آبشار تله زنگ دورود | از بی نظیر ترین آبشار های لرستان

آبشار تله زنگ  در استان لرستان، درجنوب شهر دورود در بین کوه های سرتنگه شوی آبشاری جان گرفته است که از چشم بسیاری از گردشگران دور نمانده است. سرسبزی و خرمی این منطقه را نسبتا طولانی آن را از یاد می برد.

 

آبشار تله زنگ دورود

این آبشار زیبا در جنوب شهر دورود، در بین کوه های سرتنگ شوی، حوالی روستای شوی در 10 کیلومتری ایستگاه راه آهن آن می باشد. این آبشار به جرعت می توان جزء زیباترین آبشارهای کشور دانست، چرا که از دل غار و کوه آب آن سرازیر می شود. نام کوهی که آبشار از آن سرازیر می شود چورویک است. به گفته افراد محلی، این غار کیلومترها طول دارد و تاکید می کنند بدون تجهیزات غارنوردی و آشنایی بااصول، شرایط و ضوابط آن وارد غار نشوید.

در پایین آبشار آب به صورت پله پله تا کف رودخانه جریان دارد. ارتفاع این آبشار 100 متر و عرض آن 40 متر است و ارتفاع بالای آبشار 846 متر می باشد که زیبایی و چشم اندازی کم نظیر را به طبیعت می دهد.

آبشار تله زنگ دورود

پوشش گیاهی

بی شک اطراف آبشار چشم گردشگران را نیز به خود جلب می کند چرا که اطراف آبشار را درختانی نظیر: بلوط، انجیر، مو، زبان گنجشگ، افرا، بید، بادام و کیکم جزء پوشش گیاهی شناخته شده و ثبت شده این منطقه و آبشار محسوب می شود.

آبشار تله زنگ لرستان

بهترین زمان سفر

فصل مناسب برای رفتن اوایل فروردین ماه و نیمه اول اردیبهشت می باشد، چرا که گرمای آن خیلی کمتر نسبت به ماه های دیگر سال است. زمان مناسبی که شما میتوانید هم از سرسبزی و طبیعت آن لذت ببرید و هم از خنکای نسیم بهاری بی نصیب نمی شوید. در ضمن در فصل بهار آب آبشار و رودخانه حجم بیشتری دارد.

سفری جذاب و سختی های لذت بخش

برای رفتن به این آبشار باید صبر و تحمل بالایی داشته باشید چرا مسیر تا حدودی دشوار است. برای رفتن کوله خود را تجهیز کنید و سمت لرستان _ شهر دورود حرکت کنید و ایستگاه راه آهن بروید و سوار قطار محلی دورود _ اندیمشک بروید و در نظر داشته باشید حتما سوار قطار محلی شوید چرا که قطار عادی از مسیر توقف نمی کند و به یاد داشته باشید قبل از رسیدن به ایستگاه تله زنگ، قطار در ایستگاه های متعددی مانند: بیشه، سپید دشت، چم سنگر، تنگ هفت و تنگ پنج توقف می کند.

تقریبا شما سه الی چهار ساعت در مسیر هستید تا به ایستگاه تله زنگ برسید، شاید در دل خودتان بگوید خسته کننده و طولانی است! نه دوست عزیز، بهتر است بگویم این مسیر آنقدر زیباست که طولانی بودن زمان و مسیر را از خاطر شما می برد. دیدن کوه های در مسیر و تونل های طویل و متعدد از خصوصیت های خوب این مسیر است.

توصیه می کنم حتما از پنجره قطار از دیدن مناظر بیرونی غافل نشوید. زمانی که می رسید باید مسیر را که به رودخانه سزار می رسد را طی کنید و سپس از رودخانه گذر کنید این را بگویم اگرحجم آب بسیار زیاد باشد شما مجبور هستید که به آب بزنید و اگر حجم آب کم باشد میتونید به راحتی از آن عبور کنید. مسیر کوهنوردی به سمت آبشار را در پیش بگیرید تا به آبشار زیبای تله زنگ برسید. این نکته قابل ذکر است که برای شب مانی حتما به خانه یکی از روستاییان اسکان کنید.

قطار گردشگری درود به سمت ابشار تله زنگ درود

منبع ویدیو
نمایش نظرات (1)