سافاری چیست؟| وحش گشت

سافاری چیست؟گردشگری حیات وحش یا سافاری به مشاهده و تعامل با جانوران و گیاهان محلی در زیستگاه های طبیعی آنها اشاره دارد.

این بخش شامل بخش هایی مانند اکوتوریسم، تورهای سافاری و گردشگری کوهستانی است. گردشگری تماشای حیات وحش عمدتاً در مناطق حفاظت شده رخ می دهد. طبیعت، پارک های ملی و حیات وحش مهم ترین دارایی های گردشگری برای گردشگرانی هستند که به عنوان مثال به آفریقا سفر می کنند.

سافاری چیست؟
سافاری چیست؟

حیات وحش نشان دهنده تنوع زیستی است که برای سلامتی ما و رفاه کل سیاره ضروری است. ما در یک سیستم اکولوژیکی به هم پیوسته زندگی می کنیم، جایی که هر ماکرو ارگانیسم و ​​میکروارگانیسم اعم از حیوان، گیاه یا ماهی بر دیگری تأثیر می گذارد. تغییر زیستگاه طبیعی هر موجودی باعث ایجاد اثر دینام می شود، بنابراین عدم تعادل در سیستم اکولوژیکی به طور کلی چرخه زندگی بسیاری از گونه ها را به خطر می اندازد. حدود 40000 گونه حیوانی، قارچی و گیاهی برای انسان مفید است. بیش از یک سوم داروهای ما از گیاهان وحشی سرچشمه می گیرند

گردشگری حیات وحش را می توان به طور کلی به این صورت تعریف کرد

1520227096192 | سافاری چیست؟ • درناتریپ ✈️
سافاری چیست؟

سفر به مقاصد با هدف اصلی ،بازدید برای مشاهده جانوران محلی است. بنابراین این به معنای گردشگری حیات وحش است شامل سایر بازارهای طاقچه مانند پرندگان است تماشا و اکتشاف حیات دریایی(مانند تماشای نهنگ)

انواع سافاری

سافاری Game Drives

این نوع سافاری تقریبا 1 روز کامل از وقت سفر شما را می‌گیرد. معمولا با یک ماشین جیپ یا دو دیفرانسیل شاسی بلند از صبح زود آغاز می‌شود و تا پاسی از شب ادامه دارد. در این نوع سافاری می‌توانید فعالیت حیوانات در شب و روز را بررسی کنید و عکس‌های خوبی بگیرید.

سافاری Lodge safari

در این نوع سافاری باید در کمین بنشینید تا حیواناتی که از انسان‌ها می‌ترسند را فراری ندهید. معمولا برای دیدن این حیوانات باید صبور باشید و ساعت‌ها منتظر بمانید. برای مثال پرنده نگری یا Game Viewing در این دسته از سافاری‌ها قرار می‌گیرند.

خواندن این نوشته ها توصیه می شود

سافاری پرنده نگری

33352 67777 1997 Nissan Patrol 7 | سافاری چیست؟ • درناتریپ ✈️

در این نوع سافاری از انواع سافاری، شما به مشاهده پرندگان خواهید رفت و رفتار آن‌ها را زیر نظر خواهید گرفت. معمولا زمانی که فلامینگوهای صورتی به میانکاله ایران می‌آیند، پرنده نگری در این منطقه رونق می‌یابد. پرندگان نیز مانند پستانداران دنیای پر رمز و راز خودشان را دارند.

سافاری پیاده روی، سافاری چیست؟

سافاری پیاده روی از آن دسته سافاری‌هایی است که ورزشکاران و کسانی که کمپر هستند به آن بسیار علاقه دارند. این سافاری خطرناکتر و هیجان بیشتری دارد، اما اگر نکات ایمنی را رعایت کنید و به حرف راهنمای خود گوش دهید مشکلی برای شما پیش نخواهد آمد.

سافاری کویرگردی

کویرهای ایران و کشورهای حاشیه‌ی خلیج فارس جان می‌دهند برای سافاری کویرگردی! معمولا این نوع سافاری‌ها با ماشین‌های شاسی بلند شروع می‌شود و به برپایی کمپ‌های شبانه کویری و سیب زمینی آتشی ختم می‌شود. حیوانات کویری مانند شتر، مارمولک، عقرب و … از دیدنی‌های حیات وحش کویری‌ست.

wildlife tourism | سافاری چیست؟ • درناتریپ ✈️

سافاری کیش، مجموعه پارس سافاری

  • گردش با تویاتا لندکروز در مسیرهای ویژه و صعب العبور
  • پیمودن مسیری حدود 7 کیلومتر در صحراهای جزیره بوسیله لندکروزهای مجهز.
  • ظرفیت :6 نفر.
  • تهیه بلیط جهت اطفال 5 تا 7 سال الزامیست.
  • سوار شدن کودکان زیر 5 سال در ماشین های آفرود با تعهد والدین بلامانع است.

سافاری چالیدره،سافاری چیست؟

Capture 2 | سافاری چیست؟ • درناتریپ ✈️

منطقه نمونه گردشگری چالیدره به دلیل تنوع زیست محیطی از قبیل کوهستانی، جنگلی و آبی یکی از بهترین مقاصد برای ایجاد مجموعه های سافاری به شمار می رود و لذا هیئت مدیره شرکت سرزمین هیجانی آکام با چندین سال تجربه گردشگری با شناسایی منطقه و نیاز گردشگران به آن شدند که مجموعه سافاری چالیدره را در این منطقه توریستی ، تفریحی بنا نمایند.

 

ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

لطفاً با کلمات فارسی تجربه سفر خود را بنویسید.