دهکده گردشگری گلستانکوه

دهکده گردشگری گلستانکوه ترکیبی از یک مرکز اقامتی و تفریحی است که شامل بیست واحد اتاق اقامتی، باغ موسیقی، بازارچه، شربتخانه، چایخانه است و آماده ارائه خدمات به مهمانان عزیز می باشد. این دهکده دارای فضاهای تفریحی همچون گیم سنتر، بازی های آبی، زمین تنیس، رستوران و کافه است که لذت سفر به اصفهان را برای شما چند برابر می کند.

 شهر خوانسار

قرارگیری شهرستان خوانسار در دامنهی رشته کوههای زاگرس و ارتفاع بالای آن از سطح دریا در برخی نقاط شهر ارتفاعی بیشتر از 2600 متر از سطح دریا قابل دسترسی است هوای خوانسار را عاری از هر گونه ریزگردو ذرات معلق در هوا کرده و آسمانی شفاف و پایدار را برای رصدگران فراهم نموده است آسمان شهر خوانسار میتواند برای گردشگرانی که به شوق دیدن طبیعت زیبای خوانسار به این شهر آمده اند، تماشای تصویری از کهکشان آندرومدا خوشه پروین راه شیری و حتی در شرایط مناسب سیاره نپتون را نیز همراه با ایجاد خاطره ای کم نظیر و دلچسب در کنارخانواده رقم بزند.

معرفی دهکده گردشگری گلستاکوه

9473fb30 2285 435d 8a9a 99a76bb50bbe | دهکده گردشگری گلستانکوه • درناتریپ ✈️

دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار در کیلومتر اول جاده خوانسار – دامنه روبروی سد باغکل با مساحت چهل و پنج هکتار واقع شده است . مرکز اقامتی کاروانسرای گلستانکوه خوانسار این مجموعه در ضلع غربی دهکده با ویلاهای صد متری ، پنجاه و چهار متری و اتاقهای بیست و پنج متری با تمامی امکانات طراحی گردیده است

که از این تعداد در فاز اول ویلاهای صد متری و به بهره برداری رسیده است. این ویلاها در دو طبقه با دو اتاق خواب سرویسهای حمام و توالت مجزا طراحی گردیده که ظرفیت هفت نفر مهمان را دارد. در این ویلاها امکانات پخت و پز برای شش نفر مهیا شده است . تراس هر کدام از این ویلاها چشم انداز دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار ، سد باغکل و کوههای مقابل را داراست .

اهداف تاسیس دهکده گردشگری گلستانکوه

Screenshot ۲۰۲۳۱۱۰۵ ۱۶۵۲۰۰ Instagram | دهکده گردشگری گلستانکوه • درناتریپ ✈️

طرح مجموعه گردشگری شرکت گلستان سرچشمه خوانسارمهمترین اهداف و راهبردها به منظور دستیابی به الگوی مناسب طرح به شرح ذیل تعیین میگردد تا در کنار عوامل بالقوه منطقه با ایجاد امکانات به روز و مدرن ، بتوان منطقه نمونه گردشگری در سطح جهانی ایجاد نمود

طراحی و ایجاد منطقه نمونه گردشگری در سطح جهانی توجه به استفاده از ارزشها و قابلیتهای نهفته محدود طرح – غنی سازی الگوها در جهت دستیابی به توسعه پایدار در فعالیت های گردشگری – عدم تداخل حوزه عملکرد فعالیتهای مختلف و توزیع متعادل آنها در محدوده طرح– توجه به جنبه های بصری و نمادین بودن عناصر مجموعه– توجه به موقعیت مجموعه در ابتدای ورودی شهر خوانسار– رعایت اصول معماری و توجه به ایده ها و الگوهای معماری بومی منطقه – استفاده بهینه از قابلیتهای بستر طرح در چیدمان عناصر– رعایت اصول کاربردی طراحی اقلیمی توجه به شبکه معابر پیاده و حرکتهای پاک در سطح مجموعه طرحتوجه به جنبه های اقتصادی طرح

واحدهای اقامتی دهکده

واحدهای آپارتمانی اقامتی (۳۰) واحدی) در دهکده گردشگری گلستانکوه یک ساختمان آپارتمانی اجرا گردیده است این مجتمع در پنج بلوک ۶ واحده و در سه طبقه اجرا گردیده طراحی این مجتمع به گونه ایست که هر واحد حدود ۱۰۰ متر مربع بالکن و روف گاردن با چشم انداز کوهستان و سد باغکل را دارد متراژ واحدهای این مجموعهاز ۱۲۰ تا ۲۱۰ متر مربع می باشد که به دلیل طراحی خاصی هیچکدام از واحدها از نظر متراژ و چیدمان اتاقها مانند هم نیستند. سیستم گرمایشی و سرمایشی این مجموعه به صورت هواساز برای هر واحد مجزا می باشد. از امکانات این مجموعه میتوان به داشتن آسانسور و پارکینگ اشاره کرد.

