۵ مدل از بهترین باتوم های کوهنوردی که یار شما در پیمایش خواهند بود

اگر اهل کوهنوردی و طبیعت‌گردی باشید، احتمالا با عصا یا باتوم کوهنوردی آشنا هستید. باتوم یکی از تجهیزاتی است که تاثیر قابل‌توجهی بر کیفیت پیمایش دارد؛ این وسیله در هنگام پیمایش‌های سنگین به ایجاد ثبات در قدم‌ها و حمل آسان‌تر بار کمک می‌کند و همچنین در پیمودن زمین‌های ناهموار و سنگلاخی، برای حفظ تعادل موثر است. باتوم کوهنوردی به تنظیم ریتم قدم‌های شما یاری می‌رساند و در سرازیری، فشار وارد بر زانو، مچ پا و کمر را کاهش می‌دهد. در ادامه، به معرفی ۵ مدل از بهترین باتوم های کوهنوردی می‌پردازیم؛‌اگر قصد خرید باتوم کوهنوردی بادوام و باکیفیت دارید، با ما همراه باشید.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

۱. باتوم کوهنوردی کلیپسی مسترز ایگر

یکی از بهترین باتوم های کوهنوردی موجود در بازار، توسط برند مسترز ایتالیا تولید شده است. در نگاه اول، مهم‌ترین ویژگی باتوم کوهنوردی کلیپسی مسترز ایگر دوام و زیبایی آن است اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود؛ این باتوم با بدنه‌ای از جنس آلیاژ آلومینیوم، در برابر ضربه به شدت مقاوم است. باتوم کوهنوردی کلیپسی مسترز ایگر سیستم قفل کلیپسی با فناوری WING LOCK دارد که از  قابلیت‌های آن می‌توان به باز شدن دو مرحله‌ای اشاره کرد. این باتوم از سه قسمت میله با قطرهای 14، 16 و 18 میلی‌متری تشکیل شده است و با دستگیره پالمو (Palmo) امکان استفاده در ارتفاعات متفاوت را بدون نیاز به تنظیم طول بخش‌ها ممکن می‌نماید. برای بهبود تجربه استفاده و راحتی کوهنوردان، به باتوم کلیپسی مسترز ایگر مچ‌بند حمایتی و سگک باکیفیت و قابل تنظیم اضافه شده است که امکان حفظ تعادل را ارتقا می‌بخشد.

باتوم کوهنوردی کلیپسی مسترز ایگر

باتوم کوهنوردی کلیپسی مسترز ایگر ۵۴۴ گرم وزن دارد و ارتفاع آن بین ۷۰ سانتی‌متر تا ۱۴۰ سانتی‌متر قابل تنظیم است. با توجه به آنچه گفته شد، با یکی از بهترین باتوم های کوهنوردی به‌خصوص برای پیمایش در فصل‌های بهار و تابستان مواجه هستیم که خرید آن می‌تواند بر راحتی و امنیت شما در هنگام کوهپیمایی و طبیعت‌گردی بیفزاید.

 

۲. باتوم کوهنوردی مسترز مدل رنجر

مدل رنجر یکی دیگر از تولیدات محبوب و پرطرفدار شرکت مسترز ایتالیاست که بادوام بودن آن باعث استقبال کوهنوردان  شده. این باتوم، بدنه‌ای آلومینیومی دارد که استحکام آن را تضمین می‌کند. همچنین دسته باتوم کوهنوردی مسترز مدل رنجر از پلاستیک گریپ‌دار ساخته شده و اصول طراحی ارگونومیک در آن مشاهده می‌شود. برای راحتی کوهنوردان در هنگام استفاده از این باتوم، یک مچ‌بند حمایتی با سگک قابل تنظیم بر روی آن تعبیه شده است. جنس سخمه باتوم کونوردی مدل رنجر، کاربید و بسیار مقاوم است و گل‌برف این باتوم، قطر 85 میلی‌متری دارد.

باتوم کوهنوردی مسترز مدل رنجر

باتوم کوهنوردی مسترز مدل رنجر، ۵۷۲ گرم وزن دارد و می‌توان گفت وزن نسبتا سنگینی دارد. ارتفاع این باتوم از ۷۰ سانتی‌متر تا ۱۴۰ سانتی متر متغیر است و تنظیم ارتفاع آن به راحتی و با استفاده از یک قفل کلیپسی باکیفیت انجام می‌شود.

 

۳. باتوم کوهنوردی مسترز مدل SCOT

باتوم کوهنوردی مدل SCOT یکی از بهترین باتوم های کوهنوردی موجود در بازار است و برای کسب چنین عنوانی، چند دلیل دارد؛ اول از همه اینکه جنس این باتوم، آلومینیومی است که دوام بالای آن را تضمین می‌کند. همچنین وزن سبکی دارد و قفل تلسکوپی باکیفیتی بر آن نصب شده است. یکی دیگر از مهمترین مزایای باتوم کوهنوردی مدل SCOT، سخمه آن است که جنس فولادی دارد و پیمایش طولانی در جاده‌های سنگلاخی یا برفی را بسیار آسان می‌نماید؛ به این ویژگی، گل‌برف و گل‌سنگ بسیار مقاوم و باکیفیت را هم اضافه کنید!

