زیباترین روستاهای اطراف تهران در پاییز!

پاییز فصل زیبایی ها است، فصل رنگ و لعاب، فصل دگرگونی و تحول، فصل پایان جنب و جوش تابستانی طبیعت و آغاز یک استراحت طولانی. طبیعت پاییزی یکی از دوست داشتنی ترین سوژه های عکاسی است و عکاسان برای شکار این صحنه های شگفت انگیز از اواخر تابستان به بعد شروع به روز شماری می کنند. حال تصور کنید روستاهایی که پائیز متفاوتی دارند چقدر می توانند زیبا باشند ما در این نوشتار قصد داریم شما را با زیباترین روستاهای اطراف تهران در پائیز آشنا کنیم.

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

زیباترین روستاهای اطراف تهران در پاییز

  • روستای برگ جهان
  • روستای زرین دشت
  • روستای ایگل
  • روستای امامه
  • روستای آبنیک
  • روستای خور
  • روستای وردیج و واریش

روستای برگ جهان، برگ زیبای طبیعت

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

روستای برگ جهان، بهشتی از جنس پاییز در حوالی تهران است. روستای زیبا و کوهستانی برگ جهان صاحب چشم انداز های بی نظیر، کوچه باغ های دلنشین و رودخانه ای خروشان است که از ناب ترین نقاط گردشگری اطراف تهران است و پیشنهاد ویژه هتل یار برای مسافرتی یک روزه، گشت و گذار در دل کوچه باغ های روستای برگ جهان است. تماشا بهشت رنگ های پاییزی روستای برگ جهان در اطراف تهران فرصتی بی نظیر است که نباید آن را از دست داد.

آدرس:  40 کیلومتری شهر تهران

روستای زرین دشت، تداعی کننده زیبایی های خلقت

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

اگر به دنبال مکانی خوش آب و هوا و زیبا برای تفریح یک روزه در پائیز هستید، منطقه زرین دشت از توابع فیروزکوه را به شما پیشنهاد میکنیم. منظره درختان پرباری که به داخل کوچه های روستا خم شده‌اند از شگفت انگیزترین صحنه هایی است که میتوانید در این محله ها شاهد باشید. از دیگر جاذبه‌های زرین دشت چشمه دریابک و چشمه خُمده است. چشمه دریابک با آبی بسیار خنک از ارتفاعات کوه‌های پیرامون این ناحیه جاری میشود و به حوضچه ای در زرین دشت سرازیر میشود.

آدرس:  فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهر تهران، در فاصله ۷۴ کیلومتری از شهر دماوند

روستای ایگل، ترکیب رنگ های زرد و نارنجی

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

روستای ایگل فشم یکی از زیباترین روستاهای ایران به حساب می‌آید. این روستا در حاشیه شمال تهران و منطقه رودبار قصران قرار دارد. کوچه‌باغ‌های ایگل شهره خاص و عام هستند مخصوصاً در فصل پاییز زمانی که برگ‌ها به هزاران رنگ زیبا درمی‌آیند، کوچه‌باغ‌ها به دالان عشاق تبدیل خواهند شد. عکاسی و قدم‌زدن در این دالان‌های هزار رنگ، تجربه‌ای فراموش‌نشدنی برای شما خواهد بود.

آدرس: فاصله ی حدود 25 کلیومتری از تهران

روستای امامه، منحصر به فرد

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

امامه روستایی خوش آب و هوا در استان تهران، منطقه رودبار قصران در شهرستان شمیرانات است.از دیدنی‌های روستای امامه می‌توان به چشمه‌ها و رودخانه‌های خروشان، امامزاده‌ها و قلعه مازیار اشاره کرد. البته بافت روستایی خانه‌ها و کوچه‌های دنج و خلوت نیز از جاذبه‌های این روستا به حساب می‌آید. این روستا از روستاهای پائیزی و زیبا به شمار می رود.

آدرس:  شهرستان شمیرانات و 10 کیلومتری شرق فشم

روستای آبنیک، بکر و خاص

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

روستای آبنیک بعد از روستای لالون در مسیر گرمابدره واقع شده و به دلیل داشتن چشمه ای گوارا به این نام معروف شده است. در واقع این چشمه کلارود نام دارد ولی در بین روستاییان به آبنیک معروف است. در نوشته هایی که از شاهان قاجار به جا مانده تنومندی و بلندقامتی مردمان این روستا را به خاطر استفاده از آب این چشمه دانسته اند. این روستا یکی از زیباترین روستاهای اطراف تهران در پائیز است.

آدرس:  شهرستان شمیرانات، بخش رودبارقصران، دهستان رودبارقصران

روستای خور، روستاهای پاییزی اطراف تهران

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

روستای خوش آب و هوا و زیبای خور یکی از ییلاق های زیبای استان البرز به شمار می رود. با گذر از کوچه باغ های این روستای گردشگری به مردمانی شیرین سخن رو به رو می شویم، روستاییانی مهمان نواز که با زبان تاتی سخن می گویند. این روستا به سبب داشتن باغات و درختان بسیار در پائیز یکی از خاص ترین و چشم نواز ترین قاب های طبیعت را رخ می نماید.

آدرس:  استان البرز و در ۱۷ کیلومتری کرج

روستای وردیج و واریش، روستاهای دو قلوه پاییزی

روستاهای پاییزی اطراف تهران
روستاهای پاییزی اطراف تهران

یکی از روستاهای پاییزی اطراف تهران، روستای وردیج می باشد. این روستا در شمال غرب تهران و در انتهای بزرگراه همت واقع شده و برای رسیدن به آن باید یک مسیر کوهستانی را طی کنید. پس از عبور از مسیرهای پر پیچ و خم کوهستانی، با منظره ای شگفت انگیز و جذاب از کوه ها مواجه خواهید شد.

آدرس: 40 کیلومتر فاصله از مرکز شهر

پیام بگذارید