باغ گل کرمانشاه ؛ لذت تماشای زیباترین گلها!

استان کرمانشاه از لحاظ جاذبه های طبیعی دارای مناطق بکر و منحصر به فردی می باشد. که باغ گل ها نیز اخیرا به این مجموعه افزوده شده است. این باغ زیبا به عنوان یکی از منحصر به فردترین پارک گل ها در کشورشناخته می شود.ما در درناتریپ قصد داریم شما را با باغ گل کرمانشاه آشنا کنیم.

باغ گلهای کرمانشاه
باغ گلهای کرمانشاه

معرفی باغ گل کرمانشاه

این باغ بعد از باغ گلهای اصفهان جایگاه دوم را در میان باغ‌های گل در سراسر کشور به خود اختصاص داده است.در این باغ بسیار زیبا و منحصر به فرد شما می‌توانید انواع مختلفی از گونه‌های گیاهان را مشاهده کنید. در باغ گل‌های کرمانشاه تنوع کاکتوس‌ها بیش از 100 نوع و تنوع درختچه‌ها بیش از 300 نوع است. که این تنوع گیاهی به غنای مجموعه افزوده است و با توجه به زمستان سرد سال گذشته در شمال کشور تلاش می‌کنیم تنوع گیاهی این باغ را با انواع گیاهان و گل‌ها بیشتر کنیم.

باغ گلهای کرمانشاه
باغ گلهای کرمانشاه

طراحی شکل باغ گل

در طراحی باغ گلها فضاهایی برای ایجاد باغ ایرانی، باغ انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و فرانسوی در نظر گرفته شده است .که در فصل بهار و تابستان شاهد رویش زیباترین گل‌های بهاری در این باغ‌ها خواهید بود. در قسمت‌های دیگر باغ گلها شما شاهد برکه‌ها، تپه‌های چمنی، آکواریوم، باغ صخره‌ای، آبراه و …. خواهید بود که زیبایی این باغ را صد چندان کرده است.

در باغ گلها حدود چهار هزار گونه گل و گیاه کاشته شده است. بیشتر نمونه‌های کاشته شده در این باغ بسیار تماشایی از بذرهای هلندی بوده که کیفیت و مرغوبیت بسیار بالایی دارند. این باغ فعلا برای بازدید عموم آزاد و بدون دریافت وجهی می باشد و در درون باغ نیز افرادی برای راهنمایی بازدیدکنندگان و شناساندن گونه های گل مستقر شده اند. با توجه به شروع تابستان و اوقات فراغت خانواده ها این باغ به عنوان مکانی زیبا و آرام جهت بازدید خانواده های کرمانشاهی به حساب می آید.

2 | باغ گل کرمانشاه • درناتریپ ✈️

تاریخچه باغ گل کرمانشاه

عملیات احداث باغ گل کرمانشاه از مهر 1391 شروع شده و اردیبهشت 1393 به پایان رسید. کرمانشاه بعد از اصفهان دومین شهری هست که دارای باغ گل ها بوده و زیبایی های طبیعی شهر کرمانشاه از زمان ساخت آن به بعد، جلوه بیشتری پیدا کرد. این باغ بزرگ و زیبا شامل نمایشگاه کاکتوس، برکه، آبراه، باغ های ایرانی و انگلیسی، بخش گل های فصلی، درختچه ها و گونه های مختلف گل جمع آوری شده از سراسر کشور هست.

| باغ گل کرمانشاه • درناتریپ ✈️

موقعیت باغ گل

 در مساحت بیش از ۵ هکتار به روی بازدیدکننده ها افتتاح شده است. کرمانشاه بعد از اصفهان دومین شهری است که دارای باغ گل ها می باشد. این باغ بزرگ و زیبا شامل  بخش گل های فصلی، درختچه ها و گونه های مختلف گل جمع آوری شده از سراسر کشور است. مسئولین این باغ امکانات کامل برای بازدیدکننده ها از جمله پارکینگ برای پارک ۴۰۰ خودرو در کنار باغ و برنامه های آموزشی برای کودکان و آموزش فرهنگ احترام به محیط زیست و … فراهم آورده اند.

