بهترین مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی

پاییز فصلی است که رویای یک عکاسان به حقیقت تبدیل می شود. زیرا که جهان تبدیل به بوم نقاشی می شود و طبیعت سخاوتمندانه رنگ های خود را به زمین هدیه می کند.

عکاسی پاییزی رقصی جذاب بین نور و رنگ است. این لحظه ای است که جهان جذاب ترین لباس خود را به تن می کند و ما این امتیاز را داریم که آن را به تصویر بکشیم. از خش خش برگ های زیر پا گرفته تا عطر باران های گاه به گاه ، پاییز تمام حواس ما را درگیر می کند و آن را به فصل عالی برای عکاسی تبدیل می کند.

در این وبلاگ، سفری زیبا را در میان برخی از بهترین مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی آغاز خواهیم کرد. چه یک عکاس حرفه ای باشید که به دنبال اضافه کردن عکس های چشمگیر به مجموعه خود هستید یا یک آماتور پرشور با یک گوشی هوشمند در دست، این مقاصد را به طرز غیرقابل مقاومتی فریبنده خواهید یافت. بنابراین، دوربین خود را بردارید، لباس گرم به تن کنید و بیایید تا بهترین مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی ایران را کشف کنیم.

خیابان چهارباغ اصفهان

خیابان معروف و تاریخی اصفهان یعنی چهارباغ یکی از زیباترین مقاصد عکاسی در پاییز است. این خیابان طولانی دارای سه بخش است : چهارباغ پایین، چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا.

دو قسمت چهارباغ عباسی و چهارباغ بالا در عصر شاه عباس یکم طراحی و اجرا شد و تاریخ تقریبی ساخت آن به سال ۱۰۰۰ هجری قمری (۱۵۹۱ میلادی) برمی‌گردد. چهارباغ پایین (چهارراه تختی تا دروازه دولت) در دوره رضا شاه پهلوی و با همان طرح به چهارباغ دوره صفوی افزوده گردید.

درختان سر به فلک کشیده چنار و نارون یکی از زیبایی های منحصر به فرد این خیابان است. اگر برای عکاسی راهی اصفهان و این خیابان زیبا شدید فراموش نکنید خیابان های فرعی چهارباغ به خصوص جایی که مادی های قدیمی (کانال های هدایت آب رودخانه به شهر) وجود دارد بهترین مکان برای عکاسی پاییزی است.

شما می توانید با مسافرت به این شهر، از اقامتگاه های بومگردی اصفهان ، که قالبا بافت سنتی شهر را به نمایش می گذارند لذت ببرید.

جنگل النگدره گلستان

پارک جنگلی النگدره، به مساحت ۱۸۵ کیلومتر دارای چشم ‌اندازی منحصر به فرد است و به عنوان یکی از ۷ منطقه نمونه گردشگری کشور معرفی شده ‌است. هوای این جنگل حداقل ۱۰ درجه خنک‌ تر از نقاط شهری است. در دامنه جنگل پوشش گیاهی ویژه و همچنین رودخانه و چشمه ‌هایی وجود دارد.

رودخانه قلاشی از قسمت جنوب پارک تا شمال امتداد دارد و تقریباً از وسط آن می‌گذرد. در نزدیکی این رودخانه، ۳ چشمه آب وجود دارد و پوشش گیاهی این جنگل را درختان انجیلی و ممرز، توسکا، لرگ، افرا، بلوط، بید، شیردار و خردمندی تشکیل می ‌دهد.

تصویر زیبای پاییز از قاب بنیامین رضایی
تصویر زیبای پاییز از قاب بنیامین رضایی

این جنگل در فصل پاییز زیبایی دو چندانی دارد. برگ های رنگارنگ درختان چنان منظره زیبایی ایجاد می کنند که گویی مرز میان واقعیت و خیال برداشته شده است.

به عقیده ما این جنگل یکی از بهترین مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی است.

جاده اسالم به خلخال

جاده اسالم به خلخال بزرگ ترین جاده جنگلی ایران است. این جاده شگفت انگیز از شهر اسالم، واقع در استان گیلان آغاز می شود و حدود 70 کیلومتر ادامه می یابد؛ و نهایتا به شهر خلال در جنوب استان اردبیل می رسد.

جاده اسالم به خلخال، با گذر از جنگل های متراکم، کوهستان ها و طبیعت بکر، توسط بسیاری از مسافران به عنوان مقصد اصلی برای سفرهای جاده ای به خصوص در مسافرت های پاییزی انتخاب می شود.

