گردشگری حیات وحش، تجربه ای هیجان انگیز!

گردشگری حیات وحش به مشاهده و تعامل با جانوران و گیاهان محلی در زیستگاه های طبیعی آنها اشاره دارد. این بخش شامل بخش هایی مانند اکوتوریسم، تورهای سافاری و گردشگری کوهستانی است. گردشگری تماشای حیات وحش عمدتاً در مناطق حفاظت شده رخ می دهد. طبیعت، پارک های ملی و حیات وحش مهم ترین دارایی های گردشگری برای گردشگرانی هستند

1 9a | گردشگری حیات وحش • درناتریپ ✈️

گردشگری تماشای حیات وحش در آفریقا بر اساس گزارش UNWTO “به سوی اندازه گیری ارزش اقتصادی گردشگری تماشای حیات وحش در آفریقا”، 7 درصد از گردشگری جهان به گردشگری حیات وحش مربوط می شود، بخشی که سالانه حدود 3 درصد رشد می کند. همین سند نشان می دهد که در مجموع 14 کشور در آفریقا حدود 142 میلیون دلار آمریکا هزینه ورودی برای مناطق حفاظت شده ایجاد می کنند.

گزارش WWF نشان می دهد که 93 درصد از کل سایت های میراث طبیعی از تفریح ​​و گردشگری حمایت می کنند و 91 درصد از آنها شغل ایجاد می کنند. به عنوان مثال، در بلیز، گفته می شود که بیش از 50 درصد از جمعیت از طریق درآمد حاصل از گردشگری و ماهیگیری مرتبط با صخره ها حمایت می شوند.

Uganda Wildlife 750x400 1 | گردشگری حیات وحش • درناتریپ ✈️

حیات وحش نشان دهنده تنوع زیستی است که برای سلامتی ما و رفاه کل سیاره ضروری است.
حیات وحش نشان دهنده تنوع زیستی است که برای سلامتی ما و رفاه کل سیاره ضروری است. ما در یک سیستم اکولوژیکی به هم پیوسته زندگی می کنیم که در آن هر میکروارگانیسم و ​​میکروارگانیسم اعم از حیوان، گیاه یا ماهی بر دیگری تأثیر می گذارد. تغییر زیستگاه طبیعی هر موجودی باعث ایجاد اثر دینام می شود، بنابراین عدم تعادل در سیستم اکولوژیکی به طور کلی چرخه زندگی بسیاری از گونه ها را به خطر می اندازد. حدود 40000 گونه حیوانی، قارچی و گیاهی برای انسان مفید است. بیش از یک سوم داروهای ما از گیاهان وحشی سرچشمه می گیرند

حیات وحش همچنان یک نگرانی عمده برای جوامع بین المللی، منطقه ای و محلی است. از جمله خطرات متعددی که حیات وحش را تهدید می کند عبارتند از: بیماری ها، تغییرات آب و هوایی و اعمال طبیعت انسانی مانند شکار غیرقانونی و قاچاق غیرقانونی. بر اساس فهرست قرمز اتحادیه بین المللی حفاظت از طبیعت:

2 min 3 | گردشگری حیات وحش • درناتریپ ✈️

دوزیستان؛ گردشگری حیات وحش

دوزیستان در آمریکای لاتین و دریای کارائیب با بیشترین سرعت در حال کاهش هستند که بخشی از آن به دلیل بیماری قارچی کیترید است.
بیشترین خطر انقراض برای پرندگان و پستانداران در آسیای جنوب شرقی یافت می شود که عمدتاً به دلیل تبدیل جنگل های دشت است.
7000 گونه جانوری و گیاهی در تجارت غیرقانونی شناسایی شده اند و فهرست گونه های تحت حمایت بین المللی همچنان در حال افزایش است.
اقدامات سیاستی و حساسیت بیشتر عموم مردم و سهامداران خاص مانند متخصصان رسانه به عنوان مسیرهای مورد نیاز برای تضمین حفاظت از حیات وحش و در نتیجه تنوع زیستی ظاهر می شود.

مشارکت رسانه های چاپی، سمعی و بصری و الکترونیکی و آنلاین در حمایت از حیات وحش به عنوان یک جزء ضروری تنوع زیستی و به عنوان یک پتانسیل افزوده برای توسعه گردشگری با گزارش حرفه ای، دقیق و جامع در مورد این موضوع همچنان یک هدف اصلی است. ظرفیت افزایش یافته رسانه ها چارچوبی برای اقدام همراه با دولت ها و جامعه مدنی برای بهبود حفاظت از حیات وحش و تنوع زیستی را ممکن می سازد.

001 2 | گردشگری حیات وحش • درناتریپ ✈️

گزارش WWF نشان می دهد که 93 درصد از کل سایت های میراث طبیعی از تفریح ​​و گردشگری حمایت می کنند و 91 درصد آنها شغل ایجاد می کنند.
حیات وحش در دستور کار 2030

علاوه بر ذکر شده در SDGs، حیات وحش و تنوع زیستی در هسته اصلی اکثر بحث های دستور کار 2030 قرار گرفته است. کنفرانس اخیر تنوع زیستی سازمان ملل (دسامبر 2016) توسط دو گروه کاری ادغام شد. گروه کاری I (WG I) به همکاری با سایر کنوانسیون ها و سازمان ها پرداخت. یک مکانیسم جهانی تقسیم منافع چندجانبه تحت پروتکل ناگویا در مورد دسترسی به منابع ژنتیکی و اشتراک عادلانه و عادلانه منافع ناشی از استفاده از آنها؛ و ملاحظات اجتماعی-اقتصادی، مسئولیت و جبران خسارت، ارزیابی ریسک و مدیریت ریسک، و حرکت فرامرزی غیرعمدی موجودات زنده اصلاح شده (LMOs) تحت پروتکل ایمنی زیستی کارتاخنا.

گردشگری حیات وحش
گردشگری حیات وحش

گروه کاری II (WG II) مقالات اتاق کنفرانس (CRPs) در مورد مدیریت پایدار حیات وحش، توصیه‌های مجمع دائمی سازمان ملل متحد در مورد مسائل بومی (UNPFII) و مهندسی جغرافیایی مرتبط با آب و هوا را تأیید کرد. WG II بیشتر به زباله های دریایی و سر و صدای زیر آب، برنامه ریزی فضایی دریایی، تنوع زیستی در مناطق آب سرد و گرده افشان ها پرداخت.

دلایل حفاظت و حفاظت از حیات وحش

برای کسانی که هنوز در مورد پتانسیل حیات وحش متقاعد نشده اند، اجازه دهید برخی از مزایای آن را یادآوری کنیم:

گردشگری حیات وحش
گردشگری حیات وحش

تنوع زیستی: در طبیعت، گونه های مختلف از طریق شبکه های غذایی مختلف به هم متصل می شوند. ناپدید شدن یک گونه می‌تواند روی چندین گونه دیگر تأثیر بگذارد.
کشاورزی: ​​ترویج حفاظت از حیات وحش می تواند به تامین مواد غذایی در آینده کمک کند.
تحقیقات: ممکن است بسیاری از گیاهان و حیوانات کشف نشده در طبیعت وجود داشته باشد. 50 درصد از داروهای موجود در ایالات متحده در اصل از موجودات میکروبی، گیاهان و حیوانات ساخته شده است.
اقتصاد خدمات زیست محیطی: فعالیت های اکوسیستمی بر کمیت و کیفیت فرآورده ها تأثیر دارد.

پیام بگذارید