فرصتی طلایی برای پرستاران در دانمارک: شغلی ارزشمند، پرمتقاضا و با مزایای عالی

از حوزه های پر تقاضای کاری در دانمارک می توان به پزشکی و سلامت اشاره کرد. رشته پرستاری در دانمارک از مشاغل پر تقاضا و مورد نیاز است و پرستاران در دانمارک حقوق بالایی نیز دارند. از این رو میزان مهاجرت به دانمارک در سال های اخیر در بین قشر پرستاران افزایش داشته است. پرستاران نقش مهم و حیاتی در سیستم مراقبت های بهداشتی دارند. نقش پرستاران در دانمارک عبارت است از: ارائه مراقبت کامل بیماران، توسعه روش هایی برای ارزیابی، برنامه ریزی و کمک به درمان پزشکی است. پرستاران با کار در دانمارک می توانند از حقوق بالا برخوردار شوند و داشتن اقامت دانمارک یعنی داشتن اقامت یک کشور شنگن که این باعث می شود فرد دارنده اقامت، امکان سفر راحت و بدون ویزا به سایر کشورهای شنگن را داشته باشد. همچنین پرستاران با کار در دانمارک می توانند برای خانواده خود نیز درخواست اقامت داده و همسر و فرزندان زیر 18 ساله خود را همراه داشته باشند. طیف گسترده ای از تخصص های پرستاری در دانمارک وجود دارد که پرستاران می تونند برای کار از میان آن ها یکی را انتخاب کنند. برخی از این تخصص ها عبارتند از: پرستاری بخش قلب و عروق، پرستاری ارتوپدی، پرستاری بهداشت جامعه، پرستاری سرطن شناسی، پرستاری پزشکی-جراحی، پرستاری گوارش، پرستاری ویژه کودکان، پرستاری علوم اعصاب، پرستاری اورژانس.

وظایف اصلی پرستاران در دانمارک

طلایی برای پرستاران در دانمارک شغلی ارزشمند، پرمتقاضا و با مزایای عالی تصویر 1 | • درناتریپ ✈️

حرفه پرستاری ریشه در شفقت، مهربانی و صبوری دارد. پرستاران نقش مهمی در مراقبت های بهداشتی و نقشی اساسی در رفاه بیمار دارند. وظایف اصلی پرستاران به مسئولیت های مراقبت از بیمار که عبارت است از: ارزیابی و نظارت بر سلامت جسم و روان بیمار، مدیریت دقیق مصرف دارو با دوزهای مناسب، مراقبت از زخم، کمک به فعالیت های روزانه بیمار مانند تعویض لباس و غذا دادن به بیمار در صورت لزوم و تامین رفاه کلی حال بیمار است. همچنین پرستاران نقشی حیاتی در آموزش بینار، ارائه اطلاعات در مورد تشخیص ها، برنامه های درمانی و اقدامات پیشگیرانه ایفا می کنند. کنترل بیماری و عفونت، اقدامات بهداشتی دقیق، رعایت پروتکل های بهداشتی، حفظ حریم شهصی بیمار، حمایت از غم و اندوه خانواده بیمار، مشاوره با بیمار نیز از وظایف یک پرستار در حین مراقبت از بیمار است.

ارائه مراقبت های مستقیم به بیماران

  • مدیریت دارو
  • استفاده از تجهیزات پزشکی
  • ثبت علائم بیمار
  • ارزیابی سلامتی بیمار و یادداشت کردن آن
  • نظارت بر سلامت بیمار و زیر نظر گرفتن سلامت یا بهبودی
  • همکاری با پزشکان و سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی
  • انجم معاینات پزشکی
  • بررسی علائم حیاتی
  • تعویض پانسمان
  • پاسخ اضطراری به وضعیت بیمار
  • تفسیر برنامه های مراقبت های بهداشتی
  • راه اندازی و نظارت بر تجهیزات پزشکی
  • نمومه خون گرفتن
  • ارتباط با زشکان
  • مراقبت از بیمار
  • مشاوره بیمار

آموزش و مشاوره بیماران و خانواده هایشان

طلایی برای پرستاران در دانمارک شغلی ارزشمند، پرمتقاضا و با مزایای عالی تصویر 2 | • درناتریپ ✈️

پرستاران نقش مهمی در آموزش دادن به بیماران دارند و از مهم ترین مسئولیت های یک پرستار است. آموزش و مشاوره بیمار و خانواده هایشان یعنی بیماران و خانواده هایشان در مورد نحوه مراقبت ها، پیروی از دستورالعمل های استفاده از داروها و چگونگی بهبود وضعیت سلامتی بیمار، پس از بازگشت به خانه آشنا شوند و نحوه مراقبت صحیح از بستن زخم، عوارض دارو و … را آموزش ببینند. آموزش های یک پرستار از لحظه بستری شدن یک بیمار در بیمارستان شروع شده و تا زمان مرخص شدن ادامه دارد.

همکاری با سایر اعضای تیم مراقبت های بهداشتی

تیم مراقبت های بهداشتی یک تیم ضروری در مسیر درمان بیمار است و باید مانند هر تیم دیگری هر کدام به وظایف خود عمل کرده و در کنار آن به یکدیگر نیز کمک کنند. ویژگی هایی که در موفقیت یک تیم تاثیرگذار هستند مانند: مسئولیت پذیری، ارتباطات، رهبری، نظم و انظباط، هماهنگی، داشتن هدف روشن و داشتن استراژی است. هر عضو در تیم مراقبت های بهداشتی باید به وظایف و نقش منحصر به فرد خود به خوبی بپردازد. اعضای تیم باید با هم کار کنند و مراقبت از بیمار را در الویت قرار دهند. پرستاران مسئول جمع آوری اطلاعات در مورد سلامتی بیمار و به اشتراک گذاشتن این اطلاعات با تیم بزرگ تر مانند پزشکان، جراحان و سایر پرستاران هستند.

