بهترین موزه های تهران

تهران را میتوان شهر موزه‌ها نامید. نمیتوان این توصیف را اغراق آمیز دانست، زیرا در این شهر موزه‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه شما را با  آنها آشنا خواهیم کرد. با درناتریپ همراه باشید تا موزه های تهران را به شما معرفی کنیم.

موزه های تهران | موزه های تهران • درناتریپ ✈️

۱. کاخ گلستان

در صدر بهترین موزه‌های تهران، کاخ گلستان قرار میگیرد که در فهرست جهانی یونسکو نیز ثبت شده است. قدمت این کاخ به دوره قاجار برمیگردد و دارای بخش‌های مختلفی مانند عمارت شمس‌العماره، تخت مرمر و…. است که برای بازدید از آنها باید بلیط تهیه کنید.

موزه های تهران

نشانی: تهران، خیابان ۱۵ خرداد، کاخ گلستان.
شماره تماس: ۳۳۱۱۳۳۳۵-۰۲۱

۲. گنجینه جواهرات ملی

این بخش در ساختمان زیرزمین بانک مرکزی واقع شده که مجموعه‌ای بینظیر از جواهرات شاهان حکومت صفوی، قاجار و پهلوی است. نمونه‌ای از جواهرات را میتوان با نام‌های دریای نور و تخت طاووس مثال زد. برای بازدید از موزه باید قبل از ورود، وسایل خود را تحویل مسئولین بدهید.

موزه های تهران

آدرس: تهران، خیابان فردوسی، گنجینه جواهرات ملی، بانک مرکزی.
شماره تلفن: ۶۴۴۶۳۷۸۵-۰۲۱

۳. موزه دفاع مقدس

ممکن است بازدید از این موزه برای برخی سرگرم کننده نباشد، اما این موزه تجربه ارزشمندی برای جوانان امروزی جهت آشنایی با جنگ هشت ساله دارد. این موزه در محوطه‌ای سبز واقع شده که تجهیزات جنگی دوران جنگ تحمیلی را نشان میدهد.

موزه های تهران

آدرس: تهران، میدان ونک، بزرگراه حقانی، خیابان سرو، موزه دفاع مقدس.
تلفن: ۸۸۶۵۷۰۲۶-۰۲۱

۴. موزه کاخ سعد آباد

این کاخ، اقامتگاهی تابستانه با مساحتی ۱۰۰ هکتاری است که در منطقه دربند تهران قرار دارد. در این مجموعه، ۱۸ عمارت وجود دارد که جهت بازدید از آنها باید برای هر بخش مبلغی را بپردازید. این موزه دارای اتاق‌ها و همچنین بخش‌هایی میباشد که برخی از آنها نیاز به پرداخت بهای بلیط ندارد و آثاری از دوران پهلوی در آنجا نگه داشته شده است.

موزه های تهران

آدرس: تهران- خیابان ولیعصر (زعفرانیه)- خیابان شهید فلاحی- خیابان شهید کمال طاهری- مجموعه تاریخی و فرهنگی سعد آباد.
شماره تماس: ۲۲۷۵۲۰۳۱-۰۲۱ | وب سایت : sadmu.ir

۵. انجمن هنرمندان ایران

این بخش یک مجموعه‌ای سرگرم کننده برای هنرمندان و هنردوستان است و جایی جهت نگاهی نو به هنر معاصر در تهران میباشد. این گالری نمایشگاهی از آثار و هنرهای بومی است که ماهرانه طراحی شده‌اند. کافه، رستوران، فروش صنایع دستی و فروشگاه هدایای خاص نیز از دیگر بخش‌های آن است. اگر اهل تئاتر باشید، میتوانید به انجمن هنرمندان ایرانی نیز سر بزنید.

موزه های تهران

آدرس: تهران، پارک هنرمندان، خیابان ایرانشهر، انجمن هنرمندان ایرانی.
تلفن: ۸۸۳۱۰۴۵۷-۰۲۱

۶. خیابان ۳۰ تیر

از این مکان نیز میتوان به عنوان یک موزه فضای باز معرفی کرد. کلیسا، مبعد زرتشتیان، کنیسه و مسجد نیز در این خیابان خودنمایی میکنند. موزه ظروف سرامیک با اشیایی که اندازه بند انگشت هستند، تاریخ مناطق مختلف ایران را روایت میکند.

خیابان 30 تیر
موزه های تهران
آدرس: تهران، خیابان ۳۰ تیر، موزه شیشه و سرامیک.
تلفن: ۶۶۷۰۸۱۵۳-۰۲۱

۷. مجموعه تاریخی نیاوران

این مجموعه از شش موزه تشکیل شده که در باغی به مساحت ۵ هکتار واقع شده است. در اواخر حکومت پهلوی، این باغ اقامتگاه اصلی خانواده محمد رضا شاه پهلوی بود که دارای بخش‌های مختلفی و تزیینات باشکوهی همچون فرش‌های باشکوه و لباس‌های شیک است.

موزه های تهران
مجموعه تاریخی نیاوران
آدرس: تهران، میدان نیاوران، مجموعه تاریخی و فرهنگی نیاوران.
شماره تلفن: ۲۲۲۸۲۰۱۲-۰۲۱

۸. موزه هنر معاصر

این موزه شامل هنر‌های معاصر ایران بوده که میتوان از آنها به نقاشی‌ها و مجسمه‌هایی اشاره کرد که از سال ۱۹۷۹ تا کنون در این موزه گرد‌آوری شده‌اند.

موزه هنر معاصر تهران
موزه هنر معاصر
آدرس: تهران، خیابان کارگر، موزه هنر معاصر
تلفن: ۸۸۹۸۹۳۷۴-۰۲۱

۹. باغ موزه قصر

این ساختمان در دوران قاجار توسط نیکولای مارکوف با معماری ایرانی و اروپایی ساخته شد. به دستور فتحعلی شاه قاجار، این بنا به دستور وی و جهت اقامت شخصی او ساخته شد و شامل عمارتی بزرگ، اندرونی، کلاه فرنگی و استخر بود و در زمان ناصرالدین شاه به عنوان اردوگاه نظامی مورد استفاده قرار میگرفت. این بنا دچار خرابی‌های زیادی در زمان مظفرالدین شاه قاجار گشت تا جایی که به عنوان زندان سیاسی از آن استفاده میشد.

باغ موزه قصر تهران
باغ موزه قصر
آدرس: تهران، بلوار مطهری، باغ موزه قصر.
تلفن: ۸۸۴۲۷۳۹۳-۰۲۱

۱۰. موزه رضا عباسی

این موزه به افتخار هنرمند دوره صفوی با نام رضا عباسی نامگذاری شد و شامل سه گالری است که هنر پیش از اسلام، دوران اسلامی و بعد از آن را نشان میدهد. آثار رضا عباسی نیز در کنار چند اثر تاریخی به نمایش گذاشته شده است.این موزه از بهترین موزه های تهران میباشد.

موزه رضا عباسی تهران
موزه رضا عباسی
آدرس: تهران، خیابان شریعتی، موزه رضا عباسی.
تلفن: ۸۸۵۱۳۰۰۲-۰۲۱
اگر قصد تهرانگردی دارید مقاله مکان های دیدنی تهران را مطالعه کنید چرا که بهترین جاهای دیدنی تهران را بطور کامل معرفی کرده ایم.

نظرات خود را در مورد موزه های تهران با ما به اشتراک بگذارید.

پیام بگذارید