خاطراتی از آموزش خصوصی شنا مستر سوییمر

امروز قصد دارم پیش عمویم که مربی آموزش خصوصی شنا مستر سوییمر است بروم. گفته است که بیا تا برایت خاطره‌ای جالب از اولین دوره آموزش خصوصی شنایی که برگزار کرده‌ام تعریف کنم. نمی‌دانم منظورش کدام خاطره است چراکه همه را برایم گفته. شاید خاطره‌ای را که برایش مانند راز باشد سال‌ها پیش خود نگه داشته و اکنون قصد بازگویی آن را دارد.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

برای شرکت در آموزش شنا مستر سوییمر کلیک کنید.

خلاصه که من همیشه مشتاق شنیدن خاطرات عمو هستم؛ چراکه هم جالب هستند و هم اینکه با زبانی جذاب آنها را تعریف می‌کند. به‌نظرم شما هم با من بیایید تا خاطره‌اش را بشنویم و کلی لذت ببریم. پشیمان نمی‌شوید.

اولین دوره و قهرمانی به یاد ماندنی

دقیق به‌خاطر دارم، 10 سال پیش که 30 سالم بود و اولین دوره آموزش خصوصی شنا مستر سوییمر را برگزار کرده بودم، اعجوبه‌ای در میان شاگردان یافت شده بود که شناکردن برایش مشابه دویدن بود. نامش سهراب بود. از هیکل هیچ چیز کم نداشت.

تیز بود و با ادب و همیشه در تمرینات جلوتر از بقیه هم‌دوره‌ای‌هایش بود. هم من و هم همه مربیان دیگر مجموعه مستر سوییمر یقین داشتیم که سهراب، عضو تیم ملی شنا خواهد شد و برای قهرمانی المپیک ساخته شده است. می‌دانی! دانستن اینکه زحماتت قرار است روی صحنه المپیک نمایش داده شود، خیلی هیجان انگیز است.

سهراب را نمی‌شد از استخر بیرون آورد. یا در حال تمرین شنا بود یا داشت شیرجه زدن را به‌زیبایی تمام به نمایش می‌گذاشت. بعد از اینکه نصف دوره گذشت و تمرینات مقدماتی شنای قورباغه و شنای کرال سینه به وی آموخته شد، دیگر کسی با سهراب کاری نداشت. خودش تمرین می‌کرد و پروانه و کرال پشت را طوری انجام می‌داد که انگار مایکل فیلیپس درون استخر شنا می‌کند.

آموزش شنای قورباغه

یکبار که در حال آموزش شنای قورباغه به یکی از بچه‌های تازه وارد بودم، دیدم که سهراب دارد هرآنچه می‌گویم را مو به مو با زیبایی تمام به اجرا در می‌آورد. رو به پسرک کردم و گفتم: توضیحات من را می‌توانی تماشا کنی. اولش با یک شیرجه کامل وارد آب استخر شد.

آموزش شنای قورباغه با مستر سوییمر

بعد که سه متر زیر آب رفت، پشت دستانش را از جلو به هم چسباند و از بغل کامل باز کرد. همزمان پاهایش را به داخل شکم برده و با نزدیک کردن زانوهایش به هم، آنها را طوری باز کرد که کف پاهایش بر سطح آب استخر عمود شود.

02 | • درناتریپ ✈️

دیدن این همه تناسب و زیبایی پسرک را بی‌اعتماد به‌نفس کرد طوریکه گفت یعنی می‌شود مثل این پسر شا کنم؟ در دلم گفتم سهراب استثنائی است، اما به‌رو شاگرد تازه وارد کردم و گفتم چراکه نه، تو هم با تمرین و پشتکار می‌توانی اینگونه شنا کنی.

شنای قورباغه را در مستر سوییمر خیلی با جزئیات آموزش می‌دادیم به‌خاطر این شانس زیادی وجود داشت که دیگر شناگران بتوانند مثل سهراب این شنا را به‌نمایش بگذارند. با این حال باید کرال پشت او را هم می‌دیدی.

آموزش شنای کرال پشت

در قسمت کرال پشت آموزش خصوصی شنا مستر سوییمر با اینکه 50 درصد قضیه آموزش‌ها بود، اما اجرای درست آنها چیزی بود که دیگر استعداد و تلاش شناگر را نیاز داشت. با این حال در این مرحله هم سهراب در عرض دو روز چنان پیشرفت کرد که دیگر مربی‌ای دلش نمی‌آمد نوعی که او کرال پشت اجرا می‌کرد را خراب کند.

آموزش شنای کرال پشت با مستر سوییمر

بگذار یک راز را برایت بگویم. با اینکه آموزش همه 4 سبک شنا در تمام دنیا یکسان است، اما هر شناگری این سبک‌ها را به شیوه خودش اجرا می‌کند. سهراب شیوه‌ای داشت که لنگه‌اش را تا امروز ندیده‌ام. سهراب شناگر به دنیا آمده بود.

03 | • درناتریپ ✈️

هنوز منتظریم

یک روز که طبق معمول همه ما مربیان و شاگردان دوره‌های مختلف آموزش خصوصی شنا مستر سوییمر منتظر بودیم سهراب را مانند خدای دریاها درون استخر مشاهده کنیم و لحظاتی زیبا را نظاره گر باشیم، سروکله‌اش پیدا نشد.

پسرک که آرزویش شناکردن مانند سهراب بود هم مشتاق دیدنش وارد استخر شد اما چون دوستش را ندید، کمی سرخورده شد. از آن روز دیگر سهراب دیده نشد و هرچه پیگیرش شدیم اثری از او نیافتیم. پسرک اما هر روز بیشتر ناراحت می‌شد و سخت‌تر از قبل تلاش می‌کرد. دلتنگی گاهی آدم‌ها را وادار به تراشیدن کوه می‌‎کند.

هنوز منتظرم شناگری مثل سهراب را دوباره در دوره‌های آموزش خصوصی شنا مستر سوییمر مشاهده کنم. علی، همان پسرکی که آرزویش شنا کردن مثل سهراب بود هم منتظر است. راستی علی چنان تلاش کرد که توانست در مسابقات استانی و کشوری مدال طلا کسب کند.

احتمالا در اردوی تیم ملی باشد و برای ایران افتخارآفرینی کند. کسی چه می‌داند. شاید سهراب افسانه‌ای بود که باعث شده علی مسیر شناگری را با اشتیاق زیاد طی کند. اشتیاقی که البته پشت سر خود دلتنگی بزرگی داشت. من هنوز هم زمانی که وارد استخر می‌شوم منتظرم سهراب، با آن هیکل ورزیده درون آب شیرجه بزند.

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.

5 + 14 =