دسته این باتوم از جنس چوب‌پنبه ساخته شده و اصول طراحی ارگونومیک در آن به کار رفته است؛ همچنین یک مچ‌بند حمایتی برای سهولت استفاده کوهنوردان و حفظ بهتر تعادل وجود دارد که این باتوم را به انتخابی کم‌نظیر تبدیل می‌کند.

باتوم کوهنوردی مسترز مدل SCOT

باتوم کوهنوردی مسترز مدل SCOT، ۵۲۰ گرم وزن دارد و یکی از باتوم‌های سبک به شمار می‌رود. ارتفاع این باتوم از ۶۵ سانتی‌متر تا ۱۴۰ سانتی‌متر قابل تنظیم است و با توجه به آنچه گفته شد، در پیمایش های سخت و پیچیده بسیار کارآمد خواهد بود.

 

۴. باتوم کوهنوردی اسنوهاک کلیپسی مدل 304

با یکی از بهترین باتوم های کوهنوردی موجود در بازار از شرکت اسنوهاک آشنا شوید!

باتوم کوهنوردی اسنوهاک کلیپسی مدل 304 از جنس آلومینیوم ساخته شده و کارایی آن با یک قفل کلیپسی فلزی ارتقا یافته است. دسته این باتوم از جنس فوم است و لازم نیست نگران عرق کردن دست در هنگام استفاده طولانی باشید. سخمه باتوم اسنوهاک کلیپسی از جنس فولاد است و یک درپوش محافظی برای جلوگیری از آسیب در برخورد و سایش با سنگ و صخره تعبیه شده؛ همچنین گل‌برف این باتوم بسیار بادوام و در صورت نیاز، قابل تعویض است که همین ویژگی بر عمر آن می‌افزاید.

باتوم کوهنوردی اسنوهاک کلیپسی مدل 304

باتوم کوهنوردی اسنوهاک کلیپسی مدل 304، وزن بسیار کمی دارد: ۲۱۵ گرم! بنابراین در گروه تجهیزات سبک و استاندارد قرار می‌گیرد. ارتفاع این باتوم از ۶۴ سانتی‌متر تا ۱۳۵ سانتی‌متر قابل تغییر است و می‌توان گفت که با توجه به جمیع جوانب، گزینه مطلوبی برای کوهنوردان محسوب می‌شود.

 

۵. باتوم کوهنوردی کله گاوی پیکینیو

باتوم کوهنوردی کله گاوی پیکینیو یکی از پرطرفدارترین محصولات کمپانی شناخته‌شده پیکینیو است. این باتوم کوهنوردی به‌عنوان یکی از گزینه‌های باکیفیت و در عین حال مقرون به صرفه موجود در بازار  شناخته می‌شود.

بدنه باتوم کوهنوردی کله گاوی پیکینیو از آلومنیوم مقاوم و در عین حال سبک تولید شده است که یکی از دغدغه‌های مهم کوهنوردان را برطرف می‌کند: مساله وزن باتوم!

05 | خرید باتوم مسترز • درناتریپ ✈️

دسته این باتوم کله‌گاوی از جنس فوم و پلاستیک ساخته شده که مساله عرق کردن دست را حل می کند باتوم کوهنوردی کله گاوی پیکینیو یک جفت گل‌برف دارد که از لغزش‌های احتمالی و فرورفتن باتوم درون حفره‌ها و شکاف‌ها جلوگیری می‌نماید.

این باتوم 306 گرم وزن دارد و ارتفاع آن از ۶۷ سانتی‌متر تا ۱۳۲ سانتی‌متر قابل تنظیم است؛‌ تنظیم ارتفاع این عصای کوهنوردی با یک قفل کلیپسی بادوام انجام می‌شود. اگر به دنبال یک گزینه کارآمد، سبک و در عین حال اقتصادی هستید، از باتوم کوهنوردی کله گاوی پیکینیو غافل نشوید.

خرید باتوم کوهنوردی کله گاوی پیکینیو

 

سخن آخر

عصا یا باتوم کوهنوردی در نگاه اول یک وسیله ساده به نظر می‌رسد اما باید بدانید که تاثیر چشمگیری بر کیفیت پیمایش، امنیت و راحتی‌ شما دارد. در هنگام انتخاب باتوم کوهنوردی به این نکته توجه کنید که این وسیله قرار است تحمل بار روی دوشتان را آسان‌تر کند و از فشار بر روی کمر، زانو و پاهایتان بکاهد؛ پس وزن، ارتفاع و دوام آن در شرایط مختلف، بسیار مهم خواهد بود.

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

پیام بگذارید