مستندسازی مراقبت های ارائه شده

پرستاران باید به صورت روزانه شرایط بیمار را بررسی کنند و میزان تغییرات و پیشرفت بیمار نسبت به داروها را بررسی کنند. پس از بررسی علائم بیمار، تمامی اطلاعات مشاهده شده و اطلاعات مربوط به درمان باید به دقت در پرونده بیمار ثبت شود به این صورت پزشک می تواند روند درمان را به راحتی بررسی کند و در صورت نیاز شرایط درمانی بیمار را تغییر دهد.

حفظ محیطی امن و بهداشتی

از آن جایی که محیط بیمارستان، خود می تواند باعث ایجاد بیماری هایی شود و برای افرادی که ضعیف شده اند و در بیمارستان بستری هستند می تواند محیطی خطرناک باشد، حفظ و رعایت پروتکل های کنترل عفونت و بیماری بسیار اهمیت دارد و برای قطع انتقال بیماری ها باید اتاق بیمار تمیز نگه داشته شود و وسایل پزشکی باید استریل شوند.
مهارت ها و ویژگی های مورد نیاز پرستاران در دانمارک

طلایی برای پرستاران در دانمارک شغلی ارزشمند، پرمتقاضا و با مزایای عالی تصویر 3 | • درناتریپ ✈️

پرستاران به گونه ای باید آموزش ببینند که در موقعیت های پر فشار و پر استرس بتوانند به درستی تصمیم گرفته و برای درمان بیمار تلاش کنند. گاهی ممکن است در یک لحظه چند بیمار در بخش مراقبت نیاز به کمک داشته باشند و این یکی از مهارت هایی است که یک پرستار باید داشته باشد تا بتواند رسیدگی به بیماران الویت بندی کرده و به نوبت به آن ها رسیدگی کند. داشتن مهارت های ارباطی قوی از مهم ترین مهارت هایی است که یک پرستار باید آموزش دیده باشد زیرا به برقراری ارتباط پرستار با اعضای تیم مراقبت های ویژه، بیمار و خانواده بیمار اهمیت بالایی دارد. در ادامه به توضیح مهارت های لازم یک پرستار خواهیم پرداخت:

مهارت های ارتباطی قوی

پرستاران ممکن است در تهیه روند درمان بیمار با همکاری پزشک نقش داشته باشند در نتیجه لازم است که مهارت های تفکر انتقادی قوی و مهارت های بین فردی و ارتباطی خوبی داشته باشند تا بتوانند با پزشکان، بیمار و خانواده بیمار ارتباط قوی ایجاد کنند. همچنین پرستاران جز افرادی هستند که به صورت مستقیم با بیمار و خانواده آن ها در ارتباط هستند پس داشتن ارتباط قوی می تواند در ارائه آموزش ها و توضیحات لازم به آن ها کمک کننده باشد.

مهارت های تفکر انتقادی

تفکر انتقادی در پرستاران به آن ها کمک می کند تا تصمیماتی بگیرند که منجر به مراقبت های مطلوب از بیمار می شود. تفکر انتقادی حاصل غرآیند جمع آوری اطلاعات، ارزیابی کامل آن و سپس تصمیم گیری است. تفکر انتقادی به پرستاران کمک می کند تا بتوانند برای تصمیمی گیری آکاهانه در مراقبت های پزشکی بیماار اقدام کنند. مانند تصمیم گیری برای آزمایشات لازم از بیمار، انجام آزمایش و درمیان گذاشتن نظرات خود با پزشک.

مهارت های بین فردی قوی

مهارت های بین فردی پرستاران یعنی ویژگی های بین فردی، مانند اعتماد، همدلی، هوش هیجانی، ارتباط قاطعانه، احترام، گشودگی نسبت به تجربیات دیگران، انعطاف پذیری، بلوغ اجتماعی، درک و … . مهارت های بین فردی پرستاران به ارتباط آن ها با تیم مراقبت های بهداشتی، بیماران و خانواده آن ها تاثیر گذار است.
مهارت های سازمانی و مدیریت زمان

پرستاران در خط مقدم مراقبت از بیماران هستند و داشتن مهارت های سازمانی و مدیریت زمان می تواند توانایی پرستاران برای تصمیم گیری های سریع و به موقع را افزایش دهد. مدیریت زمان در مراقبت بیماران در بخش های اورژانس و مراقبت های ویژه اهمیت بالایی دارد. آموزش مدیریت زمان به پرستاران کمک می کند تا در زمان مورد نیاز بتوانند برای انجام وظایف و درمان چندین بیمار در یک زمان و الویت بندی وظایف، به درستی عمل کنند. همچنین پرستاران رزوانه با حجم کاری سنگینی مواجه هستند و فشار کاری بالا و استرس زیادی را متحمل می شوند. حجم کاری بالا و استرس در محیط پر فشار نیاز به تصمیم گیری در زمان محدود و به کارگیری صحیح مهارت ها است.

پیام بگذارید