جاهای دیدنی فریدونکنار، شهری با تم سبز🤔

ما در درناتریپ قصد داریم شما را با جاهای دیدنی فریدونکنار آشنا کنیم. شهر فریدونکنار یکی از شهر های استان مازندران است که از پر گردشگر پذیرترین مناطق استان مازندران است.این شهر با داشتن فرهنگ غنی و مکان های طبیعی بسیار زیبا می تواند مقصد سفرهای شما باشد.

جاهای دیدنی فریدونکنار
جاهای دیدنی فریدونکنار

موقعیت جغرافیایی فریدونکنار

این شهر از غرب با محمودآباد، از شرق به بابلسر، از شمال به دریای خزر و از جنوب به شهرهای آمل و بابل دسترسی دارد. ارتفاع متوسط این شهر جلگه‌ای از سطح آب‌های آزاد جهان حدود ۱۳– متر می‌باشد و در عرض جغرافیایی ۳۶ درجه و ۴۲ دقیقه شمالی و طول جغرافیایی ۵۲ درجه و ۳۰ دقیقه شرقی (منطبق بر ساعت رسمی کشور) واقع شده‌است رودهای فری کنار و ملاکلا زمین‌های این شهر را مشروب می‌کنند.

چرا فریدونکنار؟

| جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

 در جنگ بین فریدون و ضحاک، فریدون با شکست ضحاک مرزهای جنوبی ساحل خزر را به سلطه خود در آورد و بعد از آن این منطقه به فریدونکنار معروف شد.

سوغات و صنایع دستی فریدونکنار

فریدونکنار شهر برنج و ماهی است. این شهر را به عنوان پایتخت برنج ایران نیز می‌شناسند. در هر گوشه و کنار آن شالیزارهایی را می‌بینید که خوش عطر و طعم‌ترین برنج ایرانی را به عمل می‌آورند. از طرفی نزدیکی به دریا سبب شده ماهی و خاویار تازه به وفور در شهر یافت شود.

در بازار ماهی فروشان می‌توانید انواع ماهی تازه مثل اوزون‌برون، سفید، کفال، کپور، کیلکا، ساردین، شک، اورنج، چکاب و خاویار را تهیه کنید. در بازارهای سنتی فریدونکنار نیز می‌توانید انواع مربا و ترشیجات شمالی و سبزی‌های محلی تازه را پیدا کنید و به عنوان سوغاتی به شهر و دیار خود ببرید.

عمده پودر ماهی کیلکا 768x460 1 | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

از سوی دیگر اهالی فریدونکنار صنایع‌ دستی رنگارنگی می‌سازند که می‌توانید آن‌ها را برای عزیزانتان هدیه ببرید. محصولات حصیری، انواع سفال، گلیم‌های خوش نقش و طرح، سوزن‌دوزی مازندرانی، معرق چوب و… صنایع دستی این شهر زیبای ساحلی هستند.

مهم ترین جاهای دیدنی فریدونکنار

باغ پرندگان

| جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

باغ پرندگان یکی دیگر از جاذبه های دیدنی فریدونکنار است که در پارک ساحلی لاله و در نزدیکی میدان درنا قرار دارد. این باغ به‌عنوان اولین باغ پرندگان خطه شمال شناخته می‌شود و در نزدیکی ساحل واقع شده است. از جمله انواع پرندگان این باغ می‌توان به مرغابی، مرغ وحشی، غاز وحشی، پلیکان، خوتکا، قو و بعضی دیگر از پرندگان مهاجر اشاره کرد. اگر به دیدن پرندگان رنگارنگ از نزدیک علاقه دارید، این باغ می‌تواند بهترین انتخاب شما در سفر به فریدونکنار باشد.

تالاب فریدونکنار، جاهای دیدنی فریدونکنار

fereydunkenar 36 scaled | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

تالاب معروف فریدونکنار از جمله بزرگترین تالاب های استان مازندران است که بیش از 5400 هکتار مساحت دارد. همچنین خوب است بدانید تالاب فریدونکنار در میان صدها تالاب استان مازندران، به عنوان غنی ترین تالاب برای پرندگان شناخته می شود.

اما بهترین زمان بازدید از تالاب فریدونکنار، فصل پاییز است. در فصل پاییز هزاران گونه پرنده از جمله طاووسک، سسک دم پهن، عقاب دریایی دم سفید، اردک نوک پهن، قوی فریادکش، بوتیمار و صدها گونه دیگر به فریدونکنار مهاجرت می کنند تا در تالاب فریدونکنارزندگی کنند.

روستای ازباران، جاهای دیدنی فریدونکنار

| جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

روستای ازباران منطقه ای بسیار سرسبز و دیدنی است که هم زیبایی منطقه و هم آب بندان های جذاب باعث شده هر سال هزاران گردشگر از این منطقه بازدید کنند.

