تجهیزات کمپ زدن

این روزها سفر کردن به همراه کمپ زدن به عادتی برای بسیاری از مسافران یا گردشکران تبدیل شده است. شناسایی تجهیزات لازم برای کمپ زدن از اصولی است که باید با آن آشنایی داشته باشید. با درناتریپ جهت آشنایی بیشتر با قواعد کمپ زدن همراه باشید.

تجهیزات لازم برای کمپ زدن
تجهیزات لازم برای کمپ زدن

قاعده اول: قاعده بار بستن

حتی اگر با خودروی شخصی خود به سفر بروید، در برخی جاها مجبور به پیاده روی خواهید شد. در صورت برداشتن وسایل کمپ قبل از سفر برنامه بر این مبنا باشد که سبک ترین وسایل را برای سفر خود بار کنید.

اگر نمی دانید چطور وسایل خود را جانمایی کنید توصیه می کنم مطلب چطور مثل حرفه ای ها کوله ببندیم؟ را بخوانید.

تجهیزات لازم برای کمپ زدن
تجهیزات لازم برای کمپ زدن

تجهیزات کمپ

لباس

لباس خود را بسته به آب و هوای مقصد کمپ خود انتخاب کرده و سعی کنید از تی شرت یا لباس های آستین بلند استفاده کنید. پانجوی بارانی یا بادگیر را هم فراموش نکنید. فرقی ندارد در چه فصل باشد، زیرا در هر فصلی امکان بارش یا باد وجود دارد. اگر بادگیر ندارید، می‌توانید از گترهای مختلفی که در بازار وجود دارند برای محافظت پاهای‌تان در برابر باد و سرما استفاده کنید.

کوله پشتی

از مهم ترین تجهیزات سفر شما کوله پشتی میباشد که در درجه اول باید با ارگونومی بدنتان سازگار باشد. البته کوله‌ها براساس کاربردشان تنظیم و طراحی می‌شوند. مثلا کوله‌های مخصوص طبیعت‌گردی، جیب‌های بیرونی بیشتری نسبت به کوله‌های کوهنوردی دارند. پس موقع خرید کوله، به کاربری آن هم توجه کنید. کوله‌های مخصوص خانم‌ها و کسانی که استخوان‌بندی ریزتری دارند هم طراحی شده‌اند که معمولا با حروف اختصاری SLM مشخص و شناخته می‌شوند. اگر استخوان‌بندی ریزی دارید، این کوله‌ها گزینه‌های بهتری برای شما هستند تا موقع حمل بار، اذیت نشوید.

50507032 288020221887743 1497372480579768461 n | تجهیزات لازم برای کمپ زدن • درناتریپ ✈️

چادر

داشتن چادر برای کسانی که نیاز به استراحت در مکانی با سرپناه را دارن ضروری است. اگر قصد کمپ زدن با چادر را دارید، چادری را انتخاب کنید که ضد باد و ضد آب باشد و سایز چادر را به ازای ظرفیت یک نفر بیشتر از اعضای گروه انتخاب کنید، به عنوان مثال، برای سفری ۴ نفری، چادری با گنجایش ۵ نفر را انتخاب کنید. وزن چادر هم از ملاک های مهم سفر میباشد و هنگام انتخاب چادر به وزن آن دقت کنید. اگر در محیطی مرطوب میخواهید کمپ بزنید، زیرانداز ضد آب فراموش نشود.

tent footprints e1460033343974 | تجهیزات لازم برای کمپ زدن • درناتریپ ✈️

کیسه خواب

کیسه خواب از وسایلی است که شما را نسبت به گزند حیوانات وحشی و حشرات در امان نگه میدارد. توجه داشته باشید که در طراحی کیسه خواب، هر کیسه خوابی برای دمای خاصی طراحی شده است. در بازار دونوع کیسه خواب با جنس پر و الیاف وجود دارد. آن‌دسته از کیسه‌خواب‌هایی که از پر ساخته شده‌اند، زودتر از انواع الیاف گرم می‌شوند و دما را بهتر حفظ می‌کنند و سبک‌تر هستند. اما درعوض کیسه‌خواب‌های ساخته‌شده از الیاف، دربرابر رطوبت مقاومت بیشتری دارند و دردسر خشک کردن آن‌ها، کمتر از کیسه‌خواب‌های پر است.

تجهیزات لازم برای کمپ زدن
تجهیزات لازم برای کمپ زدن

ابزار روشنایی

جهت کمپ در شب، حتما چراغ فوه یا چراغ ال ای دی به همراه خود داشته باشید تا با مشکلی بر نخورید.

4WDTools.com CLT609 e | تجهیزات لازم برای کمپ زدن • درناتریپ ✈️

ابزار دیگر

از ابزار دیگر میتوان به ابزار پخت و پزی چون قاشق، چاقو، بشقاب، چنگال، قابلمه، قمقمه، گداجوش و …. اشاره کرد. در سفر قرص های ضد عفونی کننده آب بسیار مفید میباشد و در صورت نبود آب میتوانید ژل ضد عفونی کننده یا دستمال مرطوب به همراه خود بردارید. یکی از وسایل مهم سفر، پاوربانک است و در صورت وقوع رخدادی، اگر گوشی شما شارژ نداشت، بسیار به کارتان خواهد آمد.

منبع درجه
پیام بگذارید