برای عکاسان به خصوص آنهایی که به عکاسی با پهپاد علاقه دارند این جاده یک بهشت تمام عیار است. سفر به شمال همیشه خاطره ای به یاد ماندنی است. با کمی تحقیق می توانید سفری ارزان به شمال داشته باشید و در سال چند بار به این مکان آرامش بخش بروید.

جنگل ابر شاهرود

جنگل ابر شاهرود قسمتی از قدیمی ‌ترین و زیباترین جنگل های هیرکانی است با گونه‌ های گیاهی و جانوری نادر، یکی از زیبا ترین نقاط ایران و شمال شرق کشور به شمار می آید. در این جنگل ابرها آنقدر به درخت ‌ها نزدیک اند که به ‌نظر می ‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و می ‌توان در میان ابرها گشت و گذار کرد و به باور بسیاری از گردشگران یکی از زیباترین چشم ‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌ شود.

این جنگل در منطقه البرز شرقی و در شهرستان شاهرود، بخش بسطام واقع شده و تقریباً مرز استان سمنان و استان گلستان است.

پاییز زیبا از قاب بنیامین مارکو
پاییز زیبا از قاب بنیامین مارکو

زیبایی این جنگل منحصر به فرد در فصل پاییز چند برابر می شود. به همین دلیل نیز این جنگل بهشت عکاسی پاییزی است.

جزایر هرمز و هنگام

اگر به دنبال یک لوکیشن خاص به غیر از جنگل و صحرا هستید پیشنهاد ما به شما جزایر زیبای هرمز و هنگام است.

جزیره زیبای هنگام با طبیعتی خیره‌ کننده در دو کیلومتری جنوب شرقی قشم واقع شده است. اکوسیستم منحصربه‌فرد این جزیره، آن را در زمره دیدنی‌ ترین جزایر جنوب ایران قرار می‌دهد. این جزیره به ‌دلیل موقعیت جغرافیایی ویژه‌، سال‌ ها در اشغال انگلیسی ‌ها و پرتغالی‌ ها بود و هنوز می‌ توان بقایای حضور آن ‌ها در هنگام را مشاهده کرد. بازارهای سنتی و بومی، سواحل نقره ‌فام و تماشای رقص دلفین ‌ها، از جمله جاذبه‌ های گردشگری در جزیره هنگام به شمار می ‌رود.

در ۱۶ کیلومتری جنوب بندرعباس، دیگر جزیره مهم جنوب ایران در قلب تنگه هرمز خودنمایی می‌کند. یکی از زیباترین و غنی‌ ترین جزایر جنوب ایران از لحاظ طبیعی و فرهنگی که در گویش محلی به آن «هرموز» می‌گویند. جزیره هرمز نیز سال ‌ها در اشغال پرتغالی ‌ها بود و در عصر شاه عباس صفوی به استقلال رسید. حضور قلعه پرتغالی ‌ها که امروزه به ‌عنوان یکی از جاذبه ‌های تاریخی این جزیره معرفی می‌شود، یادآور آن دوران است.

ساحل زیبا و تماشایی و به‌ ویژه خاک سرخ شگفت‌ انگیز هرمز نیز از دیگر جذابیت ‌های خیره‌کننده در این منطقه به حساب می‌آید. به ‌دلیل وجود خاک رنگی حاوی اکسید آهن، ‌سطح آب نیز در قسمت‌ های نزدیک به ساحل به رنگ سرخ دیده می‌شود و جلوه‌ ای منحصر به ‌فرد را به نمایش می‌گذارد. در واقع، جزیره زیبای هرمز را از مهم ‌ترین منابع خاک سرخ در کره زمین می ‌دانند که نمونه مشابه آن کمتر در جهان یافت می‌شود.

اینها تنها بخشی از بهترین مقاصد گردشگری برای عکاسی پاییزی بود. ما در این بلاگ سعی کردیم برای سبک های مختلف عکاسی مکان های مناسبی را معرفی کنیم که روح پاییز ایران را به تصویر بکشد. اگر به دنبال یافتن مکان های خاص در ایران و جهان هستید حتما سری به وبسایت بنیامین مارکو بزنید. جایی که بنیامین رضایی جهانگرد، مستند ساز، سفرنامه نویس و نویسنده ایرانی میزبان شماست.

این سایت علاوه بر سفرنامه ها، پادکست ها، ویدیو ها، عکس ها، کتاب ها و تجربه های او پر از مطالب جالب و خواندنی و همچنین اخبار مهم مرتبط با گردشگری است. شما می توانید در وب سایت بنیامین مارکو با دیدنی های ایران و جهان بیشتر آشنا شوید.

پیام بگذارید