مجتمع آپارتمانی در پنج بلوک 6 واحدی و در سهطبقه اجرا گردیده استطراحی این مجتمع به گونه ایست که هر واحد 100 متر مربع روف گاردن با چشم انداز کوهستان و سد باغکل را دارد.

95000 | دهکده گردشگری گلستانکوه • درناتریپ ✈️

بخش های تفریحی دهکده گردشگری گلستانکوه

1: برکههای آب به همراه فضای سبز و آلاچیق به مساحت دو هزار متر مربع در مجموعه ساخته شده که در طراحی این قسمت از متریال سنگ استفاده شده و برکههای ریزشی متعددی در ا در آنطراحی گردیده است.

2: پارک جنگلی سرچشمه یکی از مهمترین جاذبه های گردشگری خوانسار محسوب میشود. در وسط پارک حوضچه های متعددی وجود دارد که آب آنها از چشمه های پای کوهمی آید و این حوضچه ها را پر می کند فصل پرآبیشان نیز بهار و به خصوص اردیبهشت است.  در پارک جنگلی سرچشمه بقعه تاریخی باباپیر مدفن شیخ اباعدنان از پایه گذاران مذهب شیعه نیز قرار دارد و در پایین دست این پارک کوچه باغهای خوانسار و رودخانه ای قرار دارد که می توان در کنار آن قدم زد و از آن همه طراوت سرزنده شد.

3: پروژه مجموعه آبی دهکده گلستانکوه به مساحت تقریبی شش هزار متر مربع شامل پارک آبی استخر آب گرم، استخر، استخر موج سوناها جکوزی،ها اتاق ماساژ و سالن بدنسازی طراحی شده است و در حال احداث است.

4: مجموعه ورزشی قسمت زمینهای ورزشی دهکده شامل زمینهای بازی ، ساختمان اداری مربوطه ، پارک، سرویسهای بهداشتی ، رختکن و جاده سلامت میباشد . زمینهای بازی شامل: زمین پینت بال، بدمینتون ، والیبال، بسکتبال ، تنیس ، فوتبال گل کوچک میباشد که همه این زمین ها به صورت استاندارد و آماده بهره برداری میباشد.

جاده سلامت دهکده از این زمینهای ورزشی شروع میشود و در کل دهکده جهت پیاده روی کوهستانی و دوچرخه سواری قابل استفاده است. فضای سبز طراح شده برای نشستن و استفاده از وسایل ورزشی مختلف می باشد .

دهکده گردشگری گلستانکوه
دهکده گردشگری گلستانکوه

5: رستوران سنتی ایلگاه نابره در دهکده گردشگری گلستانکوه شامل چادرهای عشایری آلاچیقهای مدرن و سنتی, رستوران سنتی به همراه دمنوشها و غذاهای سنتی پارک حیوانات اهلی و با فضای سبز مثال زدنی آماده پذیرایی از مهمانان گرامیباشد.

6: کافه بار دهکده دارای انواع مختلفی از نوشیدنی های سرد و گرم و خوراکی های بسیار خوشمزه است.

سوغات خوانسار بعد از سفر به دهکده گردشگری

صنایع دستی خوانساردر شهرستان خوانسار صنایع دستی از قدمت و تنوع زیادی برخوردار است. قالی بافی ،آهنگری نجاری ،کفش گیوه کوزه گری، سفال، خیاطی، ملیله دوزی گل ،سازی سرمه دوزی قلاب بافی چیت سازی و….. از صنایعدستی این شهرستان محسوب میشوند.

17282296 245 | دهکده گردشگری گلستانکوه • درناتریپ ✈️

در این بین قاشق تراشی از قدیمی ترین این هنرها محسوب میشود که همچنان به عنوان یکی از پر رونق ترین و شناخته شده ترین این هنرها در خوانسار در حال انجام است.یک از صنایع دستی اصیل و تاریخی خوانسار بافت فرش ذهنی بافت ویستی .است بافت این فرش بدون نقشه است و بافنده از حفظ آنها را می،بافد طرحها و نقشهها از ذهن بافنده منشاء گرفته و جالب اینکه همه بافنده ها همان طرح را بدون کم و کاستی میبافند از دیگر صنایع دستی که اکنون در منطقه ویست خوانسار با جدیت در حال انجام است مروار بافی (نوعی سبدبافی است.)

آدرس: دهکده گردشگری گلستانکوه خوانسار در کیلومتر اول جاده خوانسار – دامنه روبروی سد باغکل
پیام بگذارید