امیدوارم از این تغییرات راضی باشید.

 

خبرهای گردشگری در سال گذشته

در سال اخیر خبرهای خوب و بدی زیادی در حوزه گردشگری منتشر کردیم از گران شدن پیاپی هزینه‌های سفر تا کشف‌های بزرگ تاریخی مثل کشف مس در گور لیلان و رونمایی از قدیمی‌ترین بازی جهان در شهر سوخته و ثبت‌های بین المللی مثل ثبت کاروانسرهای ایران در یونسکو و اقدامات وزارت گردشگری مثل لغو روادید یه طرفه با بسیاری از کشورهای جهان و شروع پروژه‌ایی مثل سلام ایران برای جذب گردشگران روس و چینی به ایران که همگی روزهای خوب و بدی برای اهل سفر رقم زدند.

 

ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.

3 − دو =