اخبار کنسلی پرواز را از کجا چک کنیم؟

راحت‌ترین و سریع‌ترین راه برای سفر کردن، از طریق هواپیما است. ازآنجایی‌که تهیه بلیط هواپیما راحت‌تر از بقیه بلیط‌ها است، سفر با هواپیما نیز به همه افراد توصیه می‌شود. یاخبار کنسلی پرواز را از کجا چک کنیم؟کی از مشکلاتی که در سفر با هواپیما ممکن است ایجاد شود، کنسلی‌های یهویی و بی‌موقع است که شاید خبردار نشوید. برای حل این مشکل قصد داریم تا در این مقاله از نحوه اطلاع از کنسلی یا تاخیر پروازها صحبت کنیم. اگر شما هم نمی‌دانید که کنسلی پرواز یا تاخیر در پرواز را از کجا چک کنید تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چرا کنسلی در پروازها اتفاق می‌افتد؟

یکی از بدترین مواردی که ممکن است در هر سفری اتفاق بیفتد، کنسلی پرواز است. کنسلی پرواز یا در تاخیر در پرواز همیشه اتفاق نمی‌افتد و معمولا در شرایط خاص ممکن است که پروازها کنسل شده یا به تعویق بیفتد. در ادامه می‌خواهیم دلایل کنسلی پروازها را ذکر کنیم:

شرایط بد آب‌و‌هوایی

یکی از اصلی‌ترین دلایل کنسلی پروازها را می‌توان به شرایط جوی نامناسب ربط داد. معمولا در هوای طوفانی، مه، بادهای بسیار شدید، باران سیل‌آسا یا آب‌وهوای بسیار گرم و طاقت‌فرسا پروازها کنسل شده یا به تعویق می‌افتند. می‌توانید قبل از پرواز از طریق هواشناسی وضعیت جوی را بررسی کنید.

نقص فنی در هواپیما

از دیگر دلایل کنسلی در پروازها وجود مشکل یا نقص در هواپیما است که این نقص ممکن است شامل نشت هیدرولیک، موتور معیوب و … باشد. در صورت خرابی هواپیما معمولا پرواز با تاخیر صورت می‌گیرد یا در صورت مشکل زیاد پرواز کنسل خواهد شد.

کنسلی پرواز را از کجا چک کنیم؟ تصویر 2 | • درناتریپ ✈️
اخبار کنسلی پرواز را از کجا چک کنیم؟

مسائل امنیتی

از دیگر دلایل کنسلی پروازها می‌توان به مسائل امنیتی اشاره کرد. در صورت بمب گذاری در شهر مقصد یا وجود جنگ‌های داخلی و خارجی، هواپیماها اجازه پرواز ندارند و در این صورت پرواز کنسل خواهد شد.پس بهتر است در این شرایط خاص از پروازهای هوایی خودداری کنید.

کمبود کادر پرواز

از دیگر دلایل کنسلی پروازها ممکن است به دلیل نبودن هواپیما یا کمبود کادر پرواز باشد که در هواپیما نیز همانند دیگر محیط کاری باید اعضای کافی وجود داشته باشد. ممکن است که گاهی کادر هواپیما در اثر بیماری یا دیگر موارد حضور نداشته باشند که در این صورت پرواز کنسل یا دچار تاخیر خواهد شد.

با این راهکارها، پروازت تاخیر نداره!

همان‌طور که گفتیم از تلخ‌ترین تجربه‌های سفر می‌توان به کنسل شدن پروازها اشاره کرد که ممکن است برای همه ما اتفاق افتاده باشد.این امر می‌تواند ضرر مالی زیادی را نیز برای افراد به همراه داشته باشد. در ادامه می‌خواهیم راه‌هایی را به شما نشان دهیم تا دیگر به کنسلی پروازها برنخورید و ضرر مالی‌تان جبران شود.

سفر در روزهای خلوت‌تر

یکی از مهم‌ترین و هوشمندانه‌ترین انتخاب‌هایی که ‌میتواند به شما کمک کند تا از تاخیر یا کنسل شدن پرواز جلوگیری کنید، برنامه‌ریزی و انتخاب پرواز در روزهای خلوت و وسط هفته است. از رزرو بلیط در تعطیلات خودداری کنید تا به تاخیر یا کنسلی پرواز برنخورید.