ساکنین روستای ازباران نزدیک به 3هزار نفر در غالب بیش از 700 خانوار هستند که از قرن های پیش، هنگام به وجود آمدن روستا تا به امروزه، همچنان یکی از مهربانترین مردمان مازندران به حساب می آیند. صید ماهی، قو و مرغابی در این روستا امری رایج است و اگر در فصل مهاجرت پرنده ها به روستا بروید، پرندگان بسیاری را در حال پرواز و سکونت در روستای ازباران را مشاهده خواهید کرد

پناهگاه حیات‌ وحش فریدونکنار

جاهای دیدنی فریدونکنار
جاهای دیدنی فریدونکنار

پناهگاه حیات‌‌وحش فریدون‌کنار مساحتی حدود ۴۶ هکتار دارد و به‌عنوان یکی از مناسب‌ترین زیستگاه‌ها برای پرندگان مهاجر آبزی شناخته می‌شود. این منطقه که از جاهای دیدنی فریدونکنار به شمار می‌آید، بیش از ۸۷ گونه پرنده دارد و ازجمله پرنده‌های این منطقه می‌توانیم به اردک سر‌ سفید، اردک بلوطی، چنگر، چنگر نوک سرخ یا چارخو، طاووسک، یلوه آبی، بوتیمار کوچک و پرستوی دریایی معمولی اشاره‌ کنیم.

ساحل فریدونکنار

freydon knar | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

یکی از زیباترین جاهای دیدنی فریدونکنار، مثل همه شهرهای ساحلی شمال و جنوب، ساحل آن است. ساحل فریدونکنار دارای پلاژهای آقایان و بانوان بوده تا گردشگران بتوانند به راحتی از شنا کردن در دریای خزر لذت ببرند. اما توجه داشته باشید برای شنا در این دریا حتما نکات ایمنی را رعایت نمایید تا خطر و یا مشکلی به وجود نیاید. همچنین همراه داشتن لوازم ضروری و لباس اضافه را فراموش نکنید.

امامزاده، جاهای دیدنی فریدونکنار

در این منطقه امامزاده فخر علی حیدر کلا ، امامزاده قاسم و بقعه امامزاده سید محمد وجود دارد که از امامزاده های قدیمی این شهر هستند و قدمت آن ها به دوران قاجار بر می گردد . این امامزاده ها جز بنا های تاریخی این منطقه محسوب می شوند .

شالیزارهای فریدونکنار

1697463 | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

شالیزارهای فریدونکنار که مملو از سرسبزی و زیبایی است، به عنوان یکی از جاذبه های دیدنی فریدون کنار شناخته می‌شوند و هنگامی که از کنار آن ها عبور می کنید، زنان و مردانی را خواهید دید که با لباس های محلی و رنگارنگ مشغول کشت برنج هستند و شما با تماشای این صحنه ها می توانید دز بالایی از آرامش را احساس کنید و برای لحظاتی زندگی شهری، آلودگی هوا، مشغله های زندگی و کار را از ذهن خود دور کنید.

شهرک ساحلی خزر شهر

زیبایی های شهرک ساحلی خزرشهر بهم ls6mE6 | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

شهرک ساحلی خزر شهر در 6 کیلومتری فریدونکنار قرار دارد و به دو بخش شمالی و جنوبی تقسیم می شود . گردشگران برای ورود به این شهرک باید از قبل کارت ورود را تهیه کنند . طبیعت بکر و منحصر به فرد این شهرک که در جوار دریا قرار گرفته است باعث شده که این شهرک به یکی از جاذبه های گردشگری پرطرفدار تبدیل شود .

روستا ی حزین، جاهای دیدنی فریدونکنار

های شمال 1000x670 1 | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

روستای حزین در فاصله 13 کیلومتری و در بخش جنوب شرقی این شهرستان واقع شده است . حدود 60 هکتار پوشش جنگلی و 50 هکتار دریاچه در این روستا وجود دارد . جنگل حزین از مکان های سرسبز و بکر فریدونکنار است که هر ساله گردشگران زیادی را به خود جذب می کند . در این جنگل رودخانه ای زیبا وجود دارد که باعث شده این جنگل شگفت انگیز و سحر آمیز به نظر بیاید.

بناهای تاریخی فریدونکنار

e9fee0da7c20d7c87f8f6e01530bf7b2 | جاهای دیدنی فریدونکنار • درناتریپ ✈️

اگر قصد دارید تا از مکان های گردشگری فریدونکنار با جاذبه های تاریخی دیدن کنید می توانید به سقاخانه، تپه ظلا کتی، پل فلزی، و گورستان های قدیمی دیدن کنید که برخی از بناهای آن در زلزله از بین رفته اند.

مراکز خرید فریدونکنار

  • مرکز خرید پرشیا
  • مرکز خرید اکسین
  • بازار ماهی فروشان
نمایش نظرات (2)