مکان های دیدنی جذاب تهران با مترو

تهران یکی از شهرهای جذابی است که شما می‌توانید از مکان‌های زیادی دیدن کنید و حس خوبی را تجربه نمایید. گسترش مترو در تهران باعث شده است تقریبا دورترین نقطه تهران در زمان بسیار کوتاهی طی شوند و در نتیجه شما به مقصد می‌رسید. جاهای دیدنی تهران بسیار زیاد هستند و شاید برای شما جای تعجب باشد که بدانید این شهر بزرگ امکان تاریخی زیادی را در دل خود جای داده است و به شما کمک می‌کند سفر خاطره‌انگیزی داشته باشید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

جاهای دیدنی تهران با مترو

ممکن است شما تمایل داشته باشید در مدتی که در تهران هستید با مترو به جاهای دیدنی بروید و یا می‌خواهید برای آخر هفته‌های خود برنامه ریزی داشته باشید. در ادامه به معرفی جاهای دیدنی تهران با مترو می‌پردازیم.

پارک و دریاچه چیتگر

پارک و دریاچه چیتگر یکی از مراکز دیدنی تهران است که امروزه به یک مکان لوکس تبدیل شده است. دریاچه چیتگر فضای دلنشینی را برای تفریح به وجود آورده است و مراکز خرید زیادی در آنجا واقع شده‌اند که شما می‌توانید به آنجا بروید و حس خوبی داشته باشید. اگر می‌خواهید با مترو به این مرکز برسید می‌توانید سوار بر مترو خط 5 تهران شوید.

خانه هنرمندان

کمتر کسی است که در تهران باشد و به خانه هنرمندان سر نزند. خانه هنرمندان یک مرکز تاریخی و فرهنگی است که افرادی که به موسیقی، تئاتر و یا فعالیت‌های دیگر علاقه دارند می‌توانند به این خانه بروند و از تجارب اساتید بزرگ آن مکان بهره‌مند گردند. بهتر است بدانید خانه هنرمندان مرکز رخداد بسیاری از اتفاقات بزرگ تاریخ بوده است و همین امر باعث شده است امروزه ارزش خانه هنرمندان دو چندان شود. اگر می‌خواهید به خانه هنرمندان بروید می‌توانید سوار بر مترو خط 4 شوید.

کاخ موزه هنرمندان

کاخ موزه هنرمندان یکی از برجسته‌ترین مکان‌هایی است که در تهران وجود دارد و شما می‌توانید خود را به این مرکز برسانید و از شگفتی‌های آن بهره‌ ببرید. کاخ نیاوران در دوران قاجار در 11 هکتار ساخته شد و پس از آن در مدت دوران شاهنشاهی پهلوی در آنجا سکونت داشت. کاخ موزه نیاوران مکانی جذاب برای کسانی است که می‌خواهند با سیر تاریخ آشنا شوند و نمای زندگی شاهنشاهی را از نزدیک مشاهده کنند. امروزه، کاخ نیاوران یکی از برجسته‌ترین مراکز گردشگری در تهران است و شما می‌توانید با سوار شدن به مترو خط 1 خود را به این مکان زیبا و دل انگیز برسانید.

 

دیدنی در تهران

موزه دکتر حسابی

دکتر حسابی دانشمند برجسته علم فیزیک است که این دانش را در دانشگاه تهران راه‌اندازی کرد و امروزه نام او به نیکی در خاطره‌ها مانده است. این دانشمند بزرگ و برجسته در سال 1373 از دنیا رفتند و ورثه ایشان طبقه سوم خانه‌شان را به موزه تبدیل کردند. در این موزه، مدارک تحصیلی و تمامی وسایل آن بزرگوار نمایش داده شده‌اند و شما می‌توانید با مسیر زندگی و رویکردهای فکری این دانشمند بزرگ آشنا شوید. موزه دکتر حسابی در در خیابان تجریش، خیابان مقصود بیک (دربندی)، چهارراه حسابی، خیابان حسابی، شماره ۴۷ قرار گرفته است. شما می‌توانید با مترو خط 1 خود را به این موزه دل انگیز برسانید.

پل طبیعت

شاید بتوان گفت یکی از بهترین معماری‌هایی که این روزها در تهران به چشم می‌خورد و به یکی از بهترین مراکز گردشگری تبدیل شده است پل طبیعت است. زمانی که در این پل در حال قدم زدن هستید می‌توانید طبیعت زیبا و دل انگیزی را مشاهده کنید که شاید در هیچ جای دیگر تهران وجود نداشته باشد. طراحی ویژه این پل بارها تواسته است جوایز بین‌المللی را بدست بیاورد. شما با مترو خط یک به راحتی می‌توانید به پل طبیعت بروید.

