آداب و معاشرت در هواپیما

در طول سفر با هر وسیله‌ای، باید نکات مهمی را رعایت کنید که سفر جذابی داشته باشید و گاهی نیز آداب معاشرت در سفر بسیار مهم میباشد. در این پست ما قصد داریم شما را با اصول آداب و معاشرت در سفر هوایی آشنا سازیم. با درناتریپ همراه باشید.

۱. آداب فرودگاهی

از همان لحظه اول ورودتان به فرودگاه باید بدانید که وسایل شما چگونه بررسی میشوند و شما از چه مراحلی عبور میکنید. با کار ماموران امنیتی فرودگاه باید آشنا باشید. در فرودگاه، باید وسایل خود را از جیبتان خارج کرده و روی باسکت قرار دهید. لوازم شما بعد از عبور از بخش چکینگ با اشعه ایکس به دقت کنترل میشوند، پس برای جلوگیری از شلوغی، پس از گذر وشایلتان از بخش چکینگ، سریع آنها را بردارید.

airport queue at the gate for a ryanair plane flight south terminal E0C269 | آداب و معاشرت در هواپیما • درناتریپ ✈️

۲. کیف دستی کوچک خود را به داخل هواپیما ببرید

اگر قرار است که کیف دستی را جهت ضروری بودن به داخل هواپیما ببرید، سعی کنید کیف کوچکی را با خود حمل کنید. قسمتی در بالای صندلی هواپیما قرار دارد که جهت قرار دادن وسایل مورد استفاده قرار میگیرند و پر کردن زیاد آنها چندان خوشایند نیست.

8505 550 | آداب و معاشرت در هواپیما • درناتریپ ✈️

۳. با مهمانداران بحث نکنید

مسلما گاهی اوقات، مهمانداران هشدارهایی را میدهند که رعایت آن به نفع خود شما و حفظ امنیتتان میباشد. هیچگاه سر رعایت این قوانین با مهمانداران بحث نکنید و به توصیه‌های آنان گوش دهید.

آداب و معاشرت در هواپیما

۴. آداب نشستن روی صندلی

اگر خواستید برای استراحت صندلیتان را باز کنید، حواستان باشد که موجب ناراحتی شخصی که در صندلی پشت نشسته است نشود.

آداب و معاشرت در هواپیما

۵. از ضربه زدن به صندلی و اطراف محل نشستن خودداری کنید

برخی از فراد در صورت نشتن‌های ممتد دچار بیقراری و کوبیدن پای خود بر زمین میشوند. این حرکات موجب آزار مسافران میشود و بهتر است جهت رفع بی حوصلگی خود، سرتان را به کاری گرم کنید.

آداب و معاشرت در هواپیما

۶. رعایت بهداشت

شما در هواپیما نزدیک به مسافران دیگر هستید، پس سعی کنید نکات بهداشتی را رعایت کنید که شامل آراستگی، خوشبو بودن، تمیز بودن و… میشوند.

آداب و معاشرت در هواپیما

۷. برای صحبت کردن با دیگران اصرار نورزید

مانعی برای صحبت شما با مسافران جهت تجربه سفر شیرین وجود ندارد، اما اگر کسی تمایلی به صحبت دارد، هیچگاه برای صحبت کرد اصرار نورزید. اگر شما نیز تمایلی به صحبت ندارید، به صورت مؤدبانه با رفتاری درست مانند دادن جواب‌های کوتاه، شخص متقابل را آگاه سازید.

آداب و معاشرت در هواپیما

۸. برای دریافت سرویس منتظر بمانید

زمانی که مهماندار را میبینید در حال سرویس رسانی مانند غذا به مسافران است، تا زمان رسیدن او به صندلی خود منتظر باشید. پس از دریافت سرویس، قسمتی از صندلی جلویی خود را باز کنید و غذایتان را بر روی آن قرار دهید.

آداب و معاشرت در هواپیما

۹. بیش از حد راحت نخوابید

صندلی هواپیما را با تخت خواب اشتباه نگیرید و طوری بخوابید که طرز خوابیدن شما به شخص مقابلتان آسیب نزند. همچنین اگر میدانید که در خواب حرکاتی غیر طبیعی انجام میدهید، چرت زدن در هواپیما را فراموش کنید.

آداب و معاشرت در هواپیما

۱۰. استفاده از دستشویی

هنگام استفاده از دستشویی هواپیما، زمان استفاده از آنرا کوتاه کرده و بهداشت را رعایت کنید.

1a8549bf f39f 4f4f 935d 44b67de1e2f3 | آداب و معاشرت در هواپیما • درناتریپ ✈️

۱۱. آداب و معاشرت هنگام ترک هواپیما

مطمئن باشید تا زمان خروج تمامی مسافران از داخل هواپیما، حرکت به سمت سالن فرودگاه انجام نمیشود. پس با آرامش از هواپیما پیاده شوید و جهت پیاده شدن، منتظر بمانید تا ابتدا مسافران صندلی جلویی پیاده شوند.

آداب و معاشرت در هواپیما

پیام بگذارید