چک کردن وضعیت پرواز

توصیه می‌شود که قبل از پرواز با فرودگاه موردنظرتان تماس بگیرید یا حتی به‌صورت آنلاین، وضعیت پرواز را چک نمایید. اگر حتی به‌صورت آنلاین نیز خبر تاخیر یا کنسلی پرواز را دیدید بهتر است که برای اطمینان بیشتر با فرودگاه تماس بگیرید و تمامی سوالات مربوطه را از اپراتورهای فرودگاه بپرسید.

دریافت گزارش‌های فرودگاه

قبل از اینکه برنامه‌ریزی سفرتان را انجام دهید، بهتر است که برای دریافت گزارش‌های فرودگاه ثبت‌نام نمایید. در این گزارش‌ها هرگونه تغییر در برنامه‌های فرودگاه و خبرها به‌صورت فوری برای شما ارسال می‌شود و شما می‌توانید راحت‌تر بلیط هواپیما را تهیه کنید.

داشتن بیمه سفر

اگر تا حدودی نتوانستید که از کنسلی یا تاخیر پرواز خود جلوگیری کنید، با داشتن بیمه سفر می‌توانید از نظر مالی این کنسلی را جبران نمایید. می‌توانید با ارائه بیمه سفر، درصدی از ضرر وارد شده را جبران کنید که البته انواع مختلفی از بیمه‌های سفر وجود دارد. قبل از تهیه بلیط هواپیما می‌توانید بیمه سفر خود را دریافت نمایید.

گزارش های فرودگاه تصویر 3 | • درناتریپ ✈️
دریافت گزارش‌های فرودگاه

راه حل‌هایی برای چک کردن زمان پرواز و آگاهی از کنسلی یا تاخیرها

به‌طورکلی آسان‌ترین راه برای بررسی وضعیت پرواز، چک کردن آن به‌صورت آنلاین است. کافی است تا به سایت هواپیمایی مروبطه رفته و اطلاعات مربوط به بلیط خود را وارد کنید و زمان دقیق تاخیری یا کنسلی را می‌توانید بدین‌صورت دریافت کنید. همچنین از راه‌های دیگر برای چک کردن زمان پرواز این است که اگر در فرودگاه هستید، صفحه‌های ورود و خروج را پیدا کنید. در کنار این موارد وضعیتی همچون (وارد) یا (تاخیر) فهرست شده است. این لیست را زمانی می‌توانید ببینید که در فرودگاه حضور داشته باشید.

از راه‌های دیگر برای چک کردن زمان پرواز یا تاخیری این است که با شماره تلفن‌های رایگان هواپیمایی تماس بگیرید و با اپراتورهای این شبکه صحبت کنید. می‌توانید از این طریق تمامی سوالات خود را بپرسید. برای اینکه بدانید هواپیما به‌موقع فرود آمده است یا خیر کافی است تا از کسانی که منتظر شما هستند بخواهید تا به‌محض فرود آمدن هواپیما به شما پیام بدهند یا تماس برقرار کنند. تلفن‌ها معمولا پس از پرواز مجاز هستند که روشن شوند.

ازآنجایی‌که بزرگ‌ترین مشکل همه افراد در سفرهای هوایی، زمان کنسلی یا تاخیر پرواز است، در این مقاله در خصوص راه‌حل‌هایی که می‌توان زمان تاخیری یا کنسلی را چک کرد، صحبت کردیم. معمولا پروازها به دلیل شرایط بد آب‌وهوایی، مسائل امنیتی، نقص فنی در هواپیما یا … دچار کنسلی یا تاخیر می‌شوند. با دانستن این موارد می‌توانیم برخی از کنسلی‌ها را از قبل پیش‌بینی کنیم. همچنین با چک کردن وضعیت پرواز یا سفر کردن در وسط هفته یا روزهای خلوت‌تر تا حد زیادی از کنسل شدن پرواز می‌توان جلوگیری کرد.

پیام بگذارید