تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!، آیا برای شما هم پیش آمده که تفاوت بلیط ها را در هنگام خرید ندانید؟ ما در این مقاله علمی قصد داریم شما را با تفاوت بلیط چارتر و سیستمی آشنا کنیم تا خرید آگاهانه ای را داشته باشید پس ما در درناتریپ همراه باشید.

پرواز چارتر چیست؟

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!
تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!

پرواز چارتر پروازی نامنظم است که توسط یک تورگردان برای انتقال گردشگران به یک مسیر مشخص سفارش داده می شود. در واقع این اجاره هواپیما از ایرلاین برای مدت زمان معین است، در حالی که خدمه و تجهیزات مانند پروازهای معمولی هستند. سازماندهی حرکت شامل خدمات زمینی است که پروازهای منظم را نیز کنترل می کند.

یک مسافر، خریدار بلیط هواپیما چارتر، باید بفهمد که با نوع خاصی از حمل و نقل متفاوت با پروازهای معمولی مواجه است.
ویژگی اصلی پروازهای چارتر، برنامه ناپایدار است. معمولاً، یک پرواز چارتر در برنامه پروازهای معمولی قرار می گیرد. در نتیجه تغییر در برنامه پروازهای چارتر و تاخیر در روز حرکت امکان پذیر است. به عنوان مثال، در صورت تاخیر در پرواز و overlay در فرودگاه،

خدمات چارتر تنها پس از پروازهای معمولی انجام می شود. علاوه بر این، دلیل تأخیر یک پرواز چارتر معین، اغلب تأخیر در پروازی است که برای اجرای همان هواپیما از مبدأ قبلی تعیین شده است. به هر حال، خطوط هوایی از هواپیماهای خود برای انجام یک سری پروازهای متوالی استفاده می کنند، نه تنها پرواز خاص شما.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!
تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!

در صورت تاخیر در پرواز یا تغییر برنامه، مسافر چارتر در شرایط نامناسبی نسبت به مسافران پرواز عادی قرار دارد. اما در بیشتر موارد دیگر حقوق آنها برابر است. به عنوان مثال، زمانی که زمان انتظار برای خروج از 8 ساعت بیشتر شود، شرکت هواپیمایی که پرواز چارتر را انجام می دهد نیز موظف است برای مسافران خود یک هتل هتل برای کل دوره انتظار و وعده های غذایی گرم ارائه دهد (شرایط دقیق باید مستقیماً با شرکت هواپیمایی که انجام می دهد مشخص شود. پرواز). لطفاً توجه داشته باشید: این مسئولیت بر عهده شرکت هواپیمایی (ایرلاین) است، این مسئولیت حامل (ایرلاین) است و نه آژانس مسافرتی – برگزار کننده پرواز یا چارتر کننده پرواز که گردشگران عصبانی معمولاً شکایات خود را به آن می پردازند.

Charter flights | تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟! • درناتریپ ✈️

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

خرید بلیط چارتر اغلب بسیار ارزان تر از بلیط برای پروازهای معمولی است. همچنین بیشتر پروازهای چارتر مستقیم و بدون توقف و پروازهای ارتباطی هستند.

اغلب پروازهای منظم مستقیم به استراحتگاه های محبوب وجود ندارد، یا تعداد آنها حداقل است. با کمک چارتر می توانید مستقیماً به مکان هایی بروید که پروازهای معمولی در آن ها پرواز نمی کنند. و همه اینها بدون انتظار برای پروازهای اتصال، جستجوی بلیط های متعدد و انتخاب مسیر پیچیده.
هنگام تشکیل تورها به مقصدهای توریستی پرطرفدار، بلیط پروازهای چارتر در بسته تور استاندارد گنجانده شده است. اما امکان خرید بلیط بدون بسته مسافرتی به خصوص در شرکت ما امکان پذیر است.

بلیط سیستمی چیست؟ تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!

بلیط سیستمی بلیط هایی هستند که بر خلاف بلیط چارتر  به صورت معمول چه از آژانس های هواپیمایی ، چه از خود هواپیمایی خریداری کنید تفاوتی با هم ندارند. بلیط این پروازها را می توانید برای مدت زمانی بسیار بلند خریداری کنید. در ایران بیشتر پروازهای دارای اهمیت و با استقبال زیاد به صورت سیستمی به فروش می رسد. در پروازهای سیستمی هزینه ضرر پر نشدن پرواز بر عهده ی خود هواپیمایی است.

تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!
تفاوت بلیط چارتر و سیستمی؟!

مزایا بلیط های سیستمی چیست؟

همترین مزایای بلیط سیستمی شامل موارد زیر می شود:

  • قیمت بلیط های سیستمی ثابت است.
  • هزینه این نوع بلیط ها برای کودکان کمتر از هزینه بلیط بزرگسالان است.
  • امکان استرداد بلیط بر اساس قوانین وجود دارد. (براساس قوانین درصدی از مبلغ بلیط به عنوان جریمه از پول بلیط برداشته می شود و مابقی بازگشت داده می شود.

قیمت گذاری بلیط های سیستمی

قیمت پروازهای سیستمی معمولاً گران تر از بلیط های چارتر هستند. ولی همیشه اینگونه نیست. معمولاً قیمت بلیط های سیستمی در فاصله های زمانی دوتر از زمان پرواز ارزانتر و ثابت است. و با نزدیک شدن به زمان پرواز قیمت بلیط افزایش پیدا می کند

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.