آبشار کرکری | استان اردبیل

اردبیل از مناطق خنک شمالی ایران، سالانه مسافران زیادی برای گذراندن تعطیلات عید و تابستان، چند روزی را در این استان سپری می کنند. مشگین شهر از جاهای دیدنی اردبیل که با آبشار کرکری شناخته شده است. دامنه سبلان و گل های وحشی، آبشارهای متعدد روحی از آرامش را به وجود هرکس تزریق می کند.

معرفی آبشار

این آبشار در پانزده کیلومتری شهر مشگین، در مسیر رودخانه کرکری و در نزدیکی روستای ییلاقی قیرخ بولاغ در جنوب شهر واقع شده است. ارتفاع این آبشار به بیش از 25کیلومتر می رسد، که یکی از آبشارهای بلند و پر آب این شهر می باشد. پرآبی این آبشار زیبا از سرچشمه برف های ذوب شده و چشمه های ییلاقات آیقار عربلو، اجیرلو و جلودارلو در دره کرکری می باشد. جالبه بدونید این آبشار زیبا در چهار فصول نیز پر آب بوده است. این آبشار هم در فصل زمستان ارزش دیدن دارد هم در فصل بهار و تابستان…
از هر طرف که به سمت دامنه سبلان حرکت می کنید شما با منظره ایی از گل های وحشی، رودها و چشمه های پر از آب و کوه های مخمل سبز رنگ روب رو هستید. مسیر پیاده رویی به سمت آبشار بسیار لذت بخش است که هر گردشگری را برای بیشتر جلو رفتن و رسیدن به منبع آرامش بخش صدای آب حریص می کند، صدای ریزش آب از بلندی و جاری شدن آن در مسیر از جذابیت های مسیر رفتن به آبشار است.

کرکری 768x754 1 | • درناتریپ ✈️

پر برکت بودن آبشار کرکری

این آبشار و رودهای آن نعمتی برای کشاورزان و آبیاری مزراع آن ها شده است. مابین روستاها استخرهای پرورش ماهی قرار دارد. در بالا دست این آبشار در فصول مناسب، عشایر ییلاق نشین سکونت می کنند و به دامداری در این منطقه مشغول می شوند.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

زمان سفر

این آبشار چون در چهار فصل سال پر آب است امکان سفر در هرفصل از سال فراهم آورده است و زمستان فرصت مناسبی است برای کوهنوردان و طبیعت گردانی که علاقه دارند است. وجود تجهیزات کامل کوهنوردی مخصوصا در زمستان از الزامات می باشد.

کرکری 768x953 1 | • درناتریپ ✈️

پیشنهاد می کنم…

 

مسیر این آبشار همانطور که گفته شد در 15 کیلومتری شهرستان مشگین واقع شده است. رفتن به ای آبشار تا نیمی از مسیر با وسیله نقلیه امکان پذیر است و نیمی دیگر آن باید با پیاده رویی پیمود. پیاده رویی هیجان خاصی را برای هرفردی به ارمغان می آورد.
به استان اردبیل شهرستان مشگین شهر، سه کیلومتری روستای ییلاقی قیرخ بولاغ سفرکنید و این منطقه و آبشار کرکری زیبا دیدن کنید.

منبع ویدیو
پیام بگذارید