راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی در سفرهای هوایی

پرواز زدگی چیست؟ راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی

راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی ، بیماری هوا نوعی اختلال ناسازگاری است که باعث عرق سرد، حالت تهوع و استفراغ در طول پرواز می شود. به شدت احساس می شود، به خصوص زمانی که هواپیما در حال لرزش است، اغلب لرزش هواپیما باعث بیماری هوا می شود. کسانی که در حین پرواز احساس ناراحتی هوازی می کنند می توانند با توجه به چند نکته از عوارض این بیماری بکاهند.

راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی
راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی

چگونه بیماری هوا رخ می دهد؟

اگر چه بیماری هوا به دلایل زیادی ایجاد می شود، اما این اختلال ناشی از ناسازگاری ارتباط بین گوش و چشم است. در گوش داخلی ما موهایی وجود دارد که به حرکت حساس هستند. این موها حرکت رو به جلو را در طول سفر هوایی تشخیص می دهند، اما چشمی که نمای ثابتی روی هواپیما می بیند، نمی تواند تشخیص دهد که در حال حرکت است یا خیر. به سادگی گوش پیام “ما در حال حرکت هستیم” به مغز می فرستد در حالی که چشم سیگنال “نه، ما همچنان ایستاده ایم”. این باعث ایجاد سردرگمی در مغز می شود و در نتیجه سرگیجه، حالت تهوع، عرق کردن، خمیازه کشیدن، لرزش، خستگی و استفراغ رخ می دهد.

بیماری هوا یک اختلال مهم است که استانداردهای زندگی کسانی را که می خواهند به طور منظم با هواپیما سفر کنند، پایین می آورد. روش های خاصی را می توان برای به حداقل رساندن و حتی خلاصی کامل از اثرات بیماری هوا به کار برد.

راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی
راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی

چگونه از بیماری هوایی جلوگیری کنیم؟

شما می توانید در برابر بیماری هوایی کنار پنجره بنشینید. اگر بیماری هوایی شما ناشی از ترس از ارتفاع یا فوبیای پرواز نیست، ممکن است این کار موثر باشد.
بخش‌های میانی سمت راست جایی هستند که لرزش کمترین میزان را در هواپیما احساس می‌کند. بر این اساس می توانید صندلی های خود را انتخاب کنید.
وقتی حالت تهوع داشتید به عقب خم شوید و سعی کنید سر را زیاد تکان ندهید.
همیشه قبل از پرواز غذاهای سبک انتخاب کنید و مایعات فراوان بنوشید. از نوشیدنی های گازدار و غذاهایی که می توانند شما را نفخ کنند اجتناب کنید.
می توانید قبل از سوار شدن به هواپیما آدامس نعنایی بجوید. آدامس نعناع می تواند برای حالت تهوع مفید باشد.

راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی
راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی

هواپیماهای پهن پیکر حرکت کمتری را منتقل می کنند، به این معنی که شما کمتر از حرکات هواپیما احساس می کنید. اگر می توانید هواپیمای خود را انتخاب کنید، با هواپیماهای پهن پیکر پرواز کنید.
اگر می توانید با پوشیدن لباس های راحت سوار شوید. هنگام نشستن راحت تر خواهید بود و پوشیدن لباس های راحت خطر تهوع ناشی از استرس را کاهش می دهد.
سعی کنید در هواپیما چیزی نخوانید و به نمایشگرهای روشن نگاه نکنید.
اگر در طول پرواز وضعیت شما بدتر شد، حتما به خدمه کابین اطلاع دهید

راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی
راهکارهای برای غلبه بر پرواز زدگی

بسیاری از پروازهای طولانی همراه با چندین توقف است.برای  اگر وقت و پول کافی دارید، در مسیر خود یک شب وقفه بیندازید و استراحت کنید. روشی موثر که شما را آماده جت لگ می کند. یک محل اقامت دنج و آرام برای استراحت پیدا کنید، به اندازه کافی غذای با کیفیت میل کنید تا آماده پرواز به مقصد شوید. این استراحت معجزه می کند.

پیام بگذارید