پارک آب و آتش | تفریحی هیجان انگیز در پایتخت

جدال آب و آتش را در پارک آب و آتش تهران ببینید!

پارک آب و آتش تهران در سال 1388 افتتاح شد. این پارک هیجان انگیز در منطقه ی عباس آباد قرار دارد و دارای امکانات و تفریحات متنوع و مفرح بسیاری است. از میان امکانات این پارک می توان به زمین اسکیت، سینما گیم 7 بعدی، آبنما و فواره ها، برج آتش و لانه کبوتر اشاره کرد. با درناتریپ همراه باشید تا یکی از مقصد های هیجان انگیز تهران را با هم ببینیم.

پارک آب و آتش
پارک آب و آتش

بوستان آب و آتش

بوستان آب و آتش که با نام بوستان حضرت ابراهیم هم شناخته می شود، یکی از فضاهای سبز مدرن و استاندارد تهران است. علاوه بر آن یکی از جاذبه‌های گردشگری و تفریحی پایتخت نیز به شمار می رود. پارک آب و آتش وسعت زیادی دارد و قسمت های متنوعی را شامل می شود.

از جمله امکانات این پارک می توان به این موارد اشاره کرد:

  • زمین اسکیت
  • سینما گیم 7 بعدی
  • سالن آمفی تئاتر
  • آبنما و فواره ها
  • برج آتش
  • لانه کبوتر

این پارک در مساحتی بالغ بر ۲۴ هزار مترمربع احداث شده است. پل طبیعت، بوستان بنادر، بوستان نوروز، پل ابریشم و بوستان منظومه ی شمسی از جاذبه های اطراف پارک آب و آتش است. بوستان آب و آتش دارای ۲ در ورودی است که یکی از اتوبان شهید حقانی و دیگری از کوچه کنار بوستان است.

معماری بوستان آب و آتش

آن چیزی که در روزهای اول افتتاح این پارک، توجه همه را به خود جلب کرد، استفاده از المان‌هایی در فضای داخلی پارک بود که در هیچ جای دیگر شهر پیدا نمی‎‌شد. روایتگری نمادین از داستان حضرت ابراهیم و گلستان شدن آتش یکی از آن المان‌ها بود که به زیبایی و با طرحواره‌هایی فلزی در ضلع شرقی بوستان آب و آتش به تصویر کشیده شده است.

پارک اب و آتش
پارک اب و آتش

آب نماهای پارک آب و آتش

در کنار طرحواره داستان حضرت ابراهیم، 2 آب نمای فلزی ساخته شده است. این 2 آب نما در شب و روزهای تعطیل دیواری برای فضای آب بازی داخل پارک می‌سازند. بین این آب‌نماهای عمودی تعدادی فواره آب وجود دارد که با روشن شدن آن‌ها فضای بسیار شادی برای بازی بچه‌ها و آب بازی به وجود می‌آید. هنگام فعال شدن فواره‌های آب معمولا، بلندگوهای پارک آب و آتش برای کودکانی که مشغول بازی هستند موسیقی‌های شاد و هیجان انگیزی پخش می‌کنند تا خاطره‌ای به یاد ماندنی از آب بازی در بوستان آب و آتش در ذهن کودکان ثبت شود.

پارک اب و آتش
پارک اب و آتش

امکانات و تفریحات پارک آب و آتش

سینما گیم هفت بعدی

در هر سانس 5 دقیقه زمان برای بازی به علاقه مندان اختصاص داده شده ا و برای هر سانس باید 15,000 تومان پرداخت کنید.

پارک آب و آتش
سینما گیم هفت بعدی – پارک آب و آتش

پیست اسکی

هزینه ی نیم ساعت اجاره اسکیت 20,000 تومان است و برای کسانی که اسکیت دارند ورودی 20,000 تومان و زمان استفاده آزاد می باشد.

