آبشار فدامی داراب | آبشاری با چهار نوع آب در فارس

آبشار فدامی یکی از دیدنی های طبیعی شهر داراب است. که ویژه علاقه مندان به طبیعت گردی است این جاذبه طبیعی در منطقه فوک واقع شده است و درباره آن نکات بسیار جالب و منحصر به فردی وجود دارد که می توانید به آن پی ببرید.آب این آبشار دارای یک ویژگی خاص است که در ادامه آن را به شما خواهیم گفت.بادرناتریپ همراه باشید.

آبشار داراب
آبشار داراب

شهر داراب

شهر داراب از جمله دیدنی هایی است که می توانید در استان فارس از بودن در آن لذت ببرید.دیدنی های داراب دارای ارزش تاریخی  و طبیعی بسیار بالایی هستند و هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند.این شهر قدیمی به دلیل قدمت تاریخی بالایی که دارد مورد توجه باستان شناسان است.از جاذبه های مهم آن می توان به شهر باستانی دارابگرد اشاره کرد که دارای جذابیت بالایی است.

آبشار فدامی ؛ جاذبه ی طبیعی خاص در فارس

آبشار فدامی از شگفتی های طبیعت ایران است که کمی آن طرف تر از شهر فدامی فارس و در ارتفاع 800 متری از سطح دریا واقع شده است.چیزی که این آبشار را با سایر آبشار های ایران متفاوت کرده استجریان داشتن آب شور، شیرین، سرد و گرم است. آب آبشار از چشمه های بستان و مرز کوه رستاق سرچشمه می گیرد و پس از عبور از آبشار به حوضچه ای به عمق 20 متر می ریزد و در ادامه به یک رودخانه دائمی را تشکیل می دهد

2745285 | آبشار فدامی • درناتریپ ✈️
آبشار فدامی داراب

آبشار شیرین فدامی

آبشار شیرین فدامی از چشمه ای در یک کیلومتری آبشار سرچشمه می گیرد و پس از سقوط از ارتفاعی حدود12 تا 20 متر از سطح زمین، به رودخانه ای  می ریزد این آب شیرین در تابستان بسیار خنک و گوارا و در زمستان گرم است. آب شیرین آبشار فدامی از منابع تامین کننده آب شیرین فدامی و روستاهای اطراف به شمار می رود.

آبشار شور فدامی

آبشار شور فدامی در بالای ابشار شیرین قرار دارد و آب آن از سرچشمه ای در فاصله 500 متری تامین می شود.آب شور آن در تابستان گرم و در زمستان بسیار سرد است.ارتفاع آبشار به به حدود 15 تا 20 متر می رسد و نخل های خود رو و در اطراف آن به چشم می خورد. این آبشار در گذشته با داشتن 800 متر عرض عریض ترین آبشار طبیعی ایران بود اما بر اثر خوشکسالی به مرور عرض آن کاهش یافت.

آبشار داراب
آبشار داراب

استخر و حوضچه آبشار فدامی

از آنجایی که این آبشار دارای شاخه های متفاوت و زیادی است.پس از ریختن آب آن بر زمین استخر و حوضچه هایی در پایین آنها تشکیل شده است.این استخر آب که با پیوستن آب این آبشار به یکدیگر ایجاد شده است و دارای چشم اندازی بسیار دیدنی است و به عنوان یکی از تفرجگاه هایی محسوب می شود که علاقه مندان بسیاری زیادی دارد. گردشگران در این استخر ها و حوضچه ها به شنا و آب تنی می پردازند.

آبشار داراب
آبشار داراب

پوشش گیاهی اطراف آبشار فدامی

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

از جمله پوشش گیاهی اطراف آبشار می توان به درختان و نخل های خرما و بلوط اشاراه کرد.که دارای جلوه ی بسیار زیبایی هستند این درختان با داشتن ارتفاع زیاد و برگان بسیار خاص منظره زیبایی را در اطرف آبشار به وجود آورده اند.که سبب جذب بسیاری از طبیعت دوستان و گردشگران شده است.

1 1 | آبشار فدامی • درناتریپ ✈️

غارهای آبشار فدامی

در محل آبشار فدامی غارهای متعددی با عمق های مختلف وجود دارد که اگر اهل غارنوردی باشید ومهارت و شناخت کافی داشته باشید. می ت.انید سری هم به آن ها بزنید همچنین در اثر فعالیت های ژوفیزیکی و زمین شناسی گسل ها، طاق ها، دیس ها، ناودیس ها، کانی ها و بلور های مختلف سنگی و روسوبی و خاک های مختلف از جمله گل رس و گل سرشور در این منطقه به وجود بیاید.این غارها بسیار مورد علاقه زمین شناسان و سنگ شناسان است.

آبشار فدامی داراب
آبشار فدامی داراب

تفریحات رایج در کنار آبشار فدامی داراب

از جمله تفریحات رایج در این منطقه و در کنار آبشار فدامی می توان به:

  • آب بازی و آب تنی
  • پیک نیک
  • عکاسی
  • کمپینگ
  • غارنوردی
  • پیاده روی در منطقه

بهترین فصل برای بازدید از آبشار فدامی داراب

در هر فصل و زمان می توانید از آبشار تماشایی فدامی دیدن کنید و از زیبایی های آن لذت ببرید.ولی از آنجا که آب ابشار شور آن در زمستان ها بسیار سرد است و سبب سوز و سرما می شود پیشنهاد می کنیم که در فصول گرم از سال برای بازدید از این آبشار بروید از بهترین زمان ها برای بازدید از آبشار داراب ماه های اردیبهشت و شهریور است.

رغز1 | آبشار فدامی • درناتریپ ✈️

دیدنی ها و جاذبه های گردشگری اطراف

از آنجایی که شهر داراب به شهری تاریخی معروف است جاذبه های آن هم بیشتر از نوع تاریخی اند.از جمله این جاذبه ها به روستای لایزنگان، نفش شاپور، آتش کده آذرخش، تنگه رغز، مسجد جامع داراب اشراه کرد که هرکدام به نوبه خود دارای ارزش تاریخی و طبیعی بسیار مهمی هستند.ومی تواند مقصد خوبی برای گردشگری شما در استان فارس باشد.

تنگه رغز
تنگه رغز

آدرس و مسیر دسترسی

استان فارس، بخش فورگ شهرستان داراب، هشت کیلومتری شمال غربی شهر فدامی
پیام بگذارید