آبشار کیمون و درازکش بابل | در فضای بی نظیر جنگل

بابل از شهرهای پرجمعیت و شلوغ بخش شرقی استان مازندران است که بدلیل بهارنارنج های آن به شهردوم بهار نارنج ایران نامگذاری و مشهور شده است، و هرساله در اردیبهشت ماه در این شهر جشنواره ملی بهار نارنج برگزار می شود.

این شهر بدلیل ارتفاعات کوهستانی و همچنین وجود جلگه، دارای آب و هوای متفاوتی است. آنچه که باعث شده این شهر زیبا مقصد بسیاری از سفرهای بهاری و تابستانه هموطنان شود فقط وجود بهارنارنج مشهور آن نیست، بلکه وجود جذابه های تاریخی و طبیعی و توریستی در این شهر آوازه آن را بیشتر کرده است،

از روستای زیبا و خاص فیلبند تا مکان های تاریخی مانند پل محمدحسن خان، و چشمه آبگرم ازرود یا ازرو که در دل زمین می جوشد تا آبشارها و سد های پر آب و زیبای آن. امروز قصد من معرفی دو آبشار زیبای شهر بابل است، به نام های کیمون و دراز کش.

20200627 175022 | • درناتریپ ✈️

آبشار کیمون، آبشاری در دل روستای کیمون

این آبشار زیبا در روستای کیمون در سی کیلومتری شهر بابل بندپی شرقی واقع شده است و آب و هوای آن بسیار دلپذیر و معتدل است. روستای در دل جنگل و میان انبوهی از سرسبزی در میان خود رودخانه و آبشار زیبای را جای داده است. روستایی با چشم اندازهای منحصر بفرد خود و همچنین وجود رودخانه دائمی به این روستا همراه آبشار زیبای آن طراوت خاصی به این روستا و فضای آن بخشیده است.

52f9e3b0 4005 46e5 8b70 e9a87441f6f6 | • درناتریپ ✈️

مردم باصفای روستای کیمون به شغل دامداری و پرورش گاو مشغول هستند و در میان فضای جنگلی و زیبای این روستا حیات خود را می گذرانند. مسیر دسترسی به این روستا و این آبشار از شهر گلوگاه و جاده گلوگاه میسر است. آنچه که جذابیت مسیر را در رسیدن به آبشار دوچندان کرده است، وجود آبشار های ریز در میان مسیر رودخانه ای است و دلربایی خاصی دارد.

محیط اطراف این آبشار به شکلی است که باید از دیدن کرد و دوباره برگشت و فضا آن به گونه ای نیست که در کنار آبشار شبمانی کنید. اقامت و کمپ زدن در روستای کیمون می تواند بسیار جذاب و درحین حال تجربه متفاوتی باشد. بهترین زمان برای سفر به کیمون و آبشار زیبای آن فصل بهار است، چرا که حجم آب بیشتر است و از آب و هوای معتدلی برخوردار است و امکان اقامت در روستا نیز مسیرتر است.

456352 06 3047 005 210364267 2 | • درناتریپ ✈️

مسیر دسترسی به روستا و آبشار زیبای کیمون

استان مازندران، سی کیلومتری شهر بابل، بندپی شرقی، روستای کیمون

7a26130b 7dbf 4c3d 86cb 032a79604b10 | • درناتریپ ✈️

آبشار زیبای دراز کش در روستای جنگلی درازکش

آبشار زیبای درازکش در روستای جنگلی و سرسبز درازکش در بخش پرجمعیت بندپی شرقی واقع شده است. این آبشار بسیار زیبا که در روستای جنگلی درازکش محصور شده است از زیبایی خاصی برخوردار است، که ابتدا در ارتفاع هفت متری به درون یک حوضچه عظیم آبی فرو می ریزد و صدای دلنواز آبشار و فرود آن در گوش می پیچد و سپس ادامه آن بصورت رودخانه ای در راه جاری است.

362593 673 | • درناتریپ ✈️

ارتفاع این آبشار زیبا از سطح دریا حدود سیصد و شصت متر می باشد. آبشار درازکش یکی از زیبایی های بکر و دست خورده ای است که در طبیعت بندپی شرقی در دل جنگلی سرسبز مبحوس شده است و متفاوتی ظاهری با سایر آبشارها آن را به یادماندنی می کند. در فصل پاییز حجم آب از شدت و حجم زیادی برخوردار است ولی در فصل بهار نیز این حجم و شدت به بالاترین میزان خود می رسد. درهردو فصل بهار و پاییز این روستا و مسیر رودخانه ای تا آبشار زیبایی خود را دارد. آنهایی که علاقمند به عکاسی هستند سوژه های جذاب زیادی در این روستا و مسیر رودخانه ای تا آبشار می توانند شکار کنند. آنچه را که باید در این سفر رعایت کرد؛ پوشیدن کفش مناسب، لباس مناسب فصل، کوله پشتی سبک و مواد غذایی و میان وعده می باشد.

qBLfp13401 | • درناتریپ ✈️

مسیر دسترسی به آبشار زیبای درازکش شهر بابل

برای دسترسی به این منطقه باید از شهر بابل به سمت بندپی شرقی حدود بیست و پنج کیلومتر را طی کنید و سپس بعد از رسیدن به گلوگاه که مرکز بخش بندپی شرقی است به سمت پل احداثی به سمت جاده شیخ موسی، حدود شش الی هفت کیلومتر ادامه دهید. بعد به روستای زیبای درازکش خواهید رسید.

برای رفتن به آبشار؛ از میان روستا عبور کنید و در حدود دو کیلومتری به یک دو راهی می رسید و راه سمت راست که شیبی به سمت پایین دارد به سمت آبشار می رود. حدود پنجاه متر بعد به تابلو آبشار برخواهید خورد و جنگل را طی کنید و بعد این آبشار زیبا را خواهید دید.

پیام بگذارید