پارک آب و آتش
پیست اسکی – پارک آب و آتش

آسمان نمای گنبد مینا

گنبد مینا سازه ای با معماری بسیار جذاب است که در مرکز بوستانی به نام بوستان منظومه شمسی قرار گرفته است. این سازه به شکل خورشید است و برای دوستداران فضا، ستاره شناسی و علم، مکان فوق العاده ای است تا دور هم جمع شوند و وقت خود را به بهترین شکل ممکن بگذرانند.

پارک اب و آتش
پارک اب و آتش

شکم گردی و فوت کورت ها

پارک آب و آتش
فوت کورت راه چوبی – پارک آب و آتش
پارک آب و آتش
فوت کورت راه سبز – پارک آب و آتش

امکانات رایگان پارک آب و آتش

  • وسایل ورزش همگانی | بوستان نوروز
  • میزهای پینگ پنگ | قسمت انتهایی پارک آب و آتش در نزدیکی دریاچه مصنوعی
  • بدمینتون | در فضای آمفی تئاتر و در محوطه کناری دریاچه خزر
  • بوستان کودکان | در نزدیکی میدان مشاهیر
  • مسیر پیاده روی | در تمام بخش های بوستان

جاذبه های اطراف پارک آب و آتش

جاذبه های اطراف پارک آب و آتش آنچنان با این پارک عجین شده اند که گهگاه تمام آن ها را با هم به عنوان پارک آب و آتش می شناسند. این پارک ها و جاذبه ها عبارت اند از پل طبیعت، بوستان بنادر دریایی، بوستان نوروز و پل ابریشم.

پل طبیعت

اکثرا همراه با نام پارک آب و آتش، نام پل طبیعت نیز به گوش می رسد. پل طبیعت از نمادهای شهر تهران محسوب می شود. پل طبیعت یکی از جذابیت های ویژه ی پارک آب و آتش است در کنار هم به یکدیگر معنا داده اند. روی این پل می توانید پایتخت ایران را زیر پاهای خود ببینید و مکان‌های گردشگری متعددی به چشم می خورد که در شب نمای بسیار زیبایی به شهر می بخشد. این سازه، ۴۰ متر ارتفاع دارد و مساحت آن ۷۹۵۰ متر مربع است. برای آشنایی بیشتر با آن مقاله پل طبیعت را بخوانید.

پارک آب و آتش
پل طبیعت – پارک آب و آتش

بوستان بنادر دریایی

بوستان بنادر دریایی که از آن به عنوان بوستان سفرهای دریایی هم یاد می شود، جزء جدایی ناپذیر بوستان آب و آتش به حساب می آید. با این که این دو پارک از هم مجزا هستند، اما نامشان همواره در کنار هم می آید. بوستان بنادر دریایی از طریق پل طبیعت به پارک طالقانی تهران متصل می شود. این بوستان دومین بوستان مفهومی منطقه ی تفریحی – گردشگری عباس آباد به شمار می رود. وسعت این بوستان حدود 53000 متر مربع است. همان طور که از نام آن پیداست، بوستان بنادر بر اساس عناصر دریایی مانند ساختمان بنادر و کشتیرانی طراحی شده است. بنابراین در بوستان بنادر می توان نمادهای سفرهای دریایی را مشاهده کرد. در این بوستان مکان های هیجان انگیزی وجود دارد. از جمله ی آن ها:

  • برج فانوس دریایی سفید
  • رستوران غذاهای دریایی
  • دو کشتی نمادین
  • آلاچیق‌های چوبی
  • مسیر پیاده روی چتر سلامت
  • کافی شاپ
  • برج کبوترخانه
  • راپلی
پارک آب و آتش
برج فانوس دریایی – بوستان بنادر – پارک آب و آتش

بوستان نوروز

بوستان نوروز بزرگترین بوستان پهنه غربی اراضی عباس آباد تهران با کارکرد تفریحی، فرهنگی و تفرجی است. این بوستان برای آن کارکردهای بین المللی و فرهنگی در حوزه کشورهای عضو اکو نیز تعریف شده است. کارکردهای بین المللی و فرهنگی بوستان نوروز در حوزه ی کشورهای عضو اکو تعریف شده است. در این راستا بخشی از این بوستان به نام «اکو» در نظر گرفته شده است. این قسمت محلی برای معرفی آیین و سنت های کشورهای عضو اکو با محوریت آیین و سنت نوروز در تمام ایام سال است.

