اقامتگاه یا هتل؟ دلایلی که باعث می شود اقامتگاه را بر هتل ترجیح دهیم

بوم گردی در اصل به نوعی از سفر و گردشگری اشاره می‌کند که در آن فرهنگ، محیط، غذا و سنت‌‌های محلی در اولویت قرار می‌گیرد. یعنی چه؟ یعنی گردشگر وقتی به گیلان سفر می‌کند به جای اقامت در هتلی لوکس وسط شهر که معماری مدرن دارد در خانه‌ای با معماری سنتی گیلان ساکن می‌شود و کارکنان بوم گردی که در بیشتر مواقع صاحبان خانه هستند، مهمان‌ها را با فرهنگ و سنت‌های محلی آشنا می‌کنند. ما در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که اقامتگاه های بومگردی برای اقامت بهتر هستند یا هتل ها؟

اقامتگاه یا هتل

هتل

صحبت از اقامتگاه که می‌شود هتل برای ما آشناترین کلمه است. در واقع یکی از آشناترین انواع اقامتگاه، هتل است. خدمات و کیفیت هتل‌ها با تعداد ستاره آن‌ها ارزیابی می‌شود و لوکس ترین هتل‌ها ۵ ستاره می‌گیرند. در حال حاضر فقط یک هتل ۷ ستاره در دنیا داریم که آن‌ هم در دبی است.

هتل‌ها اغلب بیش از دو طبقه دارند و معماری آن‌ها به گونه‌ای است که اتاق‌های بیش‌تری دارند و مسافران از طریق راه پله یا آسانسور به اتاق‌های‌شان رفت‌و آمد می‌کنند.

| اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

بوم‌ گردی

بوم‌گردی‌ها خانه‌های محلی هستند که به اقامتگاه تبدیل شده‌اند و شما با اقامت در آن با آداب و رسوم و سبک زندگی سنتی مردم آن آشنا می‌شوید. بوم‌گردی‌ها در هر اقلیم و منطقه‌ای سبک متفاوتی دارند مثلا بوم‌گردی‌ها در شمال ایران کلبه‌های چوبی در وسط جنگل هستند، در قشم خانه‌های روستایی، در کرمان خانه‌های کاه‌گلی و کپری.

بوم 1 | اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

دلایلی که اقامتگاه را بر هتل ارج می کند

قیمت مناسب اقامتگاه

| اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

نمی‌توان در یک جمله گفت بوم گردی نسبت به هتل ارزان‌تر است یا برعکس اما در کل بوم گردی‌ها در ایران قیمت اقامت کمتری نسبت به هتل‌ها دارند. همانطور که هتل‌های ارزان قیمت یا به اصطلاح اکونومی زیادی وجود دارد که اقامت در آنها هزینه چندانی ندارد و هتل‌های چندستاره‌ای هستند که هزینه‌ هر شب اقامت در آنها بسیار بالا است، بوم گردی‌ها هم درجه‌بندی دارند.

فضای سنتی اقامتگاه

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

9939998 386 | اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

با شرایطی که زندگی امروزی دارد، دیگر نمی‌توانیم برای خانه‌هایمان محیطی سنتی به وجود بیاوریم. اما اگر دلتان می‌خواهد کمی سنتی زندگی کنید، کافی است چند روزی در یک اقامتگاه بوم گردی یا محلی بمانید. برخی از اقامتگاه ها فضای سنتی و قدیمی دارند. این فضا با استفاده از معماری سنتی، طراحی اصیل و وسایل قدیمی ایجاد می‌شوند. خانه‌های سنتی، از آرامش فوق‌العاده‌ای برخوردارند و این آرامش را به مهمانان هم منتقل می‌کنند.

آشنایی با فرهنگ های مختلف

139505081322427758242184 | اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

حسن دیگر اقامتگاه های بومگردی بازتاب کامل فرهنگ یک منطقه در چنین خانه هایی است. شما با اقامت در این مکان ها علاوه بر داشتن آرامش زندگی سنتی با مردمان و آداب و رسوم آن ناحیه نیز آشنا خواهید شد. که از جمله این آداب می توان به لباس محلی، غذاهای محلی، گویش و.. آنها اشاره کرد. مردمانی خیلی صمیمی و بی‌دغدغه برای شروع گفتگو پیشقدم می‌شوند. از خودشان و زندگی‌شان می‌گویند و شنونده خوبی برای حرف‌های شما هستند.

تجربه غذاهای محلی

13b8268c 0465 4a1d 9f1f b8c8cfa1f21a | اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

در اقامتگاه های بومگردی می توانید خوشمزه ترین غذاهای محلی یک ناحیه را تجربه کنید و حتی در مواردی شاهد آماده سازی و پخت آن باشید قطعا چشیدن طعم های جدید از غذاهای مختلف که شاید تا به حال حتی اسم آنها را هم نشنیده باشید تجربه هیجان انگیزی خواهد بود.

زندگی در طبیعت

imgfa ir 5fb4eb2831e70 1 | اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

بیشتر اقامتگاه ها در دل طبیعت ساخته شده‌اند. جنگل، شهر، روستا و کویر، محیط‌هایی هستند که برای ساخت بسیاری از اقامتگاه ها انتخاب می‌شوند. اگر دلتان می‌خواهد از موقعیت طبیعی و آب و هوای واقعی شهرهای مقصد بیشتر لذت ببرید، اقامتگاه، انتخاب مناسبی برای شماست.

زمانی که در هتل اقامت دارید، در نهایت بتوانید پنجره اتاقتان را باز کنید یا در حیاط هتل قدم بزنید! اما در اقامتگاه های محلی یا بومگردی ارتباط شما با طبعیت بسیار نزدیک است. صبح چشم باز کردن رو به سرسبزی‌ها، قدم زدن در فضای باز و نوشیدن چای عصرگاهی در حیاط، تنها بخشی از تجربیات شیرین حضور در اقامتگاه است.

Featured Shiraz Boomgardi 780x405 1 | اقامتگاه یا هتل • درناتریپ ✈️

نتیجه گیری

با توجه به تمامی نکاتی که گفته شد می توان به این نتیجه رسید که اقامتگاه های بومگردی دارای مزایای بسیاری نسبت به هتل ها هستند. هرچند که انتخاب مکان برای اقامت به سلیقه و علاقه مسافر بستگی دارد. ما با وجود این ویژگی های مهم اقامتگاه های سنتی و بومگردی برای داشتن یک سفر هیجان انگیز و متفاوت به شما پیشنهاد می شود.

پیام بگذارید