روش های کاهش هزینه در سفرهای جاده ای

یکی از بهترین روش‌های سفر کردن، مسافرت با ماشین شخصی است. در این نوع سفر تا حد زیادی کنترل همه امور به دست شما خواهد بود و دیگر نگران ساعت حرکت نخواهید بود و به شکل کاملاً انعطاف‌پذیری می‌توانید برنامه‌ریزی کنید. شاید تصور گران بودن این نوع سفرها، شما را از انجام آن باز دارد. با این مقاله همراه شوید تا با شکل ارزان سفرهای جاده‌ای آشنا شوید.

Nowruz travel | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

انتخاب مسیرهای جداگانه برای سفر

انتخاب مسیرهای جداگانه از جمله راه هایی است که کاملا بسته به مقصد، می تواند برای شما ارزان یا گران تمام شود. یعنی اهمیت دارد که این روش را برای کجا و چه مقصدی استفاده کنید. با استفاده از گوگل مپ و همچنین داشتن یک همراه آشنا با مسیر، در سفر می تواند به شما بسیار کمک کند چرا که می تواند بهترین مسیر ها و نزدیک ترین مسیر ها به مقصد را به شما معرفی کند و از پیمودن مسیر های طولانی که به خرج کردن بنزین بیشتر می انجامد جلوگیری کنید.

| کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

از بنزین به نحو احسن استفاده کنید

با اینکه کمی رنج آور به نظر می رسد، اما با سرعت مجاز رانندگی کردن و ثابت نگه داشتن آن در محدوده ی مجاز، به مصرف بهینه ی سوخت شما در تمامی طول سفر کمک می کند. اگر که ماشین شما از امتیاز “کروز کنترل، Cruise Control” برخوردار است، حتماً از آن برای ثبات رانندگی استفاده کنید.
افزایش بی رویه ی سرعت، رانندگی در جاده های فرعی که معمولاً پر تردد نیز می باشند و سفر کردن در مواقع شلوغ سال، بر میزان بنزین مصرفی ماشین شما تأثیر می گذارد. قبل از شروع حرکت خود از میزان فشار باد تایر های ماشین نیز اطمینان حاصل کنید. شما برای مصرف صحیح سوخت به لاستیک های پرباد نیاز دارید.

gas tank full | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

استفاده از ایر بی ان بی (Airbnb)

 ایر بی ان بی یک شرکت مجازی است که به شما این امکان را می دهد تا برای اقامت خود در حین سفر روی خانه افراد بومی مقصد مورد نظر حساب کنید. با استفاده از این سایت می توانید با هزینه ای بسیار پایین تر میزبان و محل اقامت خود را در ۱۹۱ کشور انتخاب کرده و به راحتی در هزینه ها صرفه جویی نمایید. در واقع این سایت نقش نوعی واسطه مجازی را دارد که امکان برقراری ارتباط بین مشتری و میزبان را ایجاد می کند. سایت ایر بی ان بی: www.airbnb.com

Airbnb | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

 قبل از حرکت به میزان لازم غذا و خوراکی همراه خود ببرید

در هر سفر، تهیه ی غذا یکی از کلیدی ترین بخش های بودجه بندی به شمار می رود. بدون شک این نکته برای سفر های جاده ای اهمیت دو چندان پیدا می کند. شما ممکن است فست فود را برای کاهش هزینه ها انتخاب کنید و یا برای استراحت و رفع خستگی در رستوران ها غذا بخورید. اگر که  فرزندان شما نیز در سفر در کنار شما هستند، احتمالاً توقف های بیشتری نیز خواهید داشت.

