راهنمای روش های سفر به جزیره هرمز|چطوری بریم جزیره هرمز؟

آیا با ماشین میشه رفت جزیره هرمز؟

جزیره هرمز یکی از جذاب ترین و اسرارآمیزترین مقاصد گردشگری جنوب ایران است و سفر به این جزیره یکی از به یادماندنی ترین خاطرات شما را رقم خواهد زد. دره های دیدنی، ساحل زیبای نقره ای، قلعه پرتغالی ها و ساحل سرخ از جمله مکان هایی است که هر گردشگری را جذب خود می کند. اما قطعا یکی از سوالاتی که ذهن مسافران را به خود مشغول می کند، روش های سفر به جزیره هرمز است. یا آیا سفر به جزیره هرمز با ماشین شخصی امکان پذیر است؟ با وجود هزینه های استهلاک ماشین و بنزین، اصلا سفر به جزیره هرمز با ماشین به صرفه تر است یا خرید بلیط هواپیما و صرف زمان کمتر در مسیر؟ اگر این سوالات ذهن شما را نیز به خود مشغول کرده، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید تا به جواب سوالات خود برسید.

ساحل جزیره هرمز در کجا قرار دارد؟

برای آشنایی با روش های سفر به جزیره هرمز ابتدا باید به این سوال پاسخ داد که جزیره هرمز کجاست؟ اگر از طریق نقشه گوگل به جزیره هرمز نگاه کنید، می توانید الگوی جذابی را مشاهده کنید: یک جزیره بیضی شکل با یک پشته ی کوهی و گنبدی نمکی مشهور به الهه نمک، در قسمت وسط. این جزیره که در ۸ کیلومتری بندرعباس به دلیل تنوع خاک به بهشت زمین شناسی مشهور است، به مساحت حدود ۴۲ کیلومتر مربع می تواند بازدیدکنندگان را به خود جذب کند. از آنجایی که تنگه هرمز با این جزیره فاصله کمی دارد، از نظر موقعیتی بسیار حائز اهمیت بوده و به نام کلید خلیج فارس نیز شناخته می شود.

سفر به جزیره هرمز تصویر 1 | • درناتریپ ✈️

آب و هوای جزیره هرمز

برای سفر به جزیره هرمز، بهتر است ابتدا با شرایط آب و هوایی آن آشنا شوید. این جزیره کنار جزیره قشم در خلیج فارس واقع شده است و همانند دیگر مناطق این خلیج، آب و هوای گرمی دارد. در فصل تابستان، دما ممکن است به نزدیکی ۴۶ درجه سانتی گراد برسد. در کنار این دما رطوبت و هوای شرجی را نیز اضافه کنید. قطعا نفس کشیدن در چنین هوایی دشوار است. بنابراین سفر به هرمز در فصل تابستان به هیچ وجه توصیه نمی شود اما در پاییز و زمستان، هوا معتدل تر می شود و این زمان بهترین فرصت برای سفر به جزیره هرمز خواهد بود.

روش های سفر به جزیره هرمز

سفر به جزیره هرمز از چند طریق امکان پذیر است و هر کس با توجه به بودجه و علاقه خود می تواند یکی از این روش ها را انتخاب نماید. در ادامه به روش های مختلف سفر به هرمز اشاره کرده و به طور کلی مزایا و معایب هر کدام را بررسی می کنیم.

 سفر به هرمز از طریق هواپیما

از میان تمام روش های سفر به جزیره هرمز بی شک سفر با هواپیما سریع ترین و راحت ترین روش و بهترین گزینه به شمار می آید اما مساله ای که برای سفر هوایی به جزیره هرمز وجود دارد این است که این جزیره فاقد فرودگاه است؛ بنابراین نزدیک ترین فرودگاه به جزیره هرمز جزیره قشم خواهد بود. اما به این نکته فکر کنید که اگر قرار باشد از شمال کشور با خط راه آهن به این جزیره سفر کنید، چیزی در حدود 24 ساعت یا بیشتر در راه خواهید بود در حالیکه با پرواز تهران – قشم چیزی در حدود 2 الی 3 ساعت در راه خواهید بود. در جزیره قشم اتوبوس دریایی یا لندینگ کرافت شما را به جزیره هرمز می برد. همچنین می توانید با هواپیما به شهر بندرعباس سفر کنید و از آن جا از طریق اسکله شهید حقانی راهی جزیره هرمز شوید. از طریق اسکله شهید ذاکری در قشم نیز می توانید طی مدت ۵۰ دقیقه به جزیره هرمز برسید.

