دریاچه الیمالات نور؛ به زیبایی روشنایی

دریاچه الیمالات نور. در فاصله ۸ کیلومتری شهرستان نور در جاده نور به چمستان یکی از زیباترین دیدنی های خطه شمال کشور قرار دارد .که همانند  نگینی در میان جنگل های مازندران است هر زمان که فرصتی برای سفر به شمال ایران پیدا می شود اغلب ما راهی دریا یا جنگل می شویم اما این جاذبه بی نظیر می توانند راه ما را به سمت خود کج کند.

dw7anrlOirpe1gyGPcDNanzRzAuevEnCMWWbaCp9 | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

آشنایی با دریاچه الیمالات

دریاچه الیمالات به‌دلیل قرارگیری در میان جنگل، مناطق استوایی را برایتان تداعی می‌کند. بخشی از مسیر دسترسی به دریاچه‌ از میان درختان سر به فلک کشیده می‌گذرد و چشم‌اندازهایی بی‌نظیر را ارائه می‌دهد.

دریاچه الیمالات تنها دیدنی چمستان نیست. روستای لاویج یکی دیگر از نقاط پرگردشگر این منطقه به حساب می‌آید که در میان کوه‌ها واقع شده است و هر ساله گردشگران زیادی را به‌سمت خود جذب می‌کند. بهتر است بازدید از این نقطه را نیز در برنامه‌ سفر خود به چمستان بگنجانید.

IzJvtKicXWcPFjb9OTvyztWHXLjgj2ADBFHotYJj | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

در حقیقت الیمالات یک سد است که با نام دریاچه الیمالات بیشتر معروف است. دریاچه الیمالات در بخش جنوبی دوراهی روستای کارگرکلا قرار دارد و این سد یا دریاچه دارای امکانات تفریحی زیادی در این منطقه است.

زیبایی های دریاچه

به سمت شهرستان نور حرکت می کنیم و وارد جاده نور-چمستان می شویم. راه را طی می کنیم تا به فرعی جاده دریاچه الیمالات برسیم. اندکی داخل مسیر پیش می رویم تا اینکه کم کم جاده ای رویایی در برابرمان ظاهر می شود؛ راهی تماشایی که درختان سر به فلک کشیده، آن را به مانند مرواریدی در صدف در آغوش کشیده اند.

| دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

نور آفتاب با تلاشی بسیار سعی می کند راهی از میان شاخه ها و برگ های انبوه درختان به داخل پیدا کند؛ اما چندان موفق نمی شود. هوای خنک با بوی سبزه و خاک در هم آمیخته شده است و هر گردشگری را سر وجد می آورد. مسیر به قدری تماشایی ست که هر لحظه وادارمان می کند گوشه ای بایستیم و زیبایی محیط را در قاب تصویر ثبت کنیم.

اکوسیستم گیاهی و جانوری دریاچه الیمالات

در الیمالات انواع گونه های ماهی ، لاک پشت، مار آبی، قورباغه و چند آبزی دیگر دیده می شود. پوشش گیاهی این منطقه قسمتی از پوشش گیاهی خزری است و چون دارای بارش فراوان و خاک مساعد است چمن زارهای سرسبز گسترده و همیشگی، جنگل‌های انبوه و نیمه انبوه در آن دیده می شود.

139508011136306578999214 | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

امکانات دریاچه الیمالات

خوشبختانه امکانات رفاهی متعددی از جمله پارکینگ، رستوران، فروشگاه، سرویس بهداشتی، شهربازی کوچک و آلاچیق برای راحتی حال گردشگران تعبیه شده است. همچنین اگر به ماهیگیری و قایق‌سواری علاقه‌مند هستید، تجهیزات و وسایل مورد نیاز را می‌توانید در همین مکان تهیه کنید. قایق‌سواری روی این دریاچه‌ و تماشای طبیعت زیبای اطراف آن تا مدت‌ها از خاطرتان نخواهد رفت.

Wu81gJ4AFTI9fGAH 1526991360662 | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

تفریحات کنار دریاچه

قایق سواری

اصلی ترین تفریح دریاچه الیمالات قایق سواری در آن، با قایق های پدالی و موتوری ست. اگر اهل هیجان هستید می توانید یکی از قایق های موتوری را کرایه کنید، داخل دریاچه به پیش بروید، از خنکی هوا و قطره های آب بر روی صورت تان لذت ببرید و از داخل دریاچه منظره اطراف را تماشا کنید.

213129 377 | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

 عکاسی

همان گونه که پیش از این گفتیم شگفتی ها و زیبایی های مسیر و دریاچه به اندازه ای ست که فرصت های بی شماری برای عکاسی و ثبت خاطره ها و زیبایی ها در اختیار شما قرار می دهد. به این نقطه تماشایی که می رسید دوربین ها و گوشی های تان را بیرون بیاورید و زیبایی ها را شکار کنید

thumbs b c 15852b6091b3598e64f40816f28f4f20 | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

ماهیگیری

از جمله تفریحاتی که بسیاری از محلی ها و حتا خیلی از گردشگران را به سمت دریاچه الیمالات می کشاند ماهیگیری ست. اگر شما هم از علاقه مندان به ماهیگیری هستید لوازم و تجهیزات تان را بردارید و راهی الیمالات شوید تا هم از منظره زیبای آن لذت ببرید و هم به تفریح مورد علاقه تان بپردازید

13980512000502637004327004205583 40684 PhotoT | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

پیک نیک و پیاده روی 

در نزدیکی دریاچه آلاچیق ها و باربیکیوهایی دیده می شود که می توانید با پرداخت هزینه، یکی از آنها را برای یک پیک نیک خانوادگی اجاره و خاطره ای خوش همراه با دوستان و خانواده خلق کنید. در کنار آن می توانید در ساحل دریاچه گشتی بزنید، خود را از جمعیت دور یا اینکه کمی جنگل نوردی کنید و برای بعد از تعطیلات تان انرژی تازه ای بگیرید.

دریاچه الیمالات
دریاچه الیمالات

بهترین فصل بازدید از الیمالات چیست؟

دریاچه الیمالات تقریبا در تمام فصول سال دیدنی است. اما مانند هر نقطه دیگری از طبیعت، بهار برای مواجهه و دید و بازدید با طبیعت چیز دیگری است. به ویژه، زمانی که می‌خواهید با خانواده و گروهی از افراد در سنین مختلف به گردش بروید، بهتر است فصول خوش‌آب و هواتری مانند بهار و تابستان را انتخاب کنید.

3 2 | دریاچه الیمالات • درناتریپ ✈️

آدرس: استان مازندران، شهرستان نور، جاده نور-چمستان- جاده دریاچه الیمالات

پیام بگذارید