پارک آب و آتش
گنبد مینا – بوستان نوروز – پارک آب و آتش

در این بوستان14 سکو به کشور های عضو اکو به علاوه ی کشورهای عراق و بحرین اختصاص پیدا کرده است. با اینکه عراق و بحرین عضو اکو نیستند، ولی نوروز را جشن می گیرند. هر کشور می تواند در یکی از این سکوها به معرفی خود در حوزه گردشگری، نمایش آداب و رسوم، صنایع دستی و موسیقی بپردازد. دریاچه ای به شکل نقشه دریای خزر نیز در بوستان نوروز طراحی شده است. این دریاچه یک نیم متر عمق دارد. بوستان نوروز در 12 فروردین ماه 1392 همزمان با روز جمهوری اسلامی به طور رسمی به بهره برداری رسید.

پل ابریشم

مجموعه پل های ابریشم از پل های شمال شهر تهران است که همه روزه تعداد زیادی از گردشگران برای دیدن جاذبه‌های تپه‌های عباس‌آباد از روی آن می‌گذرند. با حدود ۲۰۰ متر ارتفاع و با عبور از روی اتوبان همت، این پل بوستان بنادر را به پارک نوروز متصل می‌کند. طراحی زیبای پل ابریشم، آن را به مکانی جالب برای گرفتن عکس‌های یادگاری و سلفی تبدیل کرده است.

پارک آب و آتش
پل ابریشم – پارک آب و آتش

پل ابریشم در شب نورپردازی زیبایی دارد و قدم زدن از روی آن بر روی بزرگراه همت، لذت خاص خودش را دارد. با عبور از این پل می توانید از قسمت شمالی اراضی عباس آباد به گنبد مینا و پارک نوروز بروید. پل ابریشم شماره ی دو به عنوان یک مسیر دسترسی دیگر، بر روی بازار گل احداث شده و سازه چادری نصب شده بر روی آن، جلوه خاصی به این پل داده است.

پارک آب و آتش
پل ابریشم – پارک آب و آتش

بوستان منظومه شمسی

بوستان منظومه شمسی به عنوان سومین بوستان موضوعی در نزدیکی بوستان آب و آتش قرار گرفته است. این بوستان 10321 مترمربع وسعت دارد. گنبد مینا سازه ی عظیم و بسیار کاربردی این بوستان است. هندسه ی بوستان منظومه شمسی به مرکزیت گنبد آسمان نمای مینا است که با استفاده از المان های معماری ایرانی – اسلامی و سکوهای دایره ای شکل حلقه زده به عنوان سیارات در اطراف آن قرار دارند.

پارک آب و آتش
بوستان منظومه شمسی – پارک اب و آتش

برگزاری جشنواره و سوگواره ها در پارک آب و آتش

سایر بوستان‌های بزرگ تهران در پارک آب و آتش نیز برنامه ها و جشنواره فصلی در فصول مختلف برگزار می شود. جشنواره های متنوع فرهنگی، مذهبی و هنری و مراسم گوناگونی مانند جشنواره‌های گل و گیاه، مراسم سوگواری و نقاله خوانی. این برنامه ها در سالن آمفی تئاتر، میدان مشاهیر و گنبد مینای پ

آدرس پارک آب و آتش

تهران – ابتدای بزرگراه حقانی – بعد از چهارراه جهان کودک – ورودی اصلی پارک آب و آتش

تهران – خیابان افریقا نرسیده به چهارراه جهان کودک – انتهای کوچه ژوبین – ورودی خیابان افریقا

پیام بگذارید