در مسافرت | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

پس به جای مصرف غذا هایی که اکثراً ناسالم نیز می باشند، خوراکی ها و تنقلاتی را با خود به همراه ببرید. اگر که کلمن و یا یخچال های مسافرتی نیز دارید حتماً ساندویچ ها، نوشیدنی ها، میوه ها و سبزیجات را درون آن ها بگذارید. این کار نه تنها به شما در ذخیره ی پول کمک می کند، بلکه از آن جایی هم که دیگر لازم نیست توقفی در راه داشته باشید در زمان شما هم صرفه جویی می شود و زود تر به مقصدتان خواهید رسید و از مصرف بنزین و خرید در جاهای گران جلوگیری می شود.

biscuits 620x330 1 | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

در سفر به دنبال تخفیف ها باشید

اگر بخواهید بدون رزرو کردن، به سفر بروید ممکن است مجبور به پرداخت هزینه های سنگین شوید. برای یک اقامت سه شبه در هتل یا اگر نقد پرداخت می کنید، می توانید از تخفیف برخوردار شوید. بدون تردید هزینه اقامت در یک هتل گران قیمت در فصل سفر با اقامت در یک هتل معمولی در خارج از فصل، بسیار متفاوت خواهدبود.

| کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

 حین سفر در نزدیکی مکان های توریستی غذا نخورید

این یک توصیه ی بهداشتی نیست! در بعضی شهرها قیمت غذای رستوران ها ر نزدیکی مکان های توریستی بیشتر است. تنها چند بلوک آن طرف تر، قیمت ها به شدت افت می کند. پس حوصله به خرج بدهید و کمی راه بروید چرا که غذاهای با طعم بی نظیر و همچنین قیمت های مناسب تر در اختیار شما قرار  میگیرند که هم لذت سفر را می چشید هم از هزینه های شما کاسته می شود.

car | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

استفاده از جاذبه‌های گردشگری رایگان

علاوه بر موزه بسیاری از جاذبه‌های گردشگری دنیا دارای کارت‌های تخفیف ورودی هستند. برخی از موزه‌ها یا همیشه رایگان هستند یا بعضی از ایام و ساعات هفته، هزینه‌ی ورودی ندارند. قبل از سفر در مورد این هزینه‌ها، اطلاعات لازم را کسب کنید. این یکی دیگر از روش های کاهش هزینه ها در سفر جاده ای است

dsfr 6982 1525705957 | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

کمپینگ

اگر اهل طبیعت گردی باشید، برای اقامت و شب مانی می توانید روی کمپینگ ها هم حساب کنید. اغلب اوقات برپا کردن چادر در محوطه های کمپ رایگان بوده و یا هزینه های بسیار کمی دارد و می تواند یکی از روش های کاهش هزینه در سفر های جاده ای باشد.

اول 1 scaled | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

بازارهای محلی، مکان مناسبی برای خرید

اگر به دنبال محلی برای خریدهای ارزان قیمت و مناسب هستید، شک نکنید که بازارهای محلی و روزبازارها بهترین مکان برای گیر آوردن اجناس ارزان هستند. البته یک مزیت بارز این بازارها، قابلیت چانه زنی است که در اختیار دارید و می توانید خریدها را با هزینه پایین تری انجام دهید؛ قابلیتی که در هایپرمارکت و مراکز خرید لوکس نمی توانید از آن خیلی استفاده کنید.

X 8 5 | کاهش هزینه در سفر • درناتریپ ✈️

تا می توانید از جریمه شدن خود جلوگیری کنید

قبل از شروع مسافرت از سلامت تمامی چراغ های ماشین مطمئن شوید. آخرین چیزی که لازم دارید، جریمه شدن بخاطر این کمبود هاست! مخصوصاً اگر که در شب رانندگی می کنید.
پشت چراغ قرمز و در زمان پیچیدن به سمت راست، حواستان را کاملاً جمع کنید، چرا که هر منطقه و شهر و کشوری قوانین خاص خود را در این زمینه دارد. در چهار راه ها مواظب دوربین ها نیز باشید.

بدترین حالت ممکن جریمه شدن در جاده برای سرعت غیر مجاز می باشد. این اتفاق می تواند سفر را حتی قبل از شروع شدن برای شما خراب کند. حتماً همیشه به سرعت خود توجه کنید و از Cruise Control برای احتیاط بیشتر استفاده کنید.
پیام بگذارید