بررسی آب و هوا هنگام سفر هوایی

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

در سفر هوایی بررسی شرایط آب و هوایی جزء مهمترین نکات خواهد بود. زیرا پس از دو ساعت به یک شهر دریایی می رسید و مسیر منتهی به جزیره هرمز از طریق دریا امکان پذیر خواهد بود. اگر دریا طوفانی باشد، کشتی ها حرکت نمی کنند. به همین دلیل قبل از خرید بلیط هواپیما، شرایط آب و هوایی هرمزگان یا بندر عباس را بررسی کنید.

سفر به هرمز از طریق قطار

یکی از راه های جذاب دیگر برای سفر به هرمز از طریق قطار است؛ طبیعتا هیچ مسیر زمینی به جزیره هرمز وجود ندارد. اما شما می توانید با خرید بلیط قطار به بندرعباس سفر کنید. طبیعتا سفر با قطار به بندرعباس راحت تر از سفر با ماشین شخصی است و از طرفی دیگر هزینه آن نسبت به هواپیما کمتر است. با این حال اگر مسیر زمینی را ترجیح می دهید، سفر با قطار گزینه ایده آلی خواهد بود. اگر قصد دارید ماشین شخصی خود را به بندر عباس و سپس به جزیره هرمز ببرید، می توانید به سراغ حمل خودرو با قطار بروید. در وب سایت های خرید آنلاین قطار گزینه حمل خودرو نیز قرار گرفته است.

سفر به هرمز از طریق ماشین

یکی از روش های سفر به هرمز از طریق ماشین بوده که به دلیل هزینه کمتر و طبیعت گردی عده زیادی این نوع سفر را انتخاب می کنند. برای سفر به هرمز با ماشین شخصی می توانید از یکی از این دو مسیر اقدام کنید.

  • مسیر اول:

مسیر اول سفر به جزیره هرمز با ماشین به سمت یزد و سیرجان و سپس به بندرعباس منتهی می شود. این مسیر منظره ای کویری داشته و برای علاقه مندان به چنین مناظری جذاب خواهد بود. برای محاسبه دقیق تر فاصله شهر مورد نظر تا بندرعباس می توانید از گوگل مپ استفاده کنید. اگر قصد استفاده از ماشین شخصی خود در جزیره هرمز را داشته باشید، باید به بندر پل بروید و به وسیله شناورهای خودروبر یا لندینگ کرافت، ماشین خود را به جزیره هرمز ببرید. در صورت عدم نیاز به ماشین ش نیز می توانید آن را در اسکله شهید حقانی پارک کرده و با شناورهای دریایی به جزیره هرمز بروید.

و یا می توانید با خرید بلیط اتوبوس به بندرعباس بروید و سپس با استفاده از کشتی به جزیره هرمز برسید.

  • مسیر دوم:

مسیر دوم سفر به جزیره هرمز از اصفهان، شیراز و جهرمان آغاز شده و به لار منتهی می شود. این مسیر نیز زیبایی های بسیار زیادی داشته و خاطره خوشی را برایتان به یادگار خواهد گذاشت. فاصله شهر لار تا بندر پل فقط حدود دو ساعت و نیم بوده. از آنجا می توانید ماشین خود را از طریق شناورهای خودرو بر به سمت جزیره هرمز ببرید.

سفر به جزیره هرمز با کشتی

برای سفر به هرمز از طریق کشتی از دو مسیر می توانید اقدام کنید. همان طور که در بخش سفر هوایی توضیح دادیم، مسیر دریایی به جزیره هرمز از طریق جزیره قشم یا بندرعباس شکل می گیرد. اگر بخواهید از طریق جزیره قشم یا بندرعباس به جزیره هرمز بروید، باید از اتوبوس های دریایی یا شناورهای دریایی استفاده کنید. اسکله شهید حقانی در بندرعباس واقع شده و اسکله شهید ذاکری در جزیره قشم قرار دارد. این دو اسکله در هفت روز هفته و در ساعت های مشخص مسافران را از طریق شناورهای دریایی به سمت جزیره هرمز می برند. ساعت حرکت این شناورها ممکن است متغیر باشد؛ اما در حالت عادی ساعت حرکت معینی دارند.

پیام بگذارید