بررسی فروش ماشین چینی‌های تازه‌وارد در بازار ایران

خروج آمریکا از برجام باعث شد که بسیاری از کشورها در روابط اقتصادی خود با ایران تجدیدنظر کنند. مشکلی که باعث شد حتی دیرینه‌ترین قراردادها و همکاری‌ها میان شرکت‌های ایرانی و اروپایی از بین رفته و این شرکت‌ها دیگر نقشی در بازار ایران نداشته باشند. این مشکل بیش از همه گریبان‌گیر خودروسازی در ایران شد و شرکت‌هایی مانند پژو و رنو برای همیشه از این بازار رخت بربستند. در این میان برندهای چینی همکاری خود را با شرکت‌های ایرانی در هاله‌ای از ابهام قرار داده و ترجیح دادند که این رابطه را کج دار و مریز ادامه دهند. به همین دلیل هنوز هم برخی از شرکت‌های خصوصی مشغول به فروش ماشین چینی و ارائه محصولات این شرکت‌ها در ایران هستند. در این مقاله می‌خواهیم ویژگی‌های برخی از جدیدترین برندهای چینی در ایران را موردبررسی قرار دهیم.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

دیگنیتی

دیگنیتی یکی از محصولات جدید گروه بهمن است که قرار است برای رقابت با جک S5 و هایما S7 به بازار ایران عرضه شود. گروه بهمن شرایط فروش ماشین دیگنیتی در ایران را اعلام کرده و نخستین طرح فروش این خودرو را در ایران رقم زده است. برای انتقال قدرت در دیگنیتی از یک گیربکس CVT استفاده شده و مخزن سوخت آن 58 لیتر ظرفیت دارد.

فیدلیتی

فیدلیتی

یکی دیگر از تازه‌واردهای چینی که توسط گروه بهمن پشتیبانی می‌شود، فیدلیتی نام دارد. فیدلیتی نامی است که گروه بهمن برای محصول جدید چینی خود به نام جتور X70s در نظر گرفته است. این خودرو از سری محصولات شرکت چری است که در آن از یک پیشرانه توربوشارژ 1.5 لیتری استفاده شده است. این پیشرانه می‌تواند قدرتی حداکثر تا 156 اسب بخار و گشتاوری برابر 230 نیوتن متر تولید کند. پیشرانه به‌کاررفته در محصول جدید گروه بهمن پیش‌ازاین امتحان خود را در قلب تیگو 7، چری آریزو 5 توربو و چری آریزو 6 پس داده است.

لیفان X70

لیفان یکی از برندهای چینی موفق در بازار ایران است که محصولات آن با استقبال خوبی در این بازار مواجه شدند. فروش ماشین لیفان X70 توسط گروه خودروسازی بم در دسته شاسی‌بلندهای اقتصادی کلید خورده است. این خودرو که محصول سال 2018 است با یک پیشرانه دو لیتری تنفس طبیعی ارائه شده است. حداکثر گشتاور لیفان X70 نیز 178 نیوتن متر است. گروه خودروسازان بم تنها نمونه دنده‌اتوماتیک لیفان X70 را با گیربکس CVT به بازار عرضه کرده است. این خودرو برای رسیدن از صفر به صد به حدود 14 ثانیه زمان نیاز دارد و سرعت آن حداکثر به 175 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

JMC S350

JMC S350

JMC S350 یکی از شاسی‌بلندهای چینی است که توسط ریگان خودرو در ایران به فروش می‌رسد. این خودرو با استفاده از یک پیشرانه دو لیتری توربوشارژ می‌تواند قدرتی برابر 205 اسب بخار و گشتاوری در حدود 325 نیوتن متر را تولید کند. این قدرت برای خودرویی با حدود 2.5 تن وزن چندان مناسب نیست. به همین دلیل JMC S350 شاسی‌بلندی نیست که بتواند لذت یک رانندگی پرهیجان را برای شما به ارمغان آورد. نباید از JMC S350 انتظار داشته باشید که زودتر از 13 یا 14 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت برسد.

فروش ماشین چینی در ایران و ابهامات آن

خرید خودرو؛ به دلایل مختلف ازجمله نوسان در تولید و واردات خودرو، نرخ ارز و تورم، با تغییرات زیادی روبه‌رو می‌شود. همچنین به‌دلیل عدم اطلاع افراد از مشخصات فنی و شرایط بازار و غیرمنطقی بودن نرخ‌های اعلامی، افراد تمایل کمتری به خرید و فروش ماشین از خود نشان می‌دهند. ازسویی تجربه‌ی ما در تمام این سال‌ها نشان می‌دهد که 72% خودروهای کارکرده دارای حداقل یک مشکل فنی یا بدنه هستند؛ در چنین شرایطی نیاز به متخصصین خبره و مجرب احساس می‌شود تا علاوه‌بر راهنمایی در خرید خودرو دست دوم کارشناسی شده و مطمئن، در امر فروش خودرو کارکرده با قیمت واقعی نیز به ما کمک کنند.

هرچند در حال حاضر خودروسازان ایرانی همکاری خود را با شرکت‌های چینی از سر گرفته و نمونه‌های جدیدی از محصولات چینی را به بازار عرضه کرده‌اند، اما هنوز هم درباره فروش ماشین چینی در ایران ابهاماتی وجود دارد. تجربه موفق حضور شرکت‌هایی مانند لیفان، جک، جیلی و چری در ایران باعث شده که خودروسازان به آینده این محصولات امیدوار شوند. اما تضمینی وجود ندارد که محصولات جدید این شرکت‌ها به سرنوشت محصولات بورگوارد، کوپا، گریت وال و هاوال دچار نشوند. به‌ویژه که امروز در بازار خودروهای کارکرده ایران، خودروهای چینی دست دوم چندان طرفدار ندارند. به همین دلیل ممکن است این آینده مبهم خریداران را به سمت خرید ماشین‌های دیگری سوق دهد. اگر خواستید از این ماشین‌های خوش‌فروش خریداری کنید، پیشنهاد می‌کنیم وارد صفحه فروش ماشین همراه مکانیک شوید و از خودروهای مختلف موجود در آن دیدن کنید.

 

پایان رپورتاژآگهی/.

این مطلب صرفاً جنبه تبلیغاتی داشته و درناتریپ هیچ مسئولیتی را در رابطه با محتوای آن نمی‌پذیرد.

پیام بگذارید