باغ گل کرمانشاه
باغ گل کرمانشاه

انواع گیاهان موجود در باغ گل

  • انواع کاکتوس‌ها
  • انواع گیاهان پوششی
  • انواع گیاهان دارویی
  • مجموعه‌ای کامل از گیاهان پیازی
  • گیاهان آپارتمانی بسیار متنوع
  • انواع گلهای زینتی

در این باغ رویایی بیش از ۱۰۰ نوع کاکتوس، ۳۰۰ نوع درختچه و هزاران نوع گل های رنگارنگ وجود دارد و نمی توان از تماشای آن ها سیر شد و از طرفی با وجود کارشناسانش می توان راهنمایی هایی در مورد پرورش انواع گل ها کسب کرد. البته در ساختمان آموزشی باغ گلهای کرمانشاه امکان تحقیق بر روی انواع گونه های گیاهی فراهم شده تا فرهنگ حفاظت از محیط زیست در بین گردشگران توسعه یابد.

unnamed 1 3 | باغ گل کرمانشاه • درناتریپ ✈️

امکانات موجود برای رفاه بازدیدکنندگان

باغ گلها علاوه بر اینکه مکانی برای تفریح مردم بوده و یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این شهر نیز می‌باشد مکانی برای آموزش و تحقیق بر روی انواع گونه‌های گیاهی نیز می‌باشد. و هدف از تأسیس آن ارتقاء و توسعه فرهنگ حفاظت از محیط زیست بوده و سعی شده شهروندان و به ویژه کودکان را به دوستی و مراقبت از محیط زیست تشویق کرده و این فرهنگ را در میان شهروندان نهادینه کند. همچنین فضایی را برای آموزش و بازی کودکان نیز در نظر گرفته‌اند. مسافران نوروزی برای بازدید از باغ گلها کرمانشاه در ایام نوروز هیچ گونه مبلغی را پرداخت نخواهند کرد. و به صورت رایگان می‌توانند از این بهشت روی زمین دیدن کرده و ساعاتی را در آلاچیق‌های زیبای این باغ به تفریح و استراحت سپری کنند.

باغ گل کرمانشاه
باغ گل کرمانشاه

فضای باغ کرمانشاه

مسئولین این مکان تمامی سعی خود را به کار گرفته‌اند تا مکانی را به وجود بیاورند که تمامی استانداردهای لازم برای یک باغ گل را داشته باشد و فضایی مناسب را برای بازدید کنندگان ایجاد کنند. در طراحی باغ گلها فضاهایی برای ایجاد باغ ایرانی، باغ انگلیسی، ایتالیایی، ژاپنی و فرانسوی در نظر گرفته شده است. که در فصل بهار و تابستان شاهد رویش زیباترین گل‌های بهاری در این باغ‌ها خواهید بود. در قسمت‌های دیگر باغ گلها شما شاهد برکه‌ها، تپه‌های چمنی، آکواریوم، باغ صخره‌ای، آبراه و …. خواهید بود که زیبایی این باغ را صد چندان کرده است. برای رفاه حال بازدیدکنندگان از باغ گلها کرمانشاه فضایی نیز برای پارک ماشین‌ها در ضلع شمالی این پارک در نظر گرفته شده است.

6 | باغ گل کرمانشاه • درناتریپ ✈️

هزینه بازدید از باغ

برای بازدید از باغ گلهای کرمانشاه نیازی به پرداخت هزینه نیست و می توان به صورت رایگان به تماشای دنیای خیره‌کننده آن نشست. این باغ وسیع را می توان در کمتر از ۲ ساعت گشت.

باغ های دیدنی اطراف باغ گل

  • باغ ارکید: ۲۰۰ متر
  • باغ پرندگان صدف: ۸۵۰ متر
  • پارک شیرین: ۴ کیلومتر
  • مسجد جامع شفیع: ۶ کیلومتر
باغ گل کرمانشاه
باغ گل کرمانشاه

مسیر دسترسی به باغ گل کرمانشاه

گری میخواهید مسیری بدون ترافیک را طی کنید می‌توانید با استفاده از کمربندی قسمت غربی شهر کرمانشاه طی یک مسافت مستقیم به باغ گلها دسترسی پیدا کنید.باغ گلها تقریباً در انتهای مسیر کمربندی غربی شهر و روبروی بیمارستان سینا قرار دارد. گر در داخل شهر کرمانشاه هستید و می‌خواهید از این مسیر به باغ گلها رفته و از این مکان خارق العاده دیدن کنید. می‌توانید از طریق میدان فردوسی به سمت میدان آزادگان رفته و بعد از طی مسافت بسیار کوتاهی به سمت کمربندی غربی رفته. و در سمت چپ خود باغ گلها را ببینید. باغ گلها کرمانشاه در نزدیکی میدان آزادگان قرار دارد و دسترسی به آن بسیار راحت می‌باشد.

1 | باغ گل کرمانشاه • درناتریپ ✈️

کرمانشاه/کرمانشاه – کمربندی غربی کرمانشاه، روبروی بیمارستان سینا

پیام بگذارید