جاهای دیدنی نظرآباد

نظرآباد شهرستانی است در استان البرز که در نزدیکی شهرستان ساوجبلاغ واقع است. مرکز این شهرستان شهر نظرآباد است.  این شهرستان تا سال ۱۳۸۱ یکی از بخش‌های شهرستان ساوجبلاغ بود و در حال حاضر هم در حوزهٔ انتخابیهٔ ساوجبلاغ واقع است. استقرار این شهرستان در کنار جادهٔ ترانزیت و آزادراه تهران – تبریز و راه‌آهن تهران – تبریز موجب توسعهٔ آن در پنجاه سال اخیر شده‌است.

42 | جاهای دیدنی نظرآباد • درناتریپ ✈️

فرودگاه آزادی نظرآباد

فرودگاه تفریحی و آموزشی «آزادی» از مناطق تفریحی استان البرز است. این فرودگاه در جنوب غربی شهرستان نظرآباد و در نزدیکی روستای صالحیه قرار دارد و به‌عنوان نخستین مجموعه پروازی بخش خصوصی در کشور و حتی خاورمیانه فعال است. مجموعه پروازی آزادی بیش از ۶۰ هواپیمای فوق سبک دارد و در آن آموزش پرواز و خلبانی در قالب دوره‌‏های تخصصی انجام می‌شود. اگر قصد تفریح و آموزش در منطقه‌ای نزدیک استان تهران رادارید، فرودگاه نظرآباد بهترین انتخاب است.

| جاهای دیدنی نظرآباد • درناتریپ ✈️

منطقه باستانشناسی ازبکی

منطقه باستان‌شناسی ازبکی در آن واقع شده و نمونه اولین خشت دست ساز بشر که در سازمان ملل نگهداری می‌شود توسط سیدمحمد خاتمی به نشانه گفتگوی تمدن‌ها از این منطقه به سازمان ملل هدیه شده است، مصطفی بازرگان برادر مهندس مهدی بازرگان از مفاخر و محققان این شهرستان محسوب می‌شوند و هم اکنون در سن ۹۷ سالگی در این منطقه زندگی می‌کنند شهر مصطفی آباد یادگار دوران مباشری وی بر این شهر است.

| جاهای دیدنی نظرآباد • درناتریپ ✈️

خانه دکتر مصدق

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

دکتر مصدق پس از پایان محاکمه در دادگاه نظامی رژیم شاهنشاهی پهلوی به سال ۳۲ شمسی به روستای احمدآباد تبعید شد و تا پایان عمر در یک خانه – باغ در این محل زندگی کرد و بنا بر وصیت خود در همین خانه نیز مدفون شد خانه و در حقیقت آرامگاه ابدی دکتر مصدق در روستای احمدآباد و در باغی به مساحت تقریبی نیم هکتار قرار دارد و هر ساله بسیاری از گردشگران و تاریخ دوستان از این مکان دیدن می کنند.این خانه از جاهای دیدنی نظرآباد می باشد

| جاهای دیدنی نظرآباد • درناتریپ ✈️

امامزاده ابوالحسن مسکین آباد

مجموعه بنای کنونی امامزاده دارای طرح مستطیل شکل است که در راستای شمال- جنوب کشیده شده است. دسترسی به آن از سمت شمال میسر است. محوطه امامزاده که آرامگاه پیشینیان روستا است به دلیل درختان زیبا و ارتفاع و دید به رودخانه فضای دلنشینی دارد. در گذشته صفه محوطه با دیوار و دری چوبی ازاطراف جدا شده بود اما در حال حاضر صحن و پیرامون یکپارچه هستند. سراسر جانب شرقی صفه را مجموعه بناهای امامزاده دربر گرفته است. نخست از دری به یک محوطه سرپوشیده یا رواق نخستینی که در شمالی ترین قسمت بنا قرار دارد وارد می شویم. در سمت شرقی این محل و پشت دیوار جنوبی آن انباری قرار دارد که کلیه دیوار های آن به سنگ قلوه ساخته شده و سقف آن با چوب تیرریزی شده است.

ابوالحسن ع | جاهای دیدنی نظرآباد • درناتریپ ✈️

غار هیو

در هشت کیلومتری هشتگرد به قزوین، سه غار به فاصله تقریباً 15 متر از یکدیگر در دامنه کوه قرار دارند. طبق مطالعات انجام گردیده این احتمال وجود دارد که غارها مربوط به دوران پارینه سنگی باگردید. ” غار هیو ” در بخش شمال غربی هیو و در دره تفریحی واسوار واقع گردیده است. این غار درلایه هایی از سنگهای آهکی با سن تقریبا دویست وشصت و پنج میلیون سال موسوم به آهکهای روته واقع گردیده است.
41 | جاهای دیدنی نظرآباد • درناتریپ ✈️
پیام بگذارید