کاخ موزه گلستان

کاخ موزه گلستان از جمله مراکزی است که در یونسکو به ثبت رسیده است و می‌تواند خدمات زیادی را به شما ارائه دهد. این کاخ موزه در دوره قاجار ساخته شد و معماری خاص آن باعث شده است همواره مورد توجه گردشگران ایرانی و خارجی قرار گیرد. ایوان تخت مرمر، تالار سلام، تالار آینه، تالار سفره‌خانه، خلوت کریمخانی، تالار برلیان، عمارت بادگیر، کاخ شمس العماره، تالار الماس و کاخ ابیض از جمله مراکزی هستند که در این کاخ موزه به چشم می‌خورند و شما می‌توانید از زیبایی‌های بی‌نظیر آن بهره ببرید. شما می‌توانید با استفاده از مترو خط 1 خود را به این موزه برسانید.

موزه موسیقی

موزه موسیقی یکی دیگر از موزه‌های شناخته شده تهران است که دیدار از آن برای تمامی افراد خالی از لطف نیست. این موزه در سال 1372، با طرحی از سید محمود بهشتی، مرتضی کاظمی و علی مراد خانی تاسیس گردید و امروزه به یکی از مراکز پربازدید در تهران تبدیل شده است. سازهای کوبه‌ای، بادی، زهی، سنتی و زهی نواحی در این موزه وجود دارند و شما می‌توانید سیر تحول آنها را به خوبی مشاهده کنید. گذراندن یک روز تعطیل در این موزه می‌تواند دل انگیز باشد. شما با مترو خط 1 می‌توانید به این موزه برسید.

پارک لاله

پارک لاله از جمله پارک‌های زیبای تهران است که در حوالی میدان انقلاب قرار گرفته است و می‌تواند حس خوبی را در شما به وجود بیاورد. این پارک بسیار بزرگ و سبز است و کافه‌های زیبایی دارد. همچنین، بازار محلی که در این پارک وجود دارد آن را به یک مرکز مناسب تبدیل کرده است و افرادی که به دنبال محصولات خاص هستند می‌توانند به این پارک بروند و حس خوبی را تجربه کنند. مترو خط 4 شما را به پارک لاله می‌رساند و در نتیجه می‌توانید از قدم زدن در این پارک لذت ببرید.

مکان های دیدنی در تهران زیبا با مترو

استریت فود سی تیر

شاید بتوان گفت هیچ جایی در تهران وجود ندارد که جذابیت استریت فود سی تیر را داشته باشد. این مکان بسیار بزرگ و جذاب است و می‌توانید انواع غذای خوش طعم را پیدا کنید و میل نمایید. زمانی که در این استریت قدم می‌زنید می‌دانید با بوی غذاهای خوشی که در این محیط برقرار است حس خوبی بگیرید و یک روز خاطره بخش را برای خود بسازید. استریت خود در خیابان فردوسی واقع شده است و شما می‌توانید در خط 4 خود را به این فضا برسانید و حس خوب خورد غذا در یک خیابان را تجربه کنید.

بهترین رستوران های تهران

در کنار جاذبه‌های توریستی، تهران دارای رستوران‌های زیادی نیز است که می‌توانند فضای دل انگیزی را برای شما به وجود بیاورند. برخی از بهترین رستوران های تهران به شرح زیر هستند:

  • کاخ رستوران لیدوما
  • رستوران گردان برج میلاد
  • کشتی رستوران رویال لانژ
  • رستوران آجودانیه
  • رستوران خشت بهشت
  • سرای وکیل التجار
  • رستوران بین‌المللی ۱۳۳

البته باید بدانید کلمه بهترین یک لغت کلی است که در ذهن هر فرد به یک روش خاص معنا می‌شود. ممکن است شما بهترین رستوران را به رستورانی بگویید که غذاهای خوش طعمی دارد و شخص دیگری بهترین رستوران را به رستورانی بگوید که فضای دل انگیزی دارد!

برای آشنایی با مراکز گردشگری به کجا مراجعه کنیم؟

تا به اینجا تلاش کردیم اطلاعات کاملی را در مورد مکان های دیدنی جذاب تهران با مترو در اختیار شما قرار دادیم. شما می‌توانید با مترو خود را به مراکز جذابی برسانید و حس خوبی را تجربه نمایید. اگر تمایل دارید با مراکز گردشگری در تهران و یا شهرهای دیگر ایران آشنا شوید، می‌توانید به سایت گردیشه مراجعه کنید و اطلاعات بی نظیر این سایت بهره مند شوید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.

13 − سه =