غذاهای محلی چابهار؛ تنوعی بی نظیر

غذاهای محلی چابهار، غذاهای محلی یکی از ویژگی های بارز فرهنگی هر شهر، استان یا کشوری محسوب میشود که بر اساس شرایط محیطی، آب و هوایی و فرهنگی، غذا های محلی بر همین اساس طبخ میشوند. در این پست قصدمان معرفی غذاهای محلی چابهار میباشد. با درناتریپ همراه باشید.

غذاهای محلی چابهار

  1. بت ماش
  2. تخلان
  3. تباهگ
  4. دوغ پا
  5. املت سوزی
  6. تنورچه
  7. کراهی میگو
  8. پلو زعفرانی چابهار
  9. خوراک خرما
  10. شیرینی چنگال

1.بت ماش، غذاهای محلی چابهار

1474861 970 | غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️
غذاهای محلی چابهار

یکی از لذیذترین غذاهای چابهار است که در طبخ آن از سبزیجات تازه و معطر منطقه استفاده می‌شود. این غذا معمولاً مخصوص روزهای پایانی اسفندماه و اوایل بهار است. بت ماش را با استفاده از برنج، ماش و سبزیجات تازه آماده کرده و با همراهی انواع ترشی‌های محلی سرو می‌کنند

2.تخلان، غذاهای محلی چابهار

غذاهای محلی چابهار
غذاهای محلی چابهار

یکی از غذاهای محلی چابهار است که از گندم، چربی دنبه گوسفند و گوشت بره تهیه می شود. برای طبخ این غذا خوشه های گندم نیمه زرد را می جوشانند و سپس روی آن پهن می کنند تا خشک شود. سپس بلال ها را می زدند تا دانه های گندم از بقیه جدا شود.

3.تباهگ، غذاهای محلی چابهار

غذاهای محلی چابهار
غذاهای محلی چابهار

یکی از غذاهای خوب چابهار است که با روشی قدیمی و خاص تهیه می‌شود. در این روش، گوشت ورقه‌ورقه شده را با ترکیبی از نمک و پودر دانه‌های انار خشک‌شده طعم‌دار می‌کنند. پس از آن، گوشت‌ها روی طناب آویخته و با پارچه‌ای ظریف پوشانده می‌شوند تا از گردوغبار و حشرات محافظت شوند

4.دوغ پا

| غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️

یکی از بهترین غذاهای محلی چابهار است که با استفاده از دوغ به‌جای آب در پخت آن، طعمی متفاوت و لذیذ ایجاد می‌شود. این غذا شباهت‌هایی به خورشت قیمه دارد، اما به‌جای افزودن آب، از دوغ استفاده می‌کنند که باعث می‌شود عطر و طعمی خاص به غذا بخشیده شود.

5.املت سوزی

خواندن این نوشته ها توصیه می شود
غذاهای محلی چابهار
غذاهای محلی چابهار

یکی از غذاهای محلی چابهار است که در آن از سوزی که یک سبزی خاص چابهار است استفاده می‌شود. سوزی یک نوع سبزی خودرو است که در اواخر تابستان و اوایل فصل پاییز در مزارع گندم و جو سیستان می‌روید. در این املت از سیب زمینی، تخم مرغ، پیاز، سیر، فلفل، نمک و روغن سبزی سوزی استفاده می‌شود.

6. تنورچه

| غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️

یکی از فوق‌العاده‌ترین غذاهای محلی چابهار است که در بیشتر شهرهای استان سیستان و بلوچستان به دو روش در تنور آماده می‌شود. در روش اول، گوشت گوسفند خورد شده، به سیخ کشیده شده و درون تنور گذاشته شده تا پس از 1 ساعت آماده خوردن شود.

7.کراهی میگو 

i | غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️

در این غذا ابتدا میگو را به همراه پیاز حسابی تفت می ‌دهند، بعد از رنگ گرفتن میگو، به آن گشنیز و ادویه‌ های مخصوص اضافه می کنند و می گذارند که با آنها دم کند. واقعا طعم خوشمزه ای دارد و چون پخت این غذا راحت است در اکثر میهمانی ‌ها و رستوران ها کراهی میگو یکی از گزینه های انتخاب است.

8.پلو زعفرانی

Capture | غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️

با مغزهای مختلف و گوشت و البته پلو زعفرانی با مرغ. این غذا از آن طرف مرز و کشور همسایه پاکستان آمده و حالا یکی از غذاهای رسمی مردم چابهار است.

9.خوراک خرما

1683380677 987 غذاهای محلی سیستان و بلوچستان | غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️

از خوشمزه‌ترین غذاهای محلی چابهار با خرما، نان، برنج و حبوبات طبخ می‌شود. از جمله غذاهای محلی دیگر چابهار با خرما، کنک است که با کنجد، بادام و پونه تهیه می شود.

10. شیرینی چنگال

| غذاهای محلی چابهار • درناتریپ ✈️

با ترکیب آرد، خرما و روغن حیوانی تهیه می‌شود که طعمی دلپذیر و بافتی منحصر‌به‌فرد به آن می‌بخشد. این شیرینی را می‌توان به‌ عنوان یک میان‌وعده سالم و خوشمزه مصرف کرد که انرژی لازم برای طول روز